AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 I jobben min får vi gratis frukt. Har blitt så utrolig glad i jordbær den siste tiden Her om dagen spiste jeg en hel kurv på en gang! Spørsmålet mitt er om jeg kan spise ubegrensede mengder med jordbær, evt annen frukt. Går på lavkalori, men det er vel ganske lite kcal i jordbær? Spiser de rene uten sukker og melk eller fløte. Er det andre type frukter jeg kan spise mye av?
Supraspinatus Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 I jobben min får vi gratis frukt. Har blitt så utrolig glad i jordbær den siste tiden Her om dagen spiste jeg en hel kurv på en gang! Spørsmålet mitt er om jeg kan spise ubegrensede mengder med jordbær, evt annen frukt. Går på lavkalori, men det er vel ganske lite kcal i jordbær? Spiser de rene uten sukker og melk eller fløte. Er det andre type frukter jeg kan spise mye av? Noe frukt inneholder mer energi enn andre, og noen inneholder betydelig mer energi enn f.eks. grønnsaker. Frukt inneholder mye vitaminer og mineraler så det er mye bedre enn å spise snop. Når du spiser lavkalori er hele prinsippet at du skal spise mindre enn du forbruker. Du kan derfor ikke spise ubegrenset av noen ting. Du kan riktignok spise mye mer grønnsaker enn smør pga energifattigheten i grønnsaker. Siden frukt har mer energi enn grønnsaker må du tenke på at du ikke kan spise like mye frukt som grønnsaker. Men som sagt. Frukt er sunt, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å basere mye av dagsbehovet ditt på frukt. Pass riktignok på magen. Mange inkludert meg selv blir litt uggen i magen av mye frukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå