Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri brukt dette programmet. Hvordan fungerer det? Hva bruker man det til?

Hvert eneste lille tips settes pris på, for jeg har virkelig ikke peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker OneNote i jobbsammenheng, akkurat som jeg bruker en vanlig notatblokk. Har en "blokk" for hver kunde med diverse notater fra møter, tekst eller bilder jeg har limt inn, nyttig informasjon, huskelapper og lignende.

Synes det er praktisk å ha sånt samlet på ett sted, da slipper jeg for eksempel mange midlertidige filer og måtte finne på filnavn. Det er også lettere å tegne i enn for eksempel Word, hvis jeg skal kladde et diagram eller lignende.

Når man limer inn ting fra nettsider så følger automatisk linken med, og det går an å lime inn skjermbilder eller andre bilder med tekst og senere søke i teksten i bildet.

Det tok en stund før jeg ble vant til det, i begynnelsen skjønte jeg ikke helt poenget med den, men med en gang jeg tenkte på den som en notatblokk så begynte jeg å bruke den mer. Privat har jeg ikke behov for å bruke den (enda) :)

Skrevet

Takk! Er hver lille fane på høyre siden liksom én notatblokk? og så kan du bare høyreklikke og lukke dem hvis du ikke ønsker å ha denne "fanen" på siden der? :)

Skrevet

Evernote er en konkurrent som også kan være verdt å se på. Har mobilstøtte slik at du kan for eksempel knipse et bilde og skrive en tekst og så synkroniseres det til PC via internett. Brukt det for eksempel hvis jeg ser en var på butikk jeg kunne tenkt meg å kjøpe men mulighetene er mange straks det blir en vane å bruke det.

Skrevet

Hva med lagring da? Lagres det jeg har skrevet automatisk når jeg lukker programmet? :sjenert: Ser liksom ikke noen lagre-knapp

Skrevet

I 2010-versjonen er det "bøker" på venstresiden, faner for ulike seksjoner oppe, og sider til høyre. Jeg er dessverre ikke helt sikker på hvordan de andre versjonene ser ut, men det er nesten bare å prøve deg fram :)

Jeg har for eksempel en personlig bok og en arbeidsbok. I arbeidsboken har jeg en seksjon for hver kunde, og under hver kunde har jeg ulike sider med diverse innhold. (For eksempel en side med generell informasjon om kunden og en side med møtenotater.) Programmet skal lagre alt automatisk, men jeg trykker CTRL+S automatisk når jeg skriver inn noe, det er en (u)vane ;)

Tror heller ikke at jeg har oppdaget halvparten av funksjonene som er i OneNote, så om andre har tips er det supert!

Skrevet

I 2010-versjonen er det "bøker" på venstresiden, faner for ulike seksjoner oppe, og sider til høyre. Jeg er dessverre ikke helt sikker på hvordan de andre versjonene ser ut, men det er nesten bare å prøve deg fram :)

Tusen takk for kjempeflott tips! Skjønner helt hva du mener :) Selv om jeg ikke kan så mye om dette programmet, så har jeg en følelse av at det kommer til å bli mye brukt etterhvert som jeg blir "kjent" med det! Så utrolig praktisk at det bare popper opp en tekstboks hvor enn du klikker og begynner å skrive :fnise:

Noe som er litt dumt, da, er at når man holder på med en tabell, så kommer ikke den vanlige fanen med utforming og oppsett av tabellen opp :frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...