Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til en god flytende foundation?

Jeg har lyst til at den skal ha grei dekkevne, men ikke se ut som en maske.

Gjerne med spf. Og helst ikke dyrere enn 400.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jane Iredale Liquid Minerals! Koster litt over 600 i norge men kjøp på ebay fra Makeup_4_you2.

Hun sender fort,billig skriver ned verdien. Har kjøpt all J.I sminken min fra henne (og det er mye!)

Usikker på hva hun tar for den men send henne en melding og spør da hun ikke har flytende på siden (hun er på ferie nå så butikken er stengt)

Skrevet

MAC! Foundationen er veldig bra, SPF 15, 250 kr ca.

Skrevet (endret)

Noen som har tips til en god flytende foundation?

Jeg har lyst til at den skal ha grei dekkevne, men ikke se ut som en maske.

Gjerne med spf. Og helst ikke dyrere enn 400.

Min nye favoritt er Too faced amazing oil free foundation.

Den har en grei dekkevne og ser veldig naturlig ut:)

koster ca 170 kr

Too faced Amazing face oil fre coverage foundation

Endret av mari4ever
Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

Da skal jeg skrive opp en liste å sjekke litt rundt :)

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Jeg har fra Bobbie Brown.

Endret av "gjest"
Skrevet

Får man de fleste av disse på parfymerier? (bortsett fra mac da..)

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg er fornøyd med Lancome Teint Miracle - men den passer nok best for tørre heller enn fete hudtyper.

Ser veldig naturlig ut på, gir fin glød og jevner hudtonen pent ut, men er ikke veldig dekkende. Her kommer det jo an på hva man foretrekker. Jeg hater "maskefølelsen" og foretrekker å bruke concealer på områder jeg vil skjule og en lett foundation, mens andre foretrekker (eller trenger) mer dekkeeffekt enn som så.

Skrevet

Uten tvil Jane Iredale sin flytende mineralfoundation :rodmer:

Skrevet

Jeg eeeelsker Skin Base fra Illamasqua, jeg fikk overta en fra en venninne som var for lys for henne, den var en anelse for lys for meg også, men jeg likte den så godt at jeg har bestilt en ny, i en hakket mørkere tone. Å finne rett farge når du bestiller på nett er selvsagt en utfordring, men Illamasqua har gode "omregningstabeller" på nettsidene, der du kan finne din nyanse utifra hva du bruker i foundations fra andre merker- du kan jo gå innom et parfymeri og finne "din" nyanse i f.eks YSL, og så bestille den matchende tonen fra Illamasqua. Skin base er temmelig budsjettvennlig også, 25£ for 30 ml er langt under standard parfymeripriser. Jeg har omtalt den her.

Jeg er også begeistret for Guerlain Parure Extreme, som holder ekstremt lenge og dekker godt uten å se unaturlig ut. Full omtale her. Den koster noe over 400 kr though.

Skrevet

Hvilken farge endte du med, Quirky?

Jeg har tørr hud, og jeg liker best Teint Miracle fra Lancome. Det er et merke jeg normalt ikke ser to ganger på, men denne foundationen slår alt annet ned i støvlene. Dersom jeg vil ha litt mer dekkevne, liker jeg Diorskin Nude, men denne er litt tørrere, og krever at huden ikke er så tørr fra før.

Når det skal gå fort, liker jeg pudderfoundationen fra Guerlain Parure, men den dekker ikke så veldig mye dersom det er det man er ute etter. Derimot sitter den hundre ganger bedre på huden enn noen av mineralfoundationene jeg har prøvd (=mange), og det er også lurt om sommeren hvor man gjerne svetter og bruker klissete solkrem under sminken.

Skrevet

Oioi. Her var det man ge gode forslag!

Takk alle sammen :)

Skrevet

Hvilken farge endte du med, Quirky?

Jeg har tørr hud, og jeg liker best Teint Miracle fra Lancome. Det er et merke jeg normalt ikke ser to ganger på, men denne foundationen slår alt annet ned i støvlene. Dersom jeg vil ha litt mer dekkevne, liker jeg Diorskin Nude, men denne er litt tørrere, og krever at huden ikke er så tørr fra før.

Når det skal gå fort, liker jeg pudderfoundationen fra Guerlain Parure, men den dekker ikke så veldig mye dersom det er det man er ute etter. Derimot sitter den hundre ganger bedre på huden enn noen av mineralfoundationene jeg har prøvd (=mange), og det er også lurt om sommeren hvor man gjerne svetter og bruker klissete solkrem under sminken.

Etter mye spekulering og kalkulering kom jeg frem til at 04 måtte være den riktige- ifølge "fargekartene", beskrivelsen og sunn fornuft må det være den som passer best. 02 tror jeg kan bli aktuell igjen når jeg er på mitt blekeste i vinter.

Skrevet

Jane Iredale Liquid Minerals! Koster litt over 600 i norge men kjøp på ebay fra Makeup_4_you2.

Hun sender fort,billig skriver ned verdien. Har kjøpt all J.I sminken min fra henne (og det er mye!)

Usikker på hva hun tar for den men send henne en melding og spør da hun ikke har flytende på siden (hun er på ferie nå så butikken er stengt)

Bruker selv Pure Pressed Base, men har alltid lurt på hvordan den flytende fondationen fra Jane Iredale er. Men den er altså god? Vet du om fargene er såpass like i den flytende som i pudderformen?

Skrevet

Jeg er fornøyd med Lancome Teint Miracle - men den passer nok best for tørre heller enn fete hudtyper.

Ser veldig naturlig ut på, gir fin glød og jevner hudtonen pent ut, men er ikke veldig dekkende. Her kommer det jo an på hva man foretrekker. Jeg hater "maskefølelsen" og foretrekker å bruke concealer på områder jeg vil skjule og en lett foundation, mens andre foretrekker (eller trenger) mer dekkeeffekt enn som så.

Enig! Det er den eneste foundationen jeg har kjøpt om og om og om igjen :)

Skrevet

Dere som bruker Lancome Teint Miracle, har dere lett for å få kviser på kjeve e.l om dere bruker feil produkter? Leter etter en flytende jeg kan bruker mer enn 4-5 ganger i måneden uten å få slike kviser..

Skrevet

Forresten... Teint idole heter visst den jeg bruker!:P Men beskrivelsen er helt lik, vil jeg si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...