Gå til innhold

Jeg elsker å gå...

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er så glad i å gå-----i all slags vær, laange turer i høyt tempo, gjerne så jeg blir svett og kjenner hjertet hamre i brystet. For tida er jeg lei av studiotrening av alle typer, og har en skadet ankel, så hvorfor ikke? Skulle gjerne turt å løpe, men er redd for å tråkke over igjen på det glatte føret.

Men nå leste jeg akkurat om isbrodder til bruk på treningssko, så det skal jeg jammen sjekke ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og :hoppe: elsker å gå...husker da jeg var lita og lånte min bestemors isprodder, lite kult :kul:

Skrevet

Det er jo så herlig å gå.. Se på alt og alle rundt seg, glemme alle problemer og bekymringer. Blir alltid i så godt humør av å gå! :kul:

Skrevet

Ja, det er herlig å gå! Jeg går også lange turer uansett vær, og det trives jeg med.

Derimot HATER jeg å jogge! Rett og slett!

Gjest Ethereal
Skrevet

Tenk å kunne stikke ut, få deg masse frisk luft, og bare la tankene fly fritt? Ikke noe er så beroligende. Dessuten er det bra både for helsa og humøret.

Jeg liker å jogge også, jeg. Hadde det bare ikke vært så glatt :roll:

Skrevet

Hvis du har skadet anklene dine, er jogging drepen! Belive me!

Pass iallefall på å tape dem først med sportstape, eller bruk en god støttebandasje. Men dette vet du sikkert allerede!

*jordbær som har vrikket foten utallige ganger og snart er fri for leddbånd*

Gjest Ethereal
Skrevet

I know! Tråkket over andre gang pga sløvhet mtp teiping. Første gang endte turen på legevakta.

Men jogging føles faktisk tryggere for ankelen enn mine høyt elskede steptimer. Jeg føler for tiden at jeg bruker mesteparten av energien til å bevokte stepen og følge med på at jeg trår riktig, og da er det ikke så moro lenger.

For tiden befinner det seg sportsteip i alle sekker, bagger og vesker, og i tillegg en rull i toalettmappa. Slik glemmer jeg ikke å ha den med meg når jeg skal trene.

Hvis jeg tråkker over én gang til på høyre ankel, må jeg sannsynligvis operere, ifølge legen. Så da passer jeg meg godt.

Skrevet

De har anbefalt operasjon til meg også, men jeg har hørt om folk som ble verre.. Og til vanlig er jeg ikke særlig plaget. (Bortsett fra når jeg står helt stille, og plutselig faller til siden, fordi jeg tråkker over.. Sikkert den eneste i verden som klarer å tråkke over når man står sille :ler: )

Gjest Ethereal
Skrevet

DET har jeg også klart! Men det er muligens fordi jeg er pervers nok til å hele tiden måtte teste om smerten fremdeles er der; ergo ser jeg hvor langt jeg kan belaste ankelen. En gang gikk det galt....

Håper jeg har lært... For tiden plager ikke ankelen meg noe særlig, jeg har pause fra treningsstudio pga flytting, at jeg er lei, og at været her er så fantastisk.

Skrevet
Ja, det er herlig å gå! Jeg går også lange turer uansett vær, og det trives jeg med.

Helt enig!

Skrevet

[quote="

Jeg liker okså å gå lange turer. :enig:

Skrevet

Etheral - det finnes jo skinner som man kan bruke som er for å forhindre overtråkk. Kanskje det kunne være en ide ?

Hvis disse finnes enda da , jeg brukte dem i min eyngre dager da jeg spilte volleyball. Er litt greit å slippe å teipe hver gang.

Skrevet

Det er deilig å gå tur, får frisk luft og sikkelig sjelefred.

Har hund så jeg går en del turer og ingen ting er mer deilig enn å gå i skogen med hunden løs og la tankene vandre, drømme litt, planlegge litt, komme på smarte ideer og bare nyte tiden :D

Jogge er greit, men det blir ikke sammen sjelefreden.

Skal jeg slappe av er det å gå tur det beste.

Skrevet

Helt enig, det å komme seg ut og spasere er jo rene terapien. Har helt kuttet ut trening på treningsstudio - ingenting kan sammenlignes med det å lange ut i frisk luft.

Skrevet

Ang Isbrodder.

Jeg kjøpte et par i fjor som man trer utenpå skoen som en slags kalosje, bare med remmer.

Med diamant brodder. De er veldig effektive, og svarte, så de lyser ikke opp i landskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...