Gjest *Maja* Skrevet 2. oktober 2011 #101 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har lest Bibelen noen ganger, og der står det om hva som er Guds vilje. Han vil det beste for oss og for vårt samfunn. Hvis vi lever etter dette, da vil hele samfunnet bli godt å leve i. Men vi ser i dag, at i takt med at kristendommen og kristne verdier blir fjernet fra skoler, barnehager og andre offentlige foretak, av regjeringen, så øker volden i samfunnet. Gud tar bort sin velsignelse fra de som ikke vil ha noe med Han å gjøre. Vi ser også at land som går motsatt vei har framgang. Russland er av de som vil ha kristendomsundervisning i skolene i dag, fordi de har sett verdien av dette. I Ukraina har de også sett dette. og det er flere som disse. Men vår egen regjering har ikke forstått noen ting av dette. Litt selvmotsigende påstand når kristendommen ble tvunget på så mange mennesker med valget om å tro eller dø. Det er så mye vold i kristendommens historie og i "Guds navn" at DEN kjøper jeg ikke. Vold har alltid vært en del av mennekenes historie uansett om det gjelder religion, politikk eller en plagsom nabo. Det er mennesker som velger om de vil følge den lyse eller mørke siden av seg selv. Det er ikke Gud eller Satan som sitter med oss som marionetter. Vi har en hjerne og et valg om hvem og hva vi vil med livet. Mange trenger en tro for de ikke klarer tanken på at det ikke er noe mer etter dette livet. De trenger sårt noe å støtte seg til når ting ikke går bra. Om jeg tror? Jeg tror på at det er noe mer enn oss. At mennesker er unik med en sjel. Hvordan kan vi gråte, føle smerte, ha så mye følelser om vi bare ble til for å bli født, reprodusere og dø? Hvorfor er vi da så styrt av følelser? Jeg tror det finnes noe mer etter dette livet. At når kroppen vår dør så starter et nytt kapittel? Hva vet jeg ikke, det gjenstår enda å finne ut av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 2. oktober 2011 #102 Del Skrevet 2. oktober 2011 En er ikke kristen bare fordi en tror at Gud og Jesus eksisterer. Djevelen tror også det, og jeg vil neppe kalle han kristen. No true scotsman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. oktober 2011 #103 Del Skrevet 2. oktober 2011 Nei, hvorfor skulle det være det? Jeg tror at alle dine bestanddeler i kroppen vil du finne igjen i jorda. For meg er det verre å kunne tro på at et dødt materiale plutselig skulle begynne å tenke, slik som utviklingslæren prøver å innbille oss. Slike dumme spørsmål gidder jeg ikke å svare på engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2011 #104 Del Skrevet 2. oktober 2011 For meg er det verre å kunne tro på at et dødt materiale plutselig skulle begynne å tenke, slik som utviklingslæren prøver å innbille oss. Skøyer-Kr-øst! Du er nå morsom, det skal du virkelig ha. For du tuller vel her, regner jeg med? Jeg kan nemlig ikke forestille meg at noen er så uopplyste og lite inne i moderne biologi at de tror at evolusjonsteorien sier at dødt materiale plutselig begynte å tenke. Jeg nekter å tro at det finnes folk som tror slikt, faktisk. Det er rett og slett ikke mulig å forestille seg at det finnes folk som går rundt her i Norge med slike gale og sinnssyke idéer. Så vennligst si at du spøker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 2. oktober 2011 #105 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er rett og slett ikke mulig å forestille seg at det finnes folk som går rundt her i Norge med slike gale og sinnssyke idéer. http://images.cheezburger.com/completestore/2010/1/1/129068916289716833.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2011 #106 Del Skrevet 2. oktober 2011 OK, da. Men det er bare så totalt ubegripelig dersom det faktisk finnes folk som går rundt og innbiller seg at verdens ledende biologer, medisinere, ++ (samt grunnlaget for skolens naturfagbøker, forklaringer i dyreprogrammer på TV, diverse utlegninger om hvorfor kroppene være er slik de er, osv) - altså noe som faktisk gjennomsyrer hele samfunnet - er basert på en teori som forfekter at dødt materiale plutselig skal ha begynt å tenke. I så fall ville jo verden vært riv, ruskende gal! Igjen, Kr-øst: Du TROR ikke at det er dette evolusjonsteorien sier? Vær så snill? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. oktober 2011 #107 Del Skrevet 2. oktober 2011 OK, da. Men det er bare så totalt ubegripelig dersom det faktisk finnes folk som går rundt og innbiller seg at verdens ledende biologer, medisinere, ++ (samt grunnlaget for skolens naturfagbøker, forklaringer i dyreprogrammer på TV, diverse utlegninger om hvorfor kroppene være er slik de er, osv) - altså noe som faktisk gjennomsyrer hele samfunnet - er basert på en teori som forfekter at dødt materiale plutselig skal ha begynt å tenke. I så fall ville jo verden vært riv, ruskende gal! Igjen, Kr-øst: Du TROR ikke at det er dette evolusjonsteorien sier? Vær så snill? Jeg tror han tror det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 2. oktober 2011 #108 Del Skrevet 2. oktober 2011 I så fall ville jo verden vært riv, ruskende gal! Spennende synsvinkel. Ja for mange slike religiøse skrullinger så er nok verden riv ruskende gal. Mens for alle oss andre er det de selv som er riv ruskende gale. Men det må være merkelig og sikkert veldig spennende å være overbevist om at alle andre tar feil. Alle andre mennesker har misforstått, du er den eneste som har forstått sannheten. Du er den eneste som har klart å se sammenhengen. Du har riktig nok ikke studert noe særlig, du kan ikke vise frem noen utdanning, men like vel er du smartere en professorer og doktorer. Selv de smarteste klarer ikke å forstå det du har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2011 #109 Del Skrevet 2. oktober 2011 Spennende synsvinkel. Ja for mange slike religiøse skrullinger så er nok verden riv ruskende gal. Mens for alle oss andre er det de selv som er riv ruskende gale. Hehe. Jeg ville også vært fullstendig rystet dersom den herskende oppfatningen i befolkningen hadde vært at dødt materiale plutselig hadde begynt å tenke. For det ER jo helt vilt! Men her, dersom det faktisk er slik at Kr-øst virkelig tror at evolusjonsteorien sier dette, dreier det seg jo om grov feilinformasjon, og da antakelig fra sære, religiøse media. Men det må være merkelig og sikkert veldig spennende å være overbevist om at alle andre tar feil. Alle andre mennesker har misforstått, du er den eneste som har forstått sannheten. Du er den eneste som har klart å se sammenhengen. Du har riktig nok ikke studert noe særlig, du kan ikke vise frem noen utdanning, men like vel er du smartere en professorer og doktorer. Selv de smarteste klarer ikke å forstå det du har forstått. Det tror jeg også. Og dette er vel noe alle konspirasjonsteoretikere har til felles, enten de (som her) er kristenfundamentalister, eller om de er høyreekstreme/muslimhatere à la ABB, Jehovas Vitner, engleskolefolk à la Märtha Louise, ekstreme kommunister, eller hva det nå enn måtte være. Fascinerende (og litt skremmende) fenomen, for øvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 3. oktober 2011 #110 Del Skrevet 3. oktober 2011 Litt selvmotsigende påstand når kristendommen ble tvunget på så mange mennesker med valget om å tro eller dø. Det er så mye vold i kristendommens historie og i "Guds navn" at DEN kjøper jeg ikke. Vold har alltid vært en del av mennekenes historie uansett om det gjelder religion, politikk eller en plagsom nabo. Det er mennesker som velger om de vil følge den lyse eller mørke siden av seg selv. Det er ikke Gud eller Satan som sitter med oss som marionetter. Vi har en hjerne og et valg om hvem og hva vi vil med livet. Mange trenger en tro for de ikke klarer tanken på at det ikke er noe mer etter dette livet. De trenger sårt noe å støtte seg til når ting ikke går bra. Om jeg tror? Jeg tror på at det er noe mer enn oss. At mennesker er unik med en sjel. Hvordan kan vi gråte, føle smerte, ha så mye følelser om vi bare ble til for å bli født, reprodusere og dø? Hvorfor er vi da så styrt av følelser? Jeg tror det finnes noe mer etter dette livet. At når kroppen vår dør så starter et nytt kapittel? Hva vet jeg ikke, det gjenstår enda å finne ut av. Nå er ikke jeg av de som tror at noen er blitt tvunget til å tro på noe som helst. Man kan tvinge på en en religion for å utøve den, men troen kommer bare av ens egen overbevisning. Og så tror jeg ikke at mennesker er redde for hva som skal skje etter døden, og at de derfor må ha noe å tro på. Det må i tilfelle være de troende som er redd for at de ikke får komme til himmelen på grunn av deres gjerninger. Nei, hvis en tror at det ikke er noe liv eller dom etter døden, hva skal en da frykte? For da hadde det ikke spilt noen rolle hvordan en hadde levd her på jorden. Da ville en massemorder stille likt med eks. en sykepleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 3. oktober 2011 #111 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skøyer-Kr-øst! Du er nå morsom, det skal du virkelig ha. For du tuller vel her, regner jeg med? Jeg kan nemlig ikke forestille meg at noen er så uopplyste og lite inne i moderne biologi at de tror at evolusjonsteorien sier at dødt materiale plutselig begynte å tenke. Jeg nekter å tro at det finnes folk som tror slikt, faktisk. Det er rett og slett ikke mulig å forestille seg at det finnes folk som går rundt her i Norge med slike gale og sinnssyke idéer. Så vennligst si at du spøker. Vel, da regner jeg med at du kan fortelle meg når og hvordan at liv ble til av et dødt materiale? Vitenskapen har ikke klart det enda. Eller var det slik at big bang skapte en masse liv? I dag vet vi at eksplosjoner bare tar liv, ikke skaper det. Hvilket materiale ble det liv i først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 3. oktober 2011 #112 Del Skrevet 3. oktober 2011 OK, da. Men det er bare så totalt ubegripelig dersom det faktisk finnes folk som går rundt og innbiller seg at verdens ledende biologer, medisinere, ++ (samt grunnlaget for skolens naturfagbøker, forklaringer i dyreprogrammer på TV, diverse utlegninger om hvorfor kroppene være er slik de er, osv) - altså noe som faktisk gjennomsyrer hele samfunnet - er basert på en teori som forfekter at dødt materiale plutselig skal ha begynt å tenke. I så fall ville jo verden vært riv, ruskende gal! Igjen, Kr-øst: Du TROR ikke at det er dette evolusjonsteorien sier? Vær så snill? Det du forteller her, er at hele samfunnet er indoktrinert med en teori som ikke er bevisbar. Og det beviser at for vitenskapsfolk som ikke vil tro på en skapelse, må selvfølgelig finne på et alternativ, slik at de kan virke troverdige. Det første virkelige og sensasjonelle beviset for deres teori var en grisetann. Men siden andre kunne bevise hva det i virkeligheten var, har de vært flinke i sine anstrengelser til både å finne på andre bevisgrunnlag og å overbevise mennesker, som selv ikke kan finne ut av det, at slik må det hele ha skjedd. Dette tror altså ikke jeg noe på. At det skjer små endringer, ser vi på at alle menneskene er ulike, men det har ikke noe med en evolusjon å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 3. oktober 2011 #113 Del Skrevet 3. oktober 2011 OK, da. I så fall ville jo verden vært riv, ruskende gal! Å ja, har du sett noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 3. oktober 2011 #114 Del Skrevet 3. oktober 2011 Spennende synsvinkel. Ja for mange slike religiøse skrullinger så er nok verden riv ruskende gal. Mens for alle oss andre er det de selv som er riv ruskende gale. Men det må være merkelig og sikkert veldig spennende å være overbevist om at alle andre tar feil. Alle andre mennesker har misforstått, du er den eneste som har forstått sannheten. Du er den eneste som har klart å se sammenhengen. Du har riktig nok ikke studert noe særlig, du kan ikke vise frem noen utdanning, men like vel er du smartere en professorer og doktorer. Selv de smarteste klarer ikke å forstå det du har forstått. Du har tydeligvis ikke studert de rette kilder. Ca. 1/4 av verdens befolkning i dag tror på en skapelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 3. oktober 2011 #115 Del Skrevet 3. oktober 2011 Nå er ikke jeg av de som tror at noen er blitt tvunget til å tro på noe som helst. Man kan tvinge på en en religion for å utøve den, men troen kommer bare av ens egen overbevisning. Og så tror jeg ikke at mennesker er redde for hva som skal skje etter døden, og at de derfor må ha noe å tro på. Det må i tilfelle være de troende som er redd for at de ikke får komme til himmelen på grunn av deres gjerninger. Nei, hvis en tror at det ikke er noe liv eller dom etter døden, hva skal en da frykte? For da hadde det ikke spilt noen rolle hvordan en hadde levd her på jorden. Da ville en massemorder stille likt med eks. en sykepleier. I følge Gud er det bare å be om tilgivelse så er himmelen åpen for alle...massemordere, pedofile, voldtektsmenn, terrorister...Tror ikke jeg vil opp i den himmelen jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #116 Del Skrevet 4. oktober 2011 I følge Gud er det bare å be om tilgivelse så er himmelen åpen for alle...massemordere, pedofile, voldtektsmenn, terrorister...Tror ikke jeg vil opp i den himmelen jeg Et godt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 4. oktober 2011 #117 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Vel, da regner jeg med at du kan fortelle meg når og hvordan at liv ble til av et dødt materiale? Vitenskapen har ikke klart det enda. Eller var det slik at big bang skapte en masse liv? I dag vet vi at eksplosjoner bare tar liv, ikke skaper det. Hvilket materiale ble det liv i først? Dette er pensum for 17-åringer. Hvorfor leser du ikke gjennom bøkene for biologi 1 og biologi 2 fra videregående dersom dette er noe du interesserer deg for? Det gjorde jeg. Endret 4. oktober 2011 av Ekerilar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. oktober 2011 #118 Del Skrevet 4. oktober 2011 Kristendommen gir ikke bare håp, men den gir mening og glede i det livet vi lever her på jorden. Det virker så tåpelig når dere som ikke har greie på hva kristendom er i det hele tatt, uttaler dere så skråsikkert. Enhver kristen, og de som kan litt om kristendom, forstår at det er bare humbug dere kommer med, bevis for rent tullprat i mangel på kunnskap. Det spiller ingen rolle hvor mye glede det gir, det er like fullt falskt. Ikke at det er noe galt i å ha falskt håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. oktober 2011 #119 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har lest Bibelen noen ganger, og der står det om hva som er Guds vilje. Han vil det beste for oss og for vårt samfunn. Hvis vi lever etter dette, da vil hele samfunnet bli godt å leve i. Men vi ser i dag, at i takt med at kristendommen og kristne verdier blir fjernet fra skoler, barnehager og andre offentlige foretak, av regjeringen, så øker volden i samfunnet. Gud tar bort sin velsignelse fra de som ikke vil ha noe med Han å gjøre. Vi ser også at land som går motsatt vei har framgang. Russland er av de som vil ha kristendomsundervisning i skolene i dag, fordi de har sett verdien av dette. I Ukraina har de også sett dette. og det er flere som disse. Men vår egen regjering har ikke forstått noen ting av dette. Morsomt at du sier jo mer kristendom, jo mindre vold. Så nettopp filmen Kongen av Bastøy som handler om Bastøy skolehjem i året 1915. Guttene der ble oppdratt i kristen tro, og så mye jævelskap og vold de ungene opplevde fra de voksne der, går ikke an å forestille seg. Så kristendom har lite å si for reduksjon av vold. Det står jo til og med at man skal slå unger i bibelen jo. Ennå en grunn til at den boka ikke bør følges idag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 10. oktober 2011 #120 Del Skrevet 10. oktober 2011 I følge Gud er det bare å be om tilgivelse så er himmelen åpen for alle...massemordere, pedofile, voldtektsmenn, terrorister...Tror ikke jeg vil opp i den himmelen jeg Det er ikke bare å be om tilgivelse, så kommer en til himmelen, som du uttrykker det. Man må først angre på det en har gjort. Å be om tilgivelse uten at en angrer på det gale en har gjort, blir nok ikke bønnhørt i himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå