AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Dette er ikke en tråd om tips til hvordan forfalske bankkort eller leg eller noe, men jeg har bare aldri skjønt åssen man får det til på en måte som funker. Feks låne søsters/brors kort og utgi seg for å være dem. Ser ikke dørvaktene på folk eller? Gjennom hele VGS så seilte venninnen min inn og ut av 20års puber på søstra sitt kort. Ei annen venninne av meg forandret tallene på kortet. Jeg mener, jeg kunne med en gang se at hverken tallforandringa eller søstra var så lik venninnene mine at dette kunne gå, men likevel var det aldri noen som slo alarm. Dette var 16 år gamle jenter dritings på 20årsaldersgrense sted. Sjekket de virkelig så dårlig, eller?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Blant de som låner kort blant søsken så er det jo mange som hvertfall tildels ligner på hverandre, og det er ikke alle dørvakter som ser så nøye på bildet. Så ja, mange kommer unna med det dersom det er bilde av noen som er ganske lik en selv. Dørvakter er nok utestedene også litt snillere når det gjelder jenter, for utestedene vet at besøkende jenter også trekker med seg gutta = mer omsetning. Det er selvfølgelig ingen som offisielt innrømmer at de lemper med leg kontrollen for å bedre omsetninga, men man vet jo nok om utelivsbransjen etter å ha jobbet der selv litt...Det skjer nok oftere enn man tror at dørvakta slipper inn kvinner som egentlig er for unge med fullt overlegg.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Det er mange som har tatt bildet til bankkortet da de fikk utstedt det første gang, tror det er normalt 16 år? Da har de samme bilde i mange år fremover, og man forandrer seg jo gjerne en del disse årene. Jeg sjekker ofte legitimasjon selv i min jobb, først ser jeg om fødselsdato er grei, og så på bildet. Det er mange som knapt ser ut som seg selv, men visse trekk har man jo hele livet. Så noen ganger er det en vurderingssak. Søsken og venninner kan jo låne bort kort til hverandre om de ligner litt, uten å bli tatt for det. Har også opplevd noen ganger at de skraper bort en del av et tall (gjør 9 om til 4 feks), men det merkes fort. Alle de orginale tallene er jo i samme font, så om det er to 4-tall som ikke er like så bør det blinke noen varsellys Tror nok dørvakter har en litt vanskeligere jobb enn kassafolk når det gjelder legitimasjonssjekk. Husk det er mye folk, mye bråk, mørkt, mange som skal sjekkes, og bildet er lite og ikke tydelig. Man har jo også gjerne stæsja seg litt ekstra opp på byen. Jeg ser iallefall ikke ut som meg selv som på bankkortet en sen fredagskveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå