Gå til innhold

Begynt å drikke så mye brus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter at jeg begynte å jobbe begynt å drikke veldig mye brus. Når jeg var student så sov jeg så lenge jeg ville hver dag så da hadde jeg masse energi utover ettermiddagen.

Nå som jeg har begynt å jobbe drikker jeg opptil 1.5 liter brus i løpet av en kveld. Om jeg ikke drikker brus føler jeg meg veldig slapp, trøtt og uopplagt. Jeg drikker veldig mye URGE, når jeg våkner om morgenen er jeg veldig ofte tørr i halsen, (fått i meg for mye sukker).

Spørsmålet er hvordan skal jeg klare å holde meg våken og opplagt utover kvelden, om jeg ikke drikker brus legger jeg meg bare til å sove. Er ikke tjukk BMI(22).

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk kaffe? Du vet at hvis du fortsetter slik så vil halvparten av hver tann etse vekk og bli veldig tynn, innen 10 år hvertfall.

Skrevet

Drikk kaffe? Du vet at hvis du fortsetter slik så vil halvparten av hver tann etse vekk og bli veldig tynn, innen 10 år hvertfall.

Nå har vanlig svart kaffe en pH-verdi på rundt 2 og 3, så det er akkurat like skadelig for tennene (emaljen) som brus.

Skrevet

Nå har vanlig svart kaffe en pH-verdi på rundt 2 og 3, så det er akkurat like skadelig for tennene (emaljen) som brus.

Joda, men ikke verre enn 1 og halv liter brus ?

Skrevet

Joda, men ikke verre enn 1 og halv liter brus ?

Det spørs hvor mye kaffe man drikker. Like mye kaffe og like mye brus gir lik skade på emaljen. Drikker man sukkerholdig brus eller kaffe med sukker, kan sukkeret også gi hull hvis man ikke er forsiktig med tannhygienen.

Skrevet (endret)

Det spørs hvor mye kaffe man drikker. Like mye kaffe og like mye brus gir lik skade på emaljen. Drikker man sukkerholdig brus eller kaffe med sukker, kan sukkeret også gi hull hvis man ikke er forsiktig med tannhygienen.

For meg er det slik at bare jeg drikker halv kopp med svart kaffe blir jeg kvikk. Mens jeg kan drikke mer enn halv liter med brus, og det hjelper lite. Er jo enig med deg, men jeg sier jo kaffe med tanke på hvor mye mer det virker bare du drikker litt. Så brus er i hennes tilfelle mer skadelig for tennene enn kaffe syns jeg da :gjeiper:

Endret av okei
Skrevet

Du sier jo ikke noe om vekten, men er det som regel snakk om urge? For hvis du da snakker om 1.5 så er det sykt mye kcal. En flaske med urge inneholder 840 kcal, det er MYE. Urge er faktisk en av de verste brusene man kan drikke. Så har man for eks exotic som kommer på en fin andre plass, tror ikke jeg har sett så mange brus i Norge som overgår de 2.

Skrevet

Som hun over her sier, prøv å drikk kaffe istedet :) etter min mening får man mye mer energi av det enn brus..når man drikker brus blir man veldig fort slapp og trøtt etterpå igjen, så man må drikke enda mer. Begynn å trapp ned, hvis du syns det er vanskelig å slutte helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...