Gå til innhold

Tror på Gud, men utøver ingen religion, er jeg ateist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det skikkelig oversettelse eller en parodi?

Det er en mye bedre oversettelse for de har oversatt fra den opprinnelige teksten, den hebraiske. Så de har byttet ut hviledagen med sabbaten som er det riktige. Men samtidig er det enklere språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er en mye bedre oversettelse for de har oversatt fra den opprinnelige teksten, den hebraiske. Så de har byttet ut hviledagen med sabbaten som er det riktige. Men samtidig er det enklere språk.

ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg dreper deg, men angerer etterpå så er jeg med i himmelgjengen? Det er kjent at mange som driver med mord, voldtekt, pedofili etc etc har angret det det har gjort, men de har allikevel ikke klart å stoppe seg selv fra å gjøre det igjen og igjen og igjen...

Det er ikke nok å angre det en har gjort, men en må be Gud om tilgivelse for det.

Bibelverset nedenfor vil gi deg svar på ditt spørsmål.

Synd: Dersom vi holder på og synder med vilje, er det ikke lenger tilbake noe offer for synder, men en forferdelig gru Hebr.10,26-27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg tror på Gud og englene. Bibelen klarer jeg ikke helt å tro 100% på da det har vært mye som har blitt sensurert opp gjennom tidene, og mye har blitt forandret i ordlyden for å tilpasse seg tiden den ble skrevet i. Jeg tror bare på Guds godhet, og at Gud vil mennesket bare godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest SummerJudith

Jeg tror på Gud og englene. Bibelen klarer jeg ikke helt å tro 100% på da det har vært mye som har blitt sensurert opp gjennom tidene, og mye har blitt forandret i ordlyden for å tilpasse seg tiden den ble skrevet i. Jeg tror bare på Guds godhet, og at Gud vil mennesket bare godt.

du må tro på Guds profeter også. Og viste du at Gud har 99navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må tro på Guds profeter også. Og viste du at Gud har 99navn?

Gud har langt mer enn 99 navn, ifølge denne listen har gud 203 navn. Det finnes sikkert flere.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_names_of_Odin

Dessuten, man trenger ikke tro på noen profeter, det er ikke så viktig. Disse profetene kunne gjerne være pedofile landeveisrøvere, massemordere og brutale krigførere.

Endret av Ekerilar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Gud har langt mer enn 99 navn, ifølge denne listen har gud 203 navn. Det finnes sikkert flere.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_names_of_Odin

Dessuten, man trenger ikke tro på noen profeter, det er ikke så viktig. Disse profetene kunne gjerne være pedofile landeveisrøvere, massemordere og brutale krigførere.

fortell om profetene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell om profetene da

Hvorfor det? Finnes så ufattelig mange profeter, og ingenting tyder på at noen av dem var noe annet enn svindlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...