Gå til innhold

Fortelle om tidl kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom dere var på vei inn i et nytt forhold, ville dere ha fortalt det dersom deres tidl. kjæreste hadde voldelige tendenser (både fysisk og psykisk)?

Kjenner jeg kvier meg litt for å "slippe meg løs" sammen med min nye, selv om han er utrolig god og snill... Bør han få vite grunnen, eller holder man kjeft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell noe men ikke alt i alle fall ikke alt på en gang.

• Liker 1
Skrevet

Det aller viktigste man har i et parforhold er god kommunikasjon og godt samarbeide.

Som betyr at dere skal kunne prate i sammen om praktisk talt alt. Får dere ikke til dette så er det et alvorlig problem for forholdet.

Som igjen altså betyr at du skal kunne prate med din nye kjæreste om dine tidligere problemer, men jeg er enig med foregående innlegg at du bør ta det litt gradvis og slik du føler for det.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe før det kom opp som tema. Og det gjør det jo nesten helt sikkert en dag.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe før det kom opp som tema. Og det gjør det jo nesten helt sikkert en dag.

Jeg antar at TS selv har et behov for å prate om det.

Skrevet

Det er da ikke din feil at x'n var slik.. om du forteller om det så får han jo et innblikk i hvorfor du er som du er, hvis han har stusset over noe.. jeg tror ikke du har noe å tape på å være åpen om det.. lykke til :)

Skrevet

Dersom dere var på vei inn i et nytt forhold, ville dere ha fortalt det dersom deres tidl. kjæreste hadde voldelige tendenser (både fysisk og psykisk)?

Kjenner jeg kvier meg litt for å "slippe meg løs" sammen med min nye, selv om han er utrolig god og snill... Bør han få vite grunnen, eller holder man kjeft?

Etter som en blir kjent og seriøse, så er vel det en naturlig ting å dele? I alle fall om det preger deg i dag, så kan det jo gjøre ting lettere å forstå for partneren/unngå feiltolkning osv.

Skrevet

Når jeg gikk på ungdomsskolen fantaserte jeg om varm, dampende sex med norsklærern min, betyr det at jeg skal fortelle dette til kjæresten min? Nei, og det bør ikke du heller.

Skrevet

Og den sammenhengen er.. hvor?

Altså, dette er noe personlig og privat, og du velger selv om du ønsker å dele det eller ikke. Du må ikke være redd for å fortelle det i alle fall, dersom du skulle ønske det. Siden du forteller at det tidligere forholdet preger deg på en måte enda, kan det være greit å fortelle det slik at din nåværende kjæreste forstår deg enda bedre.

Men som sagt, det er bare du som vet om det er behov for dette eller ikke.

Skrevet

Jeg ville så smått fortalt det ja, det vilnok hjelpe kjæresten din mye å vite hvorfor du ikke klarer å slippe deg løs og slappe av med ham. Det er jo ikke fordi du vil være vanskelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...