Gå til innhold

Treningssenter, ubehagelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop begynt på treningssenter og er ganske fersk med alle apparater og de har ikke veiledningsstimer enda, derfor må jeg finne ut selv. Det jeg har oppdaget til nå er at det er veldig mange som liker å strirre eller kikke på andre, blant annet meg, og det klarer å plage meg. Jeg synes ikke det er noe spesielt å bli sett på av andre, og selv om jeg vet at hva de mener ikke burde påvirke meg, så gjør det det. Noen som har følt det samme og kanskje har noen råd? Synes ikke det er noe kjekt å gå på treningssenter når jeg føler jeg blir sett på av alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettop begynt på treningssenter og er ganske fersk med alle apparater og de har ikke veiledningsstimer enda, derfor må jeg finne ut selv. Det jeg har oppdaget til nå er at det er veldig mange som liker å strirre eller kikke på andre, blant annet meg, og det klarer å plage meg. Jeg synes ikke det er noe spesielt å bli sett på av andre, og selv om jeg vet at hva de mener ikke burde påvirke meg, så gjør det det. Noen som har følt det samme og kanskje har noen råd? Synes ikke det er noe kjekt å gå på treningssenter når jeg føler jeg blir sett på av alle.

Mange føler seg usikre når de er på treningssenter, om de gjør øvelser rett, om de svetter mye osv, da sitter de kanskje og følger med på hvordan de andre er/gjør øvelser. Eller rett og slett fordi de ser pene gutter/jenter. Beste tipset er å gi blanke, gjøre det man kom dit for og gjennomføre treninga.

Gjest Tigress
Skrevet

...og så er det nokon som ser etter om apparatet eller vektene du driv med er ledige snart, og så er det mykje å lære av å sjå andre gjere nye øvingar som kan hende kan vere betre for deg, og ikkje minst skal ein gjere noko i pausene, og då er det jo like greitt å sjå på andre. Ikkje bry deg med det, det er sjeldan ein verkeleg iakttar, om du skjøner kva eg meiner.

Skrevet (endret)

Som de andre her synes jeg du skal vaere flinkere til aa overbevise deg selv om at det ABSOLUTT ikke er sikkert at de ser fordi de "doemmer" deg eller ser ned paa deg... Det kan vaere helt naturlige forklaringer :) Men om du synes det er ubehagelig aa trene foran andre likevel, saa kan du jo feks proeve aa gaa paa trening til tider naar senteret ikke er saa fullt, gjerne tidlig om morgenen eller i vanlig arbeidstid om du har mulighet.

Naar det gjelder apparatene saa er mange av de noen skikkelige IQ-tester ;) Kanskje du kan holde deg til de enklere apparatene frem til du faar veiledning paa de mer kompliserte? Sett bortifra at du foeler deg ukomfortabel naar du bruker apparater du ikke er sikker paa, saa kan feilbruk ogsaa resultere i belastningsskader, og det vil du jo ikke ha noe av :)

Uansett vil jeg personlig si at jeg alltid blir veldig imponert naar jeg ser overvektige paa treningssentre (naa vet jeg jo ikke om du er overvektig, men dette er uansett en generell mening) - det er saa flott aa se at de tar tak og gaar inn for aa snu en negativ utvikling, og det gir ogsaa meg motivasjon naar jeg ser en at som har mange flere kilo enn meg aa dra paa klarer aa feks sykle som en gal eller jogge paa tredemoellen - da maa hvertfall jeg som tross alt har det "lettere" der klare det!

Masse creds til overvektige som kommer seg paa trening - for mange krever det mye guts og er en stor terskel aa krysse, og det er kjempeflott og inspirerende aa se :)

Endret av Honeydew
  • Liker 1
Skrevet

Legg egoet ifra deg på yttersiden av treningssenteret:) Finn noen du mener er flink å trene, så spør du dem om råd. Du finner fort ut om de vil hjelpe eller ikke. Noen vil ikke, mens andre synes det er kjempeartig å bli spurt om råd (vil de ikke, så ikke ta det personlig).

I tillegg finnes det masse forum, slik som dette der du kan spørre om råd ang teknikker. Her er ihvertfall et par stk som ganske mye peiling.

I stort sett alle øvelser med maskin, og vekttrening generelt så skal man ha en flott kroppsholdning. Dvs frem med brystkassen, bak med skuldrene og stram mage!

Benpress: alle øvelser der du skal skyve vekt frem, oppover eller deg selv bakover så skal korsryggen være godt plantet til ryggstøtten.

Bryst trening: øvre del av rygg skal være plantet mot ryggstøttet, hodet også. Senk skulderbladene ned og bakover og frem med bryskassen.

Ryggtrening: litt svai i ryggen, aldri krum ryggen (unntaket er rygghev selv om jeg mener den skal utføres med strak rygg, men den diskusjon gidder jeg ikke ta).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...