Gå til innhold

Å sette en dato..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er påtide at undertegnede og mannebeinet snart får satt en dato.

Så da spør jeg dere kloke KG-kvinner...

Hvordan kom dere frem til dato?

Vi skal jo ikke ha kirkebryllup eller er avhengig av ett spesiellt lokale.

Og "jubileumet" vårt er i februar.

Eneste jeg kan komme på som en spesiell dato for oss i sommerhalvåret er 3 juni. Men neste år er det på en søndag. Og det passer vel ikke akkurat så bra.

Så alle gode tips og fremgangsmåter mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å velge årstid er jo en start. Datoen behøver jo ikke å bety noe for dere allerede, den kommer til å bety noe for dere resten av livet, så da er vel det nok?

Ellers kan det være greit å ta hensyn til nærmeste families og gode venners ferieplaner, familieforøkelser, store arrangementer i samme by (kan påvirke hotelltilgjengelighet), unngå datoer for viktige fotballkamper/mesterskap, osv.

Lykke til med valg av dato!

Skrevet

Vi valgte etter våres egen favoritt årstid, våren. Vi har ingen datoer som er spesielle for oss,untatt forlovelses datoen, men den er i januar (var i et varmt og deilig land når vi forlovet oss), og januar er jo en dum tid for bryllup spør du meg...nettopp vært jul, folk har lite penger til reise etc... Derfor valgte vi våren, og fant bare en lørdag lokalene vi ønsket og sjømannspresten hadde ledig.

Hvorfor ikke gifte dere 2 juni, kan være fint å våkne som nygifte den 3 juni når den datoen er spesiell for dere :)

Skrevet

Vi tenkte: vi vil ha det på vinteren med masse snø. Altså ble det februar. Og så fant vi ut hvilken helg vi fikk lokalet og når kirken var ledig det tidspunktet vi ville ha. Tenkte ikke noe over spesielle datoer eller noe sånt :)

Skrevet

Min far jobber på nordsjøen og kan ikke bare ta seg fri, så det viktigste for vår del var at han var hjemme. Så prøvde vi å ta det i begynnelsen av fellesferien, sånn at folk kunne rekke det før en eventuell sydentur, og sånn at folk ikke trengte å ta seg fri fra jobb for å komme, siden mange måtte reise en del. :)

Skrevet

Hvorfor ikke gifte dere 2 juni, kan være fint å våkne som nygifte den 3 juni når den datoen er spesiell for dere :)

Det er faktisk en veldig god ide.

3 juni er forøvrig dagen min kjære kom hjem etter ett lengre utenlandsopphold, og første gang vi sa "jeg elsker deg" :rodmer:

Alt i alt en meget minnerik dag i forholdet vårt.

Skrevet

Det er faktisk en veldig god ide.

3 juni er forøvrig dagen min kjære kom hjem etter ett lengre utenlandsopphold, og første gang vi sa "jeg elsker deg" :rodmer:

Alt i alt en meget minnerik dag i forholdet vårt.

Det kunne jo vært kjempe romantisk da :)

Skrevet

Vi skal jo ikke ha et stort bryllup og ønsket å gifte oss i nær fremtid.

Så vi tok kontakt med tinghuset og ettersom de kun vier den siste lørdagen i måneden (i tillegg til hverdager så klart) så ble datoen den første vielselørdagen etter at papiren kunne være i orden.

:rodmer: Så om 15 dager skal jeg gifte meg...

Skrevet

Vi er begge født den 29. i mnd, og delvis tilfeldig ble vi forlovet den datoen og :fnise:

Så da var det litt moro å sette bryllupet til den 29. og :)

Det var ikke mange lørdager å "ta av", så det ble oktober for oss.

Min søster blir 29 år to dager før bryllupet. Det var en morsom tilfeldighet :gjeiper:

Skrevet

Vi skulle heller ikke ha kirkebryllup, dermed var jo de aller fleste dagene mulige for oss og ikke bare lørdager. Vi valgte derfor datoen vi ble sammen på som jo er veldig spesiell for oss, samtidig som det tilfeldigvis er om sommeren som vi synes er den fineste årstiden.

Skrevet

Jeg kjenner noen som skal gifte seg den 10 desember for den datoen vistnok betyr mye for dem.

En helt utrolig teit tid å gifte seg på, å de tar kun hensyn til seg selv.

Stort sett er de fleste opptatt med juleforberedelser på den tiden. Mye av pengene går også med til jul, så jeg tror ikke folk trenger enda flere utgifter da.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi satte datoen 23 juni neste år, noen på min samboers side jobber som lærere og noen er studenter så vi tenkte dette ble enkelst for disse, da disse kommer fra vestlandet. i tilegg hadde vi ikke så mange datoer og velge mellom i sommermåndene, så da ble det da. Datoen har ingen spesiell betydning for oss, vi ble sammen 4 april 08, ble forlovet 01.01.10, og jeg har bursdag 8 i mnd og han 12. Helt tilfeldig, men st hans aften er jo en fin dag og gifte seg på da. Lykke til med avsetting av dato, det kan være kinkig.

Skrevet

Det var ikke noe spesielt med datoen. Vi valgte den og så ble den vår dato :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

Vi giftet oss til midtsommer (i Sverige) i år, og da var det bare en lørdag å velge på:) syns det var romantisk å gifte seg på denne dagen:) anbefales:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...