Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #21 Skrevet 25. november 2003 Angående hvitt gull så har jeg bare én kommentar: det kan forveksles med sølv. Synd' date=' men sant.[/quote'] synes det er nettopp det at det ser ut som sølv som er så flott, jeg.. ikke synd i det hele tatt faktisk!! synes sølv er penest å se på.. men vi ikke ha så "uedelt" metall i gifteringen (velger derfor platina)
April Skrevet 25. november 2003 #22 Skrevet 25. november 2003 Vi skal ha hvitt gull, jeg synes det er desidert penest! De smykkene jeg har er i hvitt gull, ville heller ikke hatt noe annet!! Men hver sin smak!
Snorkie Skrevet 25. november 2003 #23 Skrevet 25. november 2003 Vi valgte forlovelsesringer i hvitt gull, men angrer egentlig på det Synes som andre har nevnt her at det ligner på sølv, og da føles det som bare en "vanlig" ring. Nå skal det sies at ringen min også er litt for smal for min egen smak (det er greit å angre etterpå ), og det hjelper jo heller ikke på hvor fornøyd man er. Uansett gifteringene blir i gull gull :D
tuji Skrevet 25. november 2003 #24 Skrevet 25. november 2003 Hvitt gull og sølv er ikke likt! Fatter ikke at en ansatt i gullsmedbutikk ikke så forskjell. Sølv er mye hvitere enn gull.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #25 Skrevet 25. november 2003 Jeg ønsker en forlovelsesring og en giftering. En skal være tykk og en smal. Bør den tykke være giftering? Men samtidig synnes jeg det blir stusselig å gå med en smal ring når man er forlovet. Hvordan gjør dere som har to ringer det?
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #26 Skrevet 25. november 2003 Til gjesten som sier at rødt gull ikke passer blålige hender' date=' så må jeg si at jeg ikke skjønner hvor den kommentaren kommer fra. Jeg synes våre "røde" ringer ser varmere ut enn gullringer (spesielt de med blank/glatt overflate).[/quote'] det er jo nettopp derfor.. siden disse ringen ser "varmere ut" vil en dårlig (blålig) hud se enda verre ut ved siden av.. akkurat som at jeg som har røde hender har tenkt å holde meg unna hvitt gull fordi den kjørlige fargen får hendene mine til å se enda rødere ut..
VesleBråka Skrevet 25. november 2003 #27 Skrevet 25. november 2003 Mannen er stor fan av hvitt gull, sølv, stål, platina osv. (jeg kaller alt for stålfarge..) mens jeg ikke bruker slik farge fordi jeg ganske enkelt ikke kler det. Så det blir gult gull for oss Han er så brun og fin at han kler jo alt uansett. Jeg synes gifteringer skal være et bånd i gult gull, det er det som er nettopp giftering for meg. Hvis det er i platina, kanskje diamanter osv. så ser det da ut som en hvilkensomhelst ring.
-ida- Skrevet 25. november 2003 #29 Skrevet 25. november 2003 Jeg har to ringer i hvitt gull, en med diamant og en forlovelses ring. Bruker de på samme finger. Er veldig fornøyd
Siam Skrevet 26. november 2003 #30 Skrevet 26. november 2003 Jeg synes gifteringer skal være et bånd i gult gull' date=' det er det som er nettopp giftering for meg. Hvis det er i platina, kanskje diamanter osv. så ser det da ut som en hvilkensomhelst ring.[/quote'] Helt enig med VesleBråka! Jeg har alltid hatt sølvsmykker og hvitt gull, men gifteringen vil vi helst ha i vanlig gult gull. Den skal være helt "plain", ikke noe dill-dall på den. Jeg har forlovelsesring i gult gull med diamant også og vil gjerne bruke begge deler samtidig.
Snurre Skrevet 26. november 2003 #31 Skrevet 26. november 2003 Har bestilt og betalt min giftering i dag.... synes den er kjempe flott og gleder meg til å få den i hus. Mannen sin, er allerede kjøpt og fått. Håper vi ikke gjør noe dumt ved å velge forskjellige ringer.... fikk litt kalde føtter plutselig :o
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #32 Skrevet 27. november 2003 Håper vi ikke gjør noe dumt ved å velge forskjellige ringer.... vi skal ha nesten like ringer.. min er litt smalere enn hans (jeg har jo mindre hender). de er like mhp proposjonene (dvs bredden er redusert omtrent tilsvarende som ringstørrelsen) for meg er det viktig at de ser like ut (begge er helt enkle og glatte i hvitt gull) for å vise at de er et par.. akkurat som oss tror jeg fort ville "tenkt mitt" om jeg så to som gikk som par og begge hadde gifteringer, men disse ringene var åpenbart ulike.. (men det er kanskje bare jeg som tenker slik? :oops: )
ringblomst Skrevet 27. november 2003 #33 Skrevet 27. november 2003 Ja takk begge deler, sier jeg...men så har jeg selv en ring i hvitt og gult gull og tre små diamanter. Alle som har sett den har ikke tvilt på at det er snakk om en forlovelses-/giftering, og det viktigste er jo at vi liker dem.
Brudulja Skrevet 27. november 2003 #34 Skrevet 27. november 2003 Har bestemt oss for meister ringer i hvitt gull. Jeg kler ganske enkelt ikke gult gull og sambo ville helst ha hvitt. Men allikevel syns jeg ikke valget var så enkelt, for det er nemlig ringer i gult gull jeg forbinder med gifteringer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå