Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har veldig tykt naturlig hår men skulle ønske det var litt lenger. Derfor har jeg nå lyst å prøve clip ons men forstår meg ikke helt på forskjellen på europeisk hår og asiatisk hår? Har lest folk sier europeisk er av bedre kvalitet men at asiatisk er tykkere? Jeg kommer selv fra øst europa og trenger noe som er tykkere enn nordisk hår. Noen som har peil? Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo variabel kvalitet på extensions (fra forskjellige produsenter) enten det er europeisk eller asiatisk hår, så det er uansett ikke noe man kan stole helt på. Når det er sagt synes jeg asiatisk hår er grovere og har tykkere hårstrå enn europeisk hår, men jeg har hatt det i mitt eget fine nordiske hår. Har faktisk litt keratin med asiatisk hår as we speak! Tar vare på håret, bruker gode produkter og stusser tuppene ofte og det er ingen som kan se at det er falskt om de ikke ser festepunktene (jeg har ikke så mange festepunkter heller, så det blendes godt inn i mitt eget hår).

Extensions blir jo stort sett slitte etterhvert, så om du ikke planlegger å ha det i evigheter samt har litt tykkere hår ser jeg ikke noe i veien for at du kan bruke asiatisk.

Skrevet

Forskjellen på asiatisk og europeisk hår er at de oppfører seg annerledes etter vask.

Europeisk hår er som regel mye tynnere og blir fort bølgete og krusete etter vask, og asiatisk hår (ikke indisk!) er egentlig veldig tykt hår og får du asitatisk hår av god kvalitet er det ikke badet i syre for å tynne det ut (slik at det skal passe europeere bedre), også behandler de håret med silikon for å se penere ut igjen. Silikonet holder ikke lenge av gangen, derfor bør man behandle asiatiske extensions med silikon for å beholde kvaliteten.

Ellers er det egentlig veldig sjelden man finner ekte europeisk hår, fordi det er veldig få som selger håret sitt i europa, og fordi europeisk hår ofte er veldig mye mer skadet enn f.eks Indisk (som er det beste) og asiatisk.

Håper dette ga deg noen svar :)

Skrevet

Selv velger jeg alltid indisk eller asiatisk, ettersom det er tykkere enn nordisk hår. Så det kommer jo an på hva man er ute etter. Vil du ha extensions med tykt hår, så kjør på med asiatisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...