Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. august 2011 #1 Del Skrevet 12. august 2011 Hei! Førstkommende søndag flytter jeg til Oslo. Kommer med fly søndags formiddag. Men er det enklest å reise med buss eller flytog fra gardermoen til Oslo sentrum? Og hvor på gardermoen finner man buss-/togholdeplass? Første eller andre etasje? Og så lurer jeg på om det er noen søndagsåpne butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 12. august 2011 #2 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Tenker du på matbutikk? Du finner nok helt sikkert en åpen Joker eller Bunnpris Endret 12. august 2011 av nattsvermer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #3 Del Skrevet 12. august 2011 Men er det enklest å reise med buss eller flytog fra gardermoen til Oslo sentrum? Og hvor på gardermoen finner man buss-/togholdeplass? Første eller andre etasje? Velkommen til fine byen! Om buss eller flytog er det enkleste spørs på hvor mye du skal bære og hvor i sentrum du skal. Generelt er flytog kjappest og mest behagelig. Når du kommer ut av bagasjehentingsområdet er du på samme nivå som bussholdeplassene. For å komme deg til flytoget må du ned en rulletrapp. Men slapp av, skiltingen er veldig god. Det er åpen Bunnpris på Oslo S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #4 Del Skrevet 12. august 2011 Spørs hvor i byen du skal, men på Oslo S er det vel en søndagsåpen Bunnpris, og på Grønland finner du både Kiwi, Joker og Bunnpris (de to siste er faktisk døgnåpne) Jeg synes det er enklest med flytog, men det er det dyreste alternativet. Det er skiltet til bussholdeplass utenfor terminalen, og det går også vanlige tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. august 2011 #5 Del Skrevet 12. august 2011 Takk for raske svar =D Bra det er god skilting Skal fra gardermoen til oslo S, og så videre med buss 37 som visstnok går forbi Oslo City og opp til Bjølsen Bra det er Bunnpris på Oslo S da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #6 Del Skrevet 12. august 2011 Først, velkommen til Oslo. Norges beste by! Jeg synes helt klart Flytoget er den enkleste måten å reise til/fra Gardemoen-Oslo på. Ta til høyre i ankomsthallen og du går rett på billettautomatene og rulletrappene ned til perongen. Flybussene finner du på plan 1, samme plan som ankomsthallen. Rett frem og ut i stedet for til høyre i så fall. Mange søndagsåpne butikker i Oslo. KIWI 323 HAUGENSTUA KIWI 351 GRØNLAND KIWI 391 BOGSTAD KIWI 465 VEITVET KIWI 488 ENSJØ Joker Adamstuen Joker Alexander Kiellandsplass Joker Ammerud Joker Ankertorget -Oslo Joker Asperud Joker Briskeby Joker Fayesgate Joker Galgeberg Joker Gamlebyen Joker Geitmyrsveien Joker Grønland Joker Holmenhavna Joker Holmenkollen Joker Holmlia Joker Holtet Joker Ila Joker Kalbakken Joker Kirkeveien Joker Kjelsås Joker Kværnerbyen Joker Manglerud Joker Nordberg Joker Ravnkollen Joker Ruseløkka Joker Sagene Joker Sandaker Joker Skillebekk Joker Storo Joker Svarttjern Joker Tambourgården Joker Theresesgate Joker Tjuvholmen Joker Torshov Joker Tøyen - Oslo Joker Vika Joker Vogtsgate Bunnpris Sagene Bunnpris Treschowsgt Bunnpris President Bunnpris Iladalen Bunnpris Grünerløkka Bunnpris Sinsen Bunnpris Dælenengt Bunnpris Adamstuen Bunnpris Theresesgt Bunnpris Nydalen Bunnpris Bislett Bunnpris Sofienberg Bunnpris Kirkeveien Bunnpris Grønland Basar Bunnpris Tøyen Bunnpris Kampen Bunnpris Oslo S Bunnpris Bygdøy Allè Bunnpris Ruseløkka Bunnpris Konowsgate ..og flere. Samt en masse innvandrerbutikker på hjørnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. august 2011 #7 Del Skrevet 12. august 2011 Takk og takk for info og den lange lista :D Skal sjekke ut hva som blir nærmest:) Lurer også på en ting til. Kan man gå alene på dagtid i Oslo? Unngår jo selvfølgelig tvilsomme strøk, men sånn ellers? Og hvor er det best å ha verdisaker som mobil og lommebok? Går det greit å ha det i håndvæska eller blir man et "enklere offer"? Når kan man ikke gå alene? Etter at det har blitt mørkt eller? Og er det lurt å ha en overfallsalarm med seg, eller er jeg hysterisk? Hvis man skal hjem etter å ha vært på byen. Er det da trygt når man bare har kommet seg på bussen? Var 1 minutt å gå fra bussholdeplassen til hybelen på Bjølsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #8 Del Skrevet 12. august 2011 Lurer også på en ting til. Kan man gå alene på dagtid i Oslo? Unngår jo selvfølgelig tvilsomme strøk, men sånn ellers? Og hvor er det best å ha verdisaker som mobil og lommebok? Går det greit å ha det i håndvæska eller blir man et "enklere offer"? Når kan man ikke gå alene? Etter at det har blitt mørkt eller? Og er det lurt å ha en overfallsalarm med seg, eller er jeg hysterisk? Hvis man skal hjem etter å ha vært på byen. Er det da trygt når man bare har kommet seg på bussen? Var 1 minutt å gå fra bussholdeplassen til hybelen på Bjølsen. Hvis du skal bo i Oslo er det viktig å føle seg trygg, men ikke være dum. Dette er regler jeg følger etter ti år og ingen skumle episoder: - Vær alltid bevisst kroppspråket. Gå med rak rygg, faste skritt, uinteressert ansiktsutrykk og la det aldri vises at du er utrygg eller redd. - Ha verdisaker i veske som du aldri legger fra deg. Heng den på kneet heller enn stolen. Ha alltid en hånd på den når du går ute. - Ikke gå alene hvis du er skikkelig full. Gå tur med en venn hjem, så blir dere mer edru på veien som bonus. - Hold deg til områder som er belyst og folksomme når det er mørkt. Jeg har bodd på Bjølsen studentby selv og følte meg alltid trygg. Veldig hyggelig strøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #9 Del Skrevet 12. august 2011 Å gå alene på dagtid vil jeg anse som helt risikofritt. Husk at de aller fleste av Oslos borgere er vennlige "normale" mennesker som ikke vil noen andre noe vondt. Man er også sjelden alene hvor enn man går. Jeg ville absolutt hatt lommebok og mobil i bukselomme (foran) dersom mulig. Veske eller ryggsekk er sikkert greit, men sørg for at det er glidelås som gjør det litt mer fiklete å få ta i for evnt. lommetyver. Jeg ville holdt meg unna de nederste delene av Akerselva etter mørkets frembud, alene altså, ellers kan ikke jeg se spesielle områder en må frarådes å holde seg unna. Man bør uansett ta sine forhåndsregler. Jeg vil generelt si at Oslo er svært trygt, til alle døgnets timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. august 2011 #10 Del Skrevet 12. august 2011 Takk for konkrete tips dere Bra å vite litt på forhånd hvordan det er, men man skal jo ikke bli hysterisk heller. Men sunn fornuft bør man ha Ser fram til å flytte dit =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 12. august 2011 #11 Del Skrevet 12. august 2011 Oslo er en trygg by, på dagtid kan man gå overalt. Sent på kvelden bør man ikke rave dritings rundt alene, og man bør holde seg i gater med god belysning og andre mennesker. Og vær litt selvsikker i holdningen din. Skaff deg et sporveiskart på Trafikanten utenfor Oslo S, og slå opp veien du skal før du begynner å gå, så slipper du å se vimsete og usikker ut. Lommebok ol bør være bak en glidelås, eller på annet vis vanskelig å få tak i. Skal du på byen er det greit å ta med seg minst mulig, bare et bankkort, eller kontanter. Det er også tryggest å bruke kontanter på utesteder, så slipper en å være redd for kortinfo på avveie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. august 2011 #12 Del Skrevet 12. august 2011 Oslo er en trygg by, på dagtid kan man gå overalt. Sent på kvelden bør man ikke rave dritings rundt alene, og man bør holde seg i gater med god belysning og andre mennesker. Og vær litt selvsikker i holdningen din. Skaff deg et sporveiskart på Trafikanten utenfor Oslo S, og slå opp veien du skal før du begynner å gå, så slipper du å se vimsete og usikker ut. Lommebok ol bør være bak en glidelås, eller på annet vis vanskelig å få tak i. Skal du på byen er det greit å ta med seg minst mulig, bare et bankkort, eller kontanter. Det er også tryggest å bruke kontanter på utesteder, så slipper en å være redd for kortinfo på avveie. Takk for tips Er nok et "lett offer". Liten og tynn og bare 155 cm Men skal følge rådene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 12. august 2011 #13 Del Skrevet 12. august 2011 Takk for raske svar =D Bra det er god skilting Skal fra gardermoen til oslo S, og så videre med buss 37 som visstnok går forbi Oslo City og opp til Bjølsen Bra det er Bunnpris på Oslo S da Det er søndagsåpen bunnpris og joker på Sagene. Du passerer det med 37 til Bjølsen. Er et par holdeplasser med bussen, så du kan fint dra til Bjølsen med bagasjen og så ta en kjapp spasertur til butikken etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 13. august 2011 #14 Del Skrevet 13. august 2011 Det er søndagsåpen bunnpris og joker på Sagene. Du passerer det med 37 til Bjølsen. Er et par holdeplasser med bussen, så du kan fint dra til Bjølsen med bagasjen og så ta en kjapp spasertur til butikken etterpå. Tusen takk =) Skal gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå