Gjest Ninab Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Vi har valgt å ikke leie live-musikk men heller benytte oss av spotify på pc'n som kobles til anlegget som står i lokalet vi har leid. Jeg skal lage en egen spilleliste til bryllupsdagen - og tenkte spørre om noen kunne komme med tips om "must-have" musikk til listen så den blir variert og artig for alle.
Gjest Doh Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Heisann. Vi begynte faktisk på spillelista i går. Har ikke kommet noe langt, men har funnet flere lister på nett. http://vgd.no/musikk-tv-og-film/musikk/tema/444566/innlegg/ http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=67497&page=2 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=352065&hl=spilleliste Håper du får noe inspirasjon derfra. Jeg har ikke rukket å se gjennom de ennå men tror det er mye bra musikk der
bobbi Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Jobber også med spotify spillelista...ikke lett altså.....man må jo liksom ha noe som passer de fleste, ihvertfall innimellom. Følger med
Frk. Belle Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Vi hadde blandt annet litt Elvis, Johnny Cach, Frank Sinatra, ABBA, Bee Gees, CC cowboys, Big Bang, A-ha, The Supremes, Åge Alexandersen...
Gromling Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 (endret) Hei hei! Her er spillelisten vi hadde i bryllupet. Folk har jo forskjellig smak, og bryllup har jo også forskjellig stemning og sånn, men litt inspirasjon og ideer er vel alltid bra Lykke til! spilleliste Håper det funker å åpne den, er nemlig ikke så teknisk av meg Endret 13. august 2011 av Gromling
Dragonfly84 Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Jeg syns de Tim McGraw og Faith Hill-duettene er så fine I need you, it's your love, just to hear you say that you love me, og "lost" som bare er med Faith Hill.
MillaMilla Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Vi brukte også Spotify premium til bryllupsfestmusikken, og det fungerte kjempefint. Et lite tips, som vi i hvert fall syns fungerte bra, er å lage flere spillelister. Vi hadde f.eks - En med rolig bakgrunnsmusikk, for det meste romantiske ballader osv, som vi satt på hver gang det var en pause uten annen underholdning. - En med dansemusikk for alle aldersgrupper,hvor vi fortsatt hadde lagt masse tid i å finne sanger med romantisk innhold. - En med "senkveld"musikk, der fokus var mer på rytmer og mer ungdommelig musikk, uten så mye hensyn til hva teksten handlet om. På den måten slipper man å planlegge musikken ned til minste detalj, det er bare å sette på den spillelisten som passer. Slenger med noen artistforslag også; Colbie Caillat, Jason Mraz, Michael Bublè, Jamie Cullum, Elvis, Sinatra.
Gromling Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 Vi hadde også en bakgrunnsmusikkliste (som vi ikke brukte, men you know ). Her er den: bakgrunnsmusikk
Gjest Ninab Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Takk folkens - vi har laget en liste med masse forskjellig nå og kommer til å sette den på randomplay - bruremarsj fra løddingen skal spilles først - så brude"valsen" vår - Steff Nevers med Closest to my heart. Her er listen vår: Bryllup 1
Supergla88 Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Hvordan gjør dere det med spotify? Får dere noen til å ta ansvar for å sette på musikken når den skal på, eller?
Waterlilli Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Tenkte jeg skulle få lillesøsteren min til å sette på og passe på jeg. Kjempehjelp i listene fra Spotify som legges inn her, har fått mange tips.
Gjest Ninab Skrevet 18. august 2011 #13 Skrevet 18. august 2011 Hvordan gjør dere det med spotify? Får dere noen til å ta ansvar for å sette på musikken når den skal på, eller? Jeg hyrer mannen til forloveren min til å sette på
Ramona24 Skrevet 18. august 2011 #14 Skrevet 18. august 2011 Fantastisk tråd Skal følge ivirg med på denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå