Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg leser meg nå opp på studietilbudet "integrert masterprogram i rettsvitenskap" hos de forskjellige univeristetene. Så kommer jeg over dette:

"Studentene skal vurderes i løpet av studiet og på slutten av hver avdeling. Vurderingsformene omfatter semesteroppgaver, hjemme- og skoleeksamener med etterfølgende muntlig prøving, samt muntlige presentasjoner."

Hva vil muntlige presentasjoner si!? Jeg forstår begrepet som sådan, men hvordan fungerer dette i praksis? Skal jeg stå foran en hel sal med folk å ha presentasjon, eller er det foran ei mindre gruppe, eller bare foran èn lærer/underviser?

... Jeg har angst for å stå foran en stor gjeng med folk å snakke, men ønsker veldig gjerne å studere jus. Har høyt snitt så det eneste som kan stoppe meg er nettopp dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jurist og har studert etter den gamle studieordningen ved UIB. I min studietid så var det lite av muntlige presentasjoner( f.eks presentasjon av en problemstilling m/løsning) som var obligatorisk. Jeg har bare hatt persentasjoner forran mindre grupper.

jeg vil tro at det evt. er dette som er mest aktuelt fremdeles.

Uansett så bør du ikke la dette stoppe deg. Faktisk er det en god og nødvendig erfaring å ta med seg inn i yrkeslivet. Siden dette virker vanskelig for deg så vil jeg anbefale deg å ta et mestringskurs i forhold til å skulle snakke i forsamlinger. Jeg vil tro at det kan hjelpe deg endel.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ved UiB betyr "muntlige presentasjoner" at vi (gjerne i grupper) må lede diskusjoner etc i en gruppe på ti til ca tredve personer (inkl en vitenskaplig ansatt). Dette skjer kanskje noen ganger pr semester, og er absolutt ikke farlig. Hvis du rygger unna jussen pga dette, så er det synd, for det er absolutt ikke vesentlig - jeg hater å snakke foran folk, men dette har gått greit så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...