Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Hei Noen som vet om noen norske brukbare sider hvor jeg kan laste ned rip programmer til dvd. Er ukjent med hvordan jeg skal gå frem for å åpne opp for kopiering av dvd'er. Har skjønt at det er lovlig å gjøre dette nå. (håper jeg ikke tar feil:) Takker til de som måtte svare:)
Rapitap Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Desverre er det nok ikke lovlig å rippe dvd'er eller cd'er...
Postmannen Skrevet 26. november 2003 #3 Skrevet 26. november 2003 Du tar feil Analfugia.. Det er lovlig å kopiere sine egne DVD'er til backup og slikt.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #4 Skrevet 27. november 2003 Doom9 er et bra sted å begynne om man skal drive med DVD-ripping, videoenkoding o.l. Jeg bruker SmartRipper 2.41 til å rippe DVD-filmer, og det fungerer aldeles utmerket. Hvis du skal rippe DVD'er som kommer fra andre soner (f.eks. sone 1 - USA), må du enten ha en sonefri (RPC-1) DVD-ROM-spiller i PC'en, eller bruke et program som omgår sonerestriksjonene. De fleste DVD-ROM-spillere kan bli sonefrie ved at man flash'er dem med RPC-1 firmware. Slik firmware finner man f.eks. her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå