Gå til innhold

Spotify-spilleliste til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt å ikke leie live-musikk men heller benytte oss av spotify på pc'n som kobles til anlegget som står i lokalet vi har leid.

Jeg skal lage en egen spilleliste til bryllupsdagen - og tenkte spørre om noen kunne komme med tips om "must-have" musikk til listen så den blir variert og artig for alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Vi begynte faktisk på spillelista i går. Har ikke kommet noe langt, men har funnet flere lister på nett.

http://vgd.no/musikk-tv-og-film/musikk/tema/444566/innlegg/

http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=67497&page=2

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=352065&hl=spilleliste

Håper du får noe inspirasjon derfra. Jeg har ikke rukket å se gjennom de ennå men tror det er mye bra musikk der :)

Skrevet

Jobber også med spotify spillelista...ikke lett altså.....man må jo liksom ha noe som passer de fleste, ihvertfall innimellom. Følger med :popcorn:

Skrevet

Vi hadde blandt annet litt Elvis, Johnny Cach, Frank Sinatra, ABBA, Bee Gees, CC cowboys, Big Bang, A-ha, The Supremes, Åge Alexandersen...

Skrevet (endret)

Hei hei!

Her er spillelisten vi hadde i bryllupet. Folk har jo forskjellig smak, og bryllup har jo også forskjellig stemning og sånn, men litt inspirasjon og ideer er vel alltid bra :)

Lykke til!

spilleliste

Håper det funker å åpne den, er nemlig ikke så teknisk av meg :fnise:

Endret av Gromling
Skrevet

Jeg syns de Tim McGraw og Faith Hill-duettene er så fine :)

I need you, it's your love, just to hear you say that you love me, og "lost" som bare er med Faith Hill.

Skrevet

Vi brukte også Spotify premium til bryllupsfestmusikken, og det fungerte kjempefint.

Et lite tips, som vi i hvert fall syns fungerte bra, er å lage flere spillelister.

Vi hadde f.eks

- En med rolig bakgrunnsmusikk, for det meste romantiske ballader osv, som vi satt på hver gang det var en pause uten annen underholdning.

- En med dansemusikk for alle aldersgrupper,hvor vi fortsatt hadde lagt masse tid i å finne sanger med romantisk innhold.

- En med "senkveld"musikk, der fokus var mer på rytmer og mer ungdommelig musikk, uten så mye hensyn til hva teksten handlet om.

På den måten slipper man å planlegge musikken ned til minste detalj, det er bare å sette på den spillelisten som passer. :)

Slenger med noen artistforslag også; Colbie Caillat, Jason Mraz, Michael Bublè, Jamie Cullum, Elvis, Sinatra.

Skrevet
:popcorn: her må jeg følge med!
Skrevet

Vi hadde også en bakgrunnsmusikkliste (som vi ikke brukte, men you know :) ).

Her er den: bakgrunnsmusikk

Skrevet

Takk folkens - vi har laget en liste med masse forskjellig nå og kommer til å sette den på randomplay - bruremarsj fra løddingen skal spilles først - så brude"valsen" vår - Steff Nevers med Closest to my heart.

Her er listen vår:

Bryllup

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gjør dere det med spotify? Får dere noen til å ta ansvar for å sette på musikken når den skal på, eller?

Skrevet

Tenkte jeg skulle få lillesøsteren min til å sette på og passe på jeg. Kjempehjelp i listene fra Spotify som legges inn her, har fått mange tips. :jepp:

Skrevet

Hvordan gjør dere det med spotify? Får dere noen til å ta ansvar for å sette på musikken når den skal på, eller?

Jeg hyrer mannen til forloveren min til å sette på :)

Skrevet

Fantastisk tråd :skratte: Skal følge ivirg med på denne! :pls:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...