LilleMy Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Hvem sitter på den aller beste oppskriften på Waldorfsalat? Jeg skal lage til ca 10 personer.....
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Jeg syns jo selvsagt at min er best. Jeg lager dressing av halvt om halvt med pisket krem uten sukker og majones. Finsnittet hodekål ca 200 g 1 stilk selleri i tynne skiver 1 rødt eple i små terninger vendes i litt sitronsaft 200 g røde druer, halveog uten steiner valnøtter Bland dresingen og ha grønnsakene oppi. Pynt med valnøtter og halve druer.
Octavia Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 Har prøvd flere opp gjennom årene. Her er min absolutte favoritt. Antall porsjoner: (8 pers) Ingredienser: 225 g grønne epler 225 g røde epler 150 g stilkselleri 100 g valnøtter 150 g grønne druer 2 dl majones 1 dl kremfløte 1 ss sukker 2 ss sitronsaft Fremgangsmåte: Skjær alt i passe biter og bland. Pynt med valnøtter. Dersom du føler kremen/salaten blir litt tynn (tynnflytende), ha i ekstra epler etc.
14062003 Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Stilkselleri = æsj ... Min er den beste jeg har smakt noen gang. Fikk oppskriften etter å ha smakt den hos ei venninne. Jeg har smakt mange waldorfsalater, men alle har smakt py - foruten denne. Den bør imidlertid få stå natta over for å få skikkelig god smak! WALDORFSALAT 5 porsjoner Vanskelighetsgrad: middels vanskelig Krydderstyrke: ikke sterk Tilbredningstid: 0t 30min. 3 epler 2 ringer ananas 150 g sellerirot eller 2 - 3 stilker selleri 100 g druer 1 dl valnøtter Dressing: 1 ½ dl majones 1 ½ dl kremfløte saft av 1 sitron 2 - 3 ts sukker
Fakse Skrevet 1. desember 2003 #6 Skrevet 1. desember 2003 Jeg lager alltid etter den oppskrifta som følger med prior sin kalkun. Synes den blir kjempegod
jordbær Skrevet 1. desember 2003 #7 Skrevet 1. desember 2003 Har prøvd flere opp gjennom årene. Her er min absolutte favoritt. Antall porsjoner: (8 pers) Ingredienser: 225 g grønne epler 225 g røde epler 150 g stilkselleri 100 g valnøtter 150 g grønne druer 2 dl majones 1 dl kremfløte 1 ss sukker 2 ss sitronsaft Fremgangsmåte: Skjær alt i passe biter og bland. Pynt med valnøtter. Dersom du føler kremen/salaten blir litt tynn (tynnflytende), ha i ekstra epler etc. Mm.. den bruker vi også! Aller best! Har hørt om både kål og ananas i salaten. men det passer ikke min smak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå