Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #1 Del Skrevet 24. november 2003 Hei Etter en silikon operasjon , hva slags teip skal jeg bruke? Jeg må nå snart begynne å teipe arrene.... Hvordan gjør jeg det , er det bare å teipe eller skal jeg holde vekk noe stramme noe her osv.....??? eg berre lurer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 24. november 2003 #2 Del Skrevet 24. november 2003 Detta lurer jeg på også :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xeyes ii Skrevet 24. november 2003 #3 Del Skrevet 24. november 2003 Vanlig Micropore tape fra 3M. Fåes på apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 25. november 2003 #4 Del Skrevet 25. november 2003 Jepp. Sånn hvit tape. Eller hudfarget om man får fatt i det. Jeg lagde tapen til slik at den gikk utenfor såret i begge ender - for jeg tror at man da hinder mer at man strekker i huden. Jeg strammet ikke - bare la den på og strøk den fast. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 1. desember 2003 #5 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvor lang tid ventet dere før dere tok av den tapen som satt fra operasjonen og begynte å tape selv? Ser at noen skriver at man skal vente til den begynner å løsne av seg selv....jeg mener kirurgen sa til meg at jeg kunne ta den nå til torsdag, og da er det 1 1/2 uke siden jeg opererte meg... Han sa også at jeg kunne bytte tape etter hver gang jeg dusjet.. -men blir ikke arret veldig sårt ved å bytte så ofte...?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 1. desember 2003 #6 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg rørte ikke tapene før det var gått 14dager til tre uker. Og det var en uforglemmelig og vemmelig opplevelse å ta de av. Øverst så var det en sånn vanlig tape. under var det en smal som minnet om gassbind. Jeg brukte plasterfjerner for å ta de bort. Fuktet godt på utsiden og da løsnet limet. Men pass på å få luft inn i rommet- for det er sterke saker. :oops: Etter dette så byttet jeg sånn ca annenhver uke . Bruke plasterfjerner da også - så slapp jeg å rive i såret. legen tok bort ved å rive- og det var vondt ! :o Dessuten så lagde han sår på meg så det svidde i lang tid etterpå . :-? Så jeg anbefaler ikke å bare rive. Tror ikke det er nødvendig å bytte hver gang man dusjer. Bare pass på at tapen er skikkelig tørr før du kler på deg bh. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 1. desember 2003 #7 Del Skrevet 1. desember 2003 Takk for tipset. får vel kjøpe meg en plasterfjerner da….usj, gleder meg ikke… Hvordan var det tiden etter du tok av den opprinnelige tapen?”Støttet” ikke den gamle bedre? Føler fortsatt at puppene skal falle av når jeg tar av sportsbh’en… Er forresten fortsatt hoven på sidene, under armene...er det normalt? (2 uker etter operasjon...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 1. desember 2003 #8 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg følte nokså lenge at de ville falle av ja. Og jeg også var/er øm under armene + at jeg mangler følelse enkelte steder på sidene. Jeg brukte to lag tape til å begynne med. Men du kan sikkert vente litt altså. Og det kan være greit å få hjelp av noen. jeg begynte å gjøre det alene. Og så var jeg nervøs og redd for at det ville være vondt - og jeg får litt panikk da. Pluss at det var ekkelt - og jeg var redd for blodsøl. Dette i tillegg til lukten av plasterfjærneren i lite rom, førte til at det gikk rett i hodet på meg og jeg endte opp i hysterisk latter med tårer som rant i strie strømmer. huff ....Mamma måte komme og hjelpe meg - stakkars hun trodde sikkert jeg var full eller noe- iallefall gav hun opp å fikse tape på meg som ikke greide å ta meg sammen. Da jeg hadde fått luftet og ledd fra meg hjalp hun å løsne den. Det var ekkelt men ikke vondt. Jeg greide ikke å se hva jeg gjorde så hun holdt speil under puppene mine så jeg kunne tape. Andre gangen så gikk det greiere Iallefall så tenkte jeg som så at jo mer man drar i tapen jo mer irriterer man huden. Derfor så skiftet jg ikke så mange ganger. Sikkert ikke mer enn 6-7 ganger. Jeg dusjet etterpå sånn at jeg følte meg ren (da det var gått noen uker og jeg ikke var vond) Lykke til - det går sikkert fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 2. desember 2003 #9 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg teipet for første gang selv om søndagen! Fikk hjelp av moren min. Jeg fikk beskjed av kirurgen at teipem skulle være på til den hadde løsnet av seg selv. Og om søndagen var den så løs at jeg bare måtte bytte. Tok bare en stripe med teip over...føler at det ikke er så mye støtte i den teipem som jeg satt på som det det var i den jeg fikk på operasjons dagen... Kanskje jeg skulle å sette på ett lag til med teip. hmmmm....... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 2. desember 2003 #10 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei. Vonnie; tapen er ikke der for å gi støtte, men for at arret skal gro penere. Jeg hadde faktisk ingen problemer med å ta av tapen, hverken første gangen, eller etterpå. Løsnet den forsiktig i hjørnet, drog den av, og brukte plasterfjerner etterpå for å få bort "limrester". Skiftet tape ca. hver 14 dag. Veldig uproblematisk, og ikke det minste ubehagelig for min del! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 2. desember 2003 #11 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei. Vonnie; tapen er ikke der for å gi støtte, men for at arret skal gro penere. Vet det da vettu Men allikevell , det er liksom så rart å ikke ha ett 5 cm lag med tape over arret! :D Skjønner liksom ikke hvorfor arret gror penere jeg med tape over. Litt dum kanksje.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 2. desember 2003 #12 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg mener den beskytter arret fordi at man da slipper at f.eks kanten på BH'en irriterer. Og man strekker ikke i huden når man vrir seg eller strekker seg. jeg følte det veldig betryggende å ha tapen på- og beholdt den lenger enn 3 mnd fordi jeg følte meg så sårbar uten *ler*....Men nå går det fint da .....wow - tenk jeg har gått to og en halv mnd uten nå ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 3. desember 2003 #13 Del Skrevet 3. desember 2003 Virgo , du sier du teipa i litt mer enn 3 mnd.... Skal man ikke teipe lenger??? Trudde jeg måtte holde på i 1 år jeg...hm..... Det skal jeg spørre legen om ...Skal til kontroll den 10 desember. Missunner deg det at er ferdig med å teipe. jeg har da nettopp begynnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 3. desember 2003 #14 Del Skrevet 3. desember 2003 I papirene jeg fikk med fra Fornebuklinikken står det at jeg skal teipe i 2 måneder! Hmm...? Hva anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 3. desember 2003 #15 Del Skrevet 3. desember 2003 I papirene jeg fikk med fra Fornebuklinikken står det at jeg skal teipe i 2 måneder! Hmm...? Hva anbefales? me to , me to!!! Hva anbefales egentlig når det gjelder det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 3. desember 2003 #16 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg fikk vite 3 uker fra Colloseum klinikken. Og så må man tape om man skal ta sol - det er viktig! Da de tre ukene var over - følte jeg ennå ikke for å gå med bh rett inn på arret- for jeg følte at det var så tynn og sårbar hud der. Så jeg gikk litt lenger- en uke eller så med tape. Det gikk fint å bruke bh etterpå - men jeg passet på å ikke trykke spilen hardt inntil. Jeg brukte bh med spiler med det samme - det sa de på klinikken var ok. Men om natten lå jeg med sportsbh. Nå sover jeg noen ganger uten - andre ganger med Bh. Er litt redd for å få hengende pupper om jeg ikke støtter med bh jeg ....Hva tror dere andre om dette? Det er jo tyngde i dem og det kan sikkert strekke huden ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 5. desember 2003 #17 Del Skrevet 5. desember 2003 jeg fikk beskjed tre måneder fra colosseum klinikken! tapen de hadde satt på skulle sitte til den løsnet av seg selv, men maks fire uker -min løsnet etter to- deretter skulle jeg skifte tape en gan i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 5. desember 2003 #18 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg tapet arrene i 3 måneder, etter anbefaling fra Klinikk Stokkan. Tapen er der for å gi penere arr. Det er nå 3 måneder og 3 dager siden min operasjon, og arrene er knapt synlige (har snittet rundt brystvortene...)! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå