AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Har en restskatt for 2010 på 6000. Etter det jeg har fått opplyst fra NAV kan ikke Skatt Sør kreve inn denne så lenge jeg lever på et minimum. Ble uventet syk for en stund tilbake, og går nå på AAP med studiestøtte. Har ca 10000 i mnd etter skatt, hvorav ca 7000 går til faste utgifter. Jeg lever altså under norm, men har søknad om supplerende inne. Problemet er at staten er den verste kreditor. Jeg har levert søknad om full ettergivelse grunnet sykdom, endring i inntekt mm., alternativt en nedbetalingsplan med rentefritak, og skattebegrensning. Medfulgt har det vært flere erklæringer fra NAV hvor de innrømmer feil i systemene som førte til baksmellen, legeerklæringer og papirer fra andre etater. Alle disse søknadene tar tid, gjerne tre-fire måneder. Imens får jeg betalingsblanketter og trussel om mer rente dersom jeg ikke betaler innen fristen. Jeg har jo ikke penger - så betalt får jeg ikke. Iallefall ikke når jeg er såpass under norm. Stemmer det at dette ikke kan kreves inn når jeg lever under minimumssats? Hva skal jeg isåfall gjøre? Jeg fikk en saksbehandler der jeg skulle spørre, og svaret ble "jeg kan bare kreve inne penger, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg ikke kan det". Sliter vannvittig på psyken..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Skatt må betales uasnett, vær heller åpen får betalingsløsning, f.eks 2-300 i mnd, eller lån penger av familie eller i banken til å betale ned ned. Ubetalt skatt kan forfølge deg i årevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå