Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har erfaring eller kunnskap om mastergrad i religion og jobbmuligheter etterpå? Synes religion er uhyre interessant, men synes det er dumt å ta en slik utdanning hvis den ikke kan brukes til noe.

Blir veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet??

Skrevet

Dytter..

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Organisasjonsutvikling?

Folk med mastere i all slags former for samfunnsvitenskap kan ta en hel del jobber i forskjellige organisasjoner på orgutvikling, ledelse, administrasjon og forskning. Pass på at du har noen kurs i prosjektledelse innbakt i masteren.

Lykke til.

Endret av "gjest"
Skrevet

Her var det ikke mange svar, nei.

Jeg tok en master i religion for noen år siden. Var kjempefornøyd, og jeg synes det er utrolig interessant tema. Og meget relevant i disse tider. (vet ikke hvor mange ganger jeg river meg i håret av frustrasjon over uvitende folk som uttaler seg om religion uten snøring på hva de snakker om, på ulike forumer og i diskusjoner...) Men å få en helt relevant jobb er selvsagt vanskelig. Men man kan bruke den generelt innen mange ulike yrkesfelt siden det gir en veldig god samfunnsforståelse. Journalist, saksbehandler, NGO-er, og selvsagt læreryrket. Sånn generelt kan man vel se på de samme typer jobber som andre med mastergrader fra HF og SV. Man blir en generalist.

Ellers vil jeg råde deg til å bruke karrieresentrene på universitetene, med ulike kurs som de har pluss individuell guiding. De er veldig gode til å gjøre deg klar for jobbmarkedet.

Selv har jeg fått meg en utrolig spennende og internasjonal jobb. Ikke så mange andre enn meg med denne typen kompetanse innen dette feltet, men mye kommer også an på hva slags andre typer erfaringer du har på CV-en ved siden av, selvsagt.

Lykke til!

Skrevet

Hei. Ts her.

Tusen takk for svar. :) Jeg synes religion er så fryktelig interessant, men er som sagt redd for å utdanne meg til arbeidsledighet.

Jeg ser at Universitetet i Agder fremdeles har ledig plass på studiet "religion, etikk og samfunn", så det frister jo veldig å hive seg på dette studiet. Synes bare de er svært dårlige til å informere om hva man kan bruke det til, men dette kommer vel av, som du sier, at man blir en slags generalist. :)

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg prövd. Man blir alltid veldig flink på det man brenner for. Og jo mere man laerer, jo mer forstår man også hvor relevant det er, og man ser hvordan man kan benytte seg av kompetansen innen ulike yrker.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...