AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Pga lavkaloridiett er jeg opptatt av kalorier. Er ikke så glad i grønnsaker, men synes ikke de blir så verst når jeg steker de i stekepannen. Problemet er at jeg da må steke de i olje. Bruker Odelina kaldpresset, spesielt egnet til steking. Er medlem på vektklubben, hvor det kommer frem at bare 1 ss av denne oljen inneholder 100 kcal. Ligger i utgangspunktet på rundt 400 kcal til middag, men blir 500 pga oljen. Er dette noe jeg ikke bør bry meg om, eller?
bobbi Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Pga lavkaloridiett er jeg opptatt av kalorier. Er ikke så glad i grønnsaker, men synes ikke de blir så verst når jeg steker de i stekepannen. Problemet er at jeg da må steke de i olje. Bruker Odelina kaldpresset, spesielt egnet til steking. Er medlem på vektklubben, hvor det kommer frem at bare 1 ss av denne oljen inneholder 100 kcal. Ligger i utgangspunktet på rundt 400 kcal til middag, men blir 500 pga oljen. Er dette noe jeg ikke bør bry meg om, eller? Du burde veie så mye som mulig, da blir det mye riktigere ifht til kalori innhold....du kan jo feks veie opp litt olje før du tar den i panna... Bruker du en god teflon stekepanne vil du heller ikke trenge olje, kanskje bare vann, eller ingenting Er også med i vektklubb, synes det er et kjempebra opplegg
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Har dessverre bare jernpanne Ja, er veldig fornøyd med opplegget Kan jo evt steke i ovnen, men blir de like sprø da?
Gjest Varpunen Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Jeg kan jo anbefale fry light i denne tråden også :gjeiper: Genialt til steking, og det blir bare ca 4 kcal hver gang. Selges på Meny.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Det er MYE kcal i olje ja, men du spiser aldri all den oljen du har i stekepannen. Jeg vet dessverre ikke hvor mye av den du får med, men det kunne vært intr å vite!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Jeg kan jo anbefale fry light i denne tråden også :gjeiper: Genialt til steking, og det blir bare ca 4 kcal hver gang. Selges på Meny. Sett den på mega også.
Gjest Varpunen Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Sett den på mega også. Har du? på et større sted? Jeg lette på mega her hvor jeg bor (et ganske lite sted), og fant ingenting. Spurte også et par ansatte, men de hadde ikke hørt om produktet en gang og når jeg forklarte hva det var kunne de forsikre meg om at det hadde de ikke inne.
Gjest Survival Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Fry Light er dagens beste tips! Jeg skal innom Mega i morgen for å se om de har det på Megaen her jeg bor! Har nemlig ikke Meny
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Har du? på et større sted? Jeg lette på mega her hvor jeg bor (et ganske lite sted), og fant ingenting. Spurte også et par ansatte, men de hadde ikke hørt om produktet en gang og når jeg forklarte hva det var kunne de forsikre meg om at det hadde de ikke inne. Jepp, i Oslo. Hadde t.o.m to typer, en med rapsolje også. Skal jo være sunnere det, men spiller vel fint lite rolle når det er snakk om så små mengder
Gjest *Maja* Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Jeg steker all min mat i solsikkeolje. Er sunt fett som kroppen nyter godt av da en trenger fett for å forbrenne fett....mye av den ss med olje blir igjen på panna, så ikke la det stoppe deg...jeg har ikke magefett....
-milla j- Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Jeg synes ikke du trenger å bekymre deg, det viktigste er vel at du spiser grønnsaker? Noen få kalorier ekstra er ikke saken. Kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå