AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Jeg har blitt avvist og det gjør litt vondt. Det var en mann som jeg hadde likt i en lang stund, og selv har sagt han var interessert. Men pga ting jeg sa og gjorde, mistet han interessen for meg. Nei, da var han vel ikke min type da. Men hvordan skal man komme seg over en avvisning? Når det i tillegg er følelser involvert? Man glemmer jo ikke personen eller slutter å være glad i den fordi om. Og når jeg i tillegg kommer til å se ham ved en senere anledning, kommer stemningen til å bli dum og rar ser jeg for meg. Jeg skulle aldri ha sagt og gjort de tinga jeg gjorde... Jeg gjorde det for å imponere og sjarmere, og det hadde motsatt utfall. Hadde jeg bare tråkket litt mer varsomt rundt grøten... Sukk. Så hva skal jeg gjøre nå?
Kosemose Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Jeg har blitt avvist og det gjør litt vondt. Det var en mann som jeg hadde likt i en lang stund, og selv har sagt han var interessert. Men pga ting jeg sa og gjorde, mistet han interessen for meg. Nei, da var han vel ikke min type da. Men hvordan skal man komme seg over en avvisning? Når det i tillegg er følelser involvert? Man glemmer jo ikke personen eller slutter å være glad i den fordi om. Og når jeg i tillegg kommer til å se ham ved en senere anledning, kommer stemningen til å bli dum og rar ser jeg for meg. Jeg skulle aldri ha sagt og gjort de tinga jeg gjorde... Jeg gjorde det for å imponere og sjarmere, og det hadde motsatt utfall. Hadde jeg bare tråkket litt mer varsomt rundt grøten... Sukk. Så hva skal jeg gjøre nå? uffda. Slikk sårene og den sårede stoltheten din og prøv å lære noe av episoden. Så tenker jeg at hvis det var et eneste feilgrep i fht at du sa og gjorde noe dumt fordi du ville imponere, så er denne mannen ekstremt lite raus, eller han var ikke spesielt interessert i utgangspunktet og ville funnet noe å dumpe deg for uansett før eller senere. Er man forelska i noen så får vedkommende en mulighet til å forklare seg og til å rette opp i tabben. Ønsker deg lykke til med nestemann! (og du, prøv å jobbe mentalt med at du skal smile og si hei neste gang du treffer ham. Du trenger ikke smaltalke masse med ham, og du kan trenger ikke gjøre så mye ut av det, men klarer du å smile og hilse ordentlig, så har du på en måte rodd deg iland. Det klarer du!)
Flanør Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Du skal gaule: NEXT! Hva betyr vel en skarve avvisning? 1
Steinar40 Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Hva gjorde dù? Vedder på at TS skrøt av hvor mange andre mannfolk som også var ute etter henne. For er det noe en mann absolutt IKKE liker, så er det (å høre om) konkurranse.
Flanør Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Vedder på at TS skrøt av hvor mange andre mannfolk som også var ute etter henne. For er det noe en mann absolutt IKKE liker, så er det (å høre om) konkurranse. Hvorfor må du alltid late som om du snakker på vegne av absolutt alle menn? Du får se til å snakke for deg selv, og ikke skryte på deg innsikt hva andre menn måtte mene om ditt og datt. Hadde jeg ønsket meg et talerør ville jeg valgt et langt bedre et enn deg. 5
Steinar40 Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Hvorfor må du alltid late som om du snakker på vegne av absolutt alle menn? Du får se til å snakke for deg selv, og ikke skryte på deg innsikt hva andre menn måtte mene om ditt og datt. Hadde jeg ønsket meg et talerør ville jeg valgt et langt bedre et enn deg. Unntak finnes alltid, men de interesserer meg ikke i sammenhengen. Jeg snakker alltid generaliserende når det gjelder andre.
Flanør Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 Unntak finnes alltid, men de interesserer meg ikke i sammenhengen. Jeg snakker alltid generaliserende når det gjelder andre. Du har faen ikke greie på hva som er regel og hva som er unntak. Du lever i din lille mentale verden, fullstendig uten forbindelse whatsoever med verden omkring. Du bør avstå fra å snakke om menn når du i virkeligheten bare snakker om deg selv, og jeg med mange andre driter i deg. Du bør også avstå fra å snakke om kvinner, når du helt tydelig aldri omgås dem. Og du bør avstå fra å kommentere her når hver eneste post du deltar i forsøples av innleggene dine - oftest pga. avsporinger og usakligheter. Du snakker som om du har erfaringskunnskap når du i virkeligheten bare drar ting ut av ræva di. Og du snakker om logikk osv. når du aldri forholder deg til saken, aldri svarer direkte på spørsmål, og heller ikke ser ut til å forstå spørsmålene som stilles deg. 4
Steinar40 Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 Du har faen ikke greie på hva som er regel og hva som er unntak. Du lever i din lille mentale verden, fullstendig uten forbindelse whatsoever med verden omkring. Du bør avstå fra å snakke om menn når du i virkeligheten bare snakker om deg selv, og jeg med mange andre driter i deg. Du bør også avstå fra å snakke om kvinner, når du helt tydelig aldri omgås dem. Og du bør avstå fra å kommentere her når hver eneste post du deltar i forsøples av innleggene dine - oftest pga. avsporinger og usakligheter. Du snakker som om du har erfaringskunnskap når du i virkeligheten bare drar ting ut av ræva di. Og du snakker om logikk osv. når du aldri forholder deg til saken, aldri svarer direkte på spørsmål, og heller ikke ser ut til å forstå spørsmålene som stilles deg. Jeg er ikke her for å svare på spørsmål angående min person. Og du trenger verken å lese eller kommentere noe av det jeg skriver. Skriv heller din egen mening om den aktuelle saken. Hvis du har noen. Vi har sannsynligvis relativt ulike personligheter. Men det er ikke noe som bekymrer meg så lenge jeg ikke har noe mer med deg å gjøre.
Flanør Skrevet 13. august 2011 #10 Skrevet 13. august 2011 Jeg er ikke her for å svare på spørsmål angående min person. Og du trenger verken å lese eller kommentere noe av det jeg skriver. Skriv heller din egen mening om den aktuelle saken. Hvis du har noen. Vi har sannsynligvis relativt ulike personligheter. Men det er ikke noe som bekymrer meg så lenge jeg ikke har noe mer med deg å gjøre. Problemet med deg er at du koloniserer hele dette underforumet. Du er som et virus som har tatt over vertsorganismen, rett og slett ved å mangfoldiggjøre deg selv. Så videre lett å ignorere deg er det ikke, men det er vel oppmerksomhet du ønsker. 1
Steinar40 Skrevet 13. august 2011 #12 Skrevet 13. august 2011 Problemet med deg er at du koloniserer hele dette underforumet. Du er som et virus som har tatt over vertsorganismen, rett og slett ved å mangfoldiggjøre deg selv. Så videre lett å ignorere deg er det ikke, men det er vel oppmerksomhet du ønsker. Si min mening og diskutere interessante temaer er det jeg ønsker meg her. Ingen kan regne med at alle skal være enige. Og er alle enige så blir det heller ingen diskusjon.
Gjest Setareh Skrevet 13. august 2011 #13 Skrevet 13. august 2011 hva var det du sa/gjorde egentlig TS? slutt å krangle med Steinar nå, og gi oss svar, så kanskje vi kan hjelpe deg bittelitegranne:)
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #14 Skrevet 13. august 2011 Ts her. Jeg har ikke krangla med steinar Og steinar hadde på en måte litt rett. + at jeg var pågående, masete og ymtet frampå om sex. Og full. Min egen feil, men tenkte ikke over da hvor lite attraktiv jeg fremstilte meg som.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #15 Skrevet 13. august 2011 I dette innlegget skal jeg beskrive noen av de innstillingene jeg har sett hos folk som er flinke til å tåle avvisning. o De forventer ikke å bli avvist En av de mest fremtredende egenskapene blant de som sliter mest med å bli avvist er at de har en tendens til å forvente å bli det. De tolker alle små signaler som et tegn på mulig avvisning. Se for deg følgende eksempel: en gutt går bort til en jente og åpner en samtale, men hun ser skeptisk ut. En mer robust gutt kan tenke "oi, nå så hun litt skeptisk ut... hun er nok litt utrygg på hva jeg vil henne! Hun trenger at jeg oppfører meg på en måte som innbyr til tilitt i begynnelsen av samtalen... f.eks. kan det være lurere av meg å spille på det å være søt fremfor å fremstå som en casanova-type ovenfor denne jenta". En annen gutt kan isteden tenke "hun så veldig skeptisk ut, hun liker meg nok ikke!"... og derfra går det som regel nedover. o De knytter ikke avvisning til seg selv Dersom du går bort til en jente og blir avvist; er det egentlig DU som blir avvist? Hvordan kan det være det? Hun har pratet med deg i et halvt minutt, hun vet ingenting om deg! Det eneste du har fått vite er at akkurat nå, når hun er i dette humøret, når du går bort til henne på den måten du gjorde, når du har på deg det du har på deg i kveld og har akkurat den sveisen du har for tiden, så er hun ikke interessert. Det som ble avvist var et FØRSTEINNTRYKK, det var ikke DEG. Og dessuten; HVORFOR dette førsteinntrykket ble avvist kan du ikke vite noe om. Hvis du tenker over saken innser du raskt at det finnes mange alternative forklaringer enn at du ikke er for stygg, for lav eller for lite muskuløs (slik mange gutter automatisk tenker). Kanskje er hun forelsket i noen andre... kanskje er hun dritlei gutter akkurat i kveld. Jeg har faktisk et eksempel fra virkeligheten som illustrerer dette på en fin måte! Mr. A gikk bort til frk. B på byen og ble BRUTALT avvist... vi snakker type "Hei, jeg heter..." "STIKK A!!!" Et halvt år senere traff Mr. A frk. B igjen på en fest; hun husket ikke å ha møtt ham før, de begynte å prate, og denne gangen gikk alt som det skulle. Frk. B kunne fremdeles ikke huske å ha møtt mr. A... men hun husket den aktuelle kvelden, og at hun var dritlei gutter på sjekkern fordi en pågående, full idiot hadde fulgt etter henne hele kvelden. Ting er ikke alltid så enkle som man tror... o De har grunnleggende god selvfølelse Det er mye lettere å takle avvisning dersom man dypt inni seg VET at man er en bra person, og at den jenta/gutten som ender opp med deg kommer til å få det veldig bra. Kjenn etter... dersom du kjenner det slik er det viktig å ta det frem og bruke det. For å bruke et litt vel narsisistisk eksempel; tenk deg at du var en telefonselger som ringer rundt for å tilby folk en gratis ferrari, no strings attatched. Mange vil legge på så fort de forsåtr at du jobber i et telemarketing-selskap... men gjør det virkelig at ferrarien blir mindre verdt? Eller er det den som legger på som går glipp av en rimelig sweet deal fordi han eller hun ikke tok seg tid til å høre etter? o De vet at folk har forskjellig smak Dette er også en ting som kommer med erfaring. For etter at man har fått en lite sammenligningsgrunnlag begynner man å oppdage noe besynderlig; det er ikke alltid samsvar mellom "nivået" du føler jenta er på og hvorvidt hun er interessert i deg eller ikke. Du kan oppleve at en jente som ikke er spesielt digg avviser deg... mens en annen jente som er mye penere synes du er kjempekjekk. Selv om det er visse fellesnevnere som går igjen er det nemlig stor variasjon i hva forskjellige jenter liker... det er bare å akseptere at det finnes noen jenter der ute som rett og slett ikke synes du er deres type. Du har det sikkert på samme måte, det er noen jenter som ikke er din type selv om andre gutter tydeligvis synes de er hotte, og vica versa. Noen KAN rett og slett ikke være sammen med en person med rødt hår og fregner, andre synes det er kjempefint. Jeg er en typisk idrettsgutt med kort hår, ikke så høy men ganske muskuløs... Lars er en hipster-filosof på nesten 1.90 som veier 60 kilo. Vi er begge to veldig klar over at de jentene som faller for Lars nok ikke hadde vært spesielt hypp på meg, og omvendt... og det har vi ingen problemer med (må... undertrykke... trang til å... drepe Lars!) Noe av det beste kursdeltagerne våre vet er når vi forteller historier om situasjoner hvor vi har blitt brutalt avvist... joda, historiene er nok morsomme i seg selv, men enda viktigere er det at de kommuniserer noe veldig viktig. ALLE mennesker opplever nemlig feilslag og avvisning... på jobben, på idrettsbanen og ikke minst i kjærlighetslivet. Det å ha et bevisst forhold til hvordan man håndterer disse situasjonene kan være forkjellen på suksess og fiasko. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Du har faen ikke greie på hva som er regel og hva som er unntak. Du lever i din lille mentale verden, fullstendig uten forbindelse whatsoever med verden omkring. Du bør avstå fra å snakke om menn når du i virkeligheten bare snakker om deg selv, og jeg med mange andre driter i deg. Du bør også avstå fra å snakke om kvinner, når du helt tydelig aldri omgås dem. Og du bør avstå fra å kommentere her når hver eneste post du deltar i forsøples av innleggene dine - oftest pga. avsporinger og usakligheter. Du snakker som om du har erfaringskunnskap når du i virkeligheten bare drar ting ut av ræva di. Og du snakker om logikk osv. når du aldri forholder deg til saken, aldri svarer direkte på spørsmål, og heller ikke ser ut til å forstå spørsmålene som stilles deg.
Gjest Spinell Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 (endret) AB # 15 med det lange innlegget (med forbehold om at noen snart går inn og rydder i usaklig diskusjon slik at det ikke blir nr 15 lenger): Veldig rasjonelt og greit forklart! Til TS: tenk også etter om du egentlig vil ha noen som ikke vil ha deg. Hva skal du med et forhold til en slik person? Endret 15. august 2011 av Spinell
Gjest Katten. Skrevet 17. august 2011 #18 Skrevet 17. august 2011 Ts her. Jeg har ikke krangla med steinar Og steinar hadde på en måte litt rett. + at jeg var pågående, masete og ymtet frampå om sex. Og full. Min egen feil, men tenkte ikke over da hvor lite attraktiv jeg fremstilte meg som. Da er det ikke slik at han ikke var din type, men heller du som ikke var hans type. Slutt med selvbedraget. Alle mennesker har forskjellige preferanser, og det er umulig at en selv klarer å treffe alle andres. Ta lærdom av hendelsen og ikke gjenta de samme feilene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå