DBM Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 På doen har jeg en doring av tre, som tydeligvis har fått fuktskader. Den er rimelig stygg på undersiden. Var sånn da jeg flyttet inn for halvannen måned siden. Tok bilde () for å slippe å måtte betale for det når jeg flytter ut. Huseier beklaget lukta (!) da jeg var på visning. Han visste ikke hva det var. Det er jo ikke noe digg å ha den doringen, og det lukter også. Kan jeg be utleier om å kjøpe ny? En annen ting, det er nok fuktskader i stua også. Det lukter, og jeg har kjent at det er vått ved en av veggene. Må snakke med huseier om det også. Men er det da vanlig å måtte flytte ut mens det evt repareres? Er en kort vegg. Hvis jeg må flytte ut, hvordan gjør jeg det da med å bo et annet sted, husleie og evt få boutgifter dekket?
Antique Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Hmmm, du burde ta en prat med han du leier ut av som du sier. + Jeg ville nok bedt han om å kjøpe ny doring ja, hørtes ikke akkurat så koslig ut..det burde han du leier ut av skjønne også, er tross alt hans ansvar da det tydeligvis har vært sånn en stund før du flyttet inn..
sequin Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Du må helt sikkert flytte ut ja, og jeg ville bedt huseier om å erstatte den doringen, ikke kult å sette seg ned på mugg... Vi måtte hvertfall flytte fra huset vårt en stund da vi skulle fjerne mugg, vi hadde ikke bodd der lenge før mamma ble syk av det. Uansett så kan du kjøpe sånne svamp-greier som du setter ut i leiligheten som suger til seg fuktigheten i luften, slik at det ikke blir så farlig å puste
Gjest snoopy_93 Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 Ta bilder og send til utleier. Hadde mugg på store deler av stueveggen og jeg ble syk. Han fikk håndverkere til å se på det og skifte ut veggen/fjerne muggen, og siden det så har jeg ikke vært syk. (Fant også ut at "Det er ikke nok trekk her så lufta har blitt så fuktig at det blir mugg" Burde han vel kanskje tenkt på FØR de leide ut en liten dritt med ETT vindu.
chr1989 Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Om det er mugg i leiligheten er det nok best om du ikke holder deg der lenge... Kan bli skikkelig dårlig av sånt...
DBM Skrevet 12. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2011 Takk for svarene, får ta en prat med han i løpet av helga
Gjest Best Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Jeg hadde kjøpt en billig doring, byttet, og that`s it
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 Jeg hadde kjøpt en billig doring, byttet, og that`s it ...hvorfor i alle dager skal TS bruke egne penger på sånt når det er huseiers ansvar!?
Gjest Best Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 ...hvorfor i alle dager skal TS bruke egne penger på sånt når det er huseiers ansvar!? For å bli kvitt muggen raskt :gjeiper: Jeg er nok dum som ikke bryr meg om jeg bruker noen ekstra kroner av og til, derfor jeg ikke er rik?
DBM Skrevet 13. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2011 Her lever man på stramt studentbudsjett et par måneder til, så jeg kjøper ikke ting som er huseiers ansvar
meca Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Jeg hadde kjøpt en billig doring, byttet, og that`s it Det ville nok jeg og gjort. Men så er det kanskje fordi jeg anser en doring som forbruksvare, og således som leietakers ansvar Det er vel sikkert litt individuelt hva man ser på som huseiers ansvar, og hva man ser på som leietakers ansvar. For meg er doring i samme kategori som en lyspære, men hvis huseier vil ta seg av disse tingene, er det jo penger spart
DBM Skrevet 14. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2011 Det ville nok jeg og gjort. Men så er det kanskje fordi jeg anser en doring som forbruksvare, og således som leietakers ansvar Det er vel sikkert litt individuelt hva man ser på som huseiers ansvar, og hva man ser på som leietakers ansvar. For meg er doring i samme kategori som en lyspære, men hvis huseier vil ta seg av disse tingene, er det jo penger spart I første post står det at jeg flyttet inn for halvannen måned siden, en doring får ikke de fuktskadene så fort 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå