Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at kyllingvinger inneholder masse kcal, men ca hvor mange g pr 100g er spiselig? altså ikke bein?

Gjest Varpunen
Skrevet

Aner ikke, men jeg lurer på det samme med pistasjenøtter :)

Men du kan jo prøve å kjøpe en kyllingvinge, veie den, spise alt utenom beina og veie den igjen. Da finner du jo ut ca hvor mye som er spiselig.

Skrevet

Joda, men de er alt spist, og jeg lurer på hvor mye jeg fikk i meg. Hadde ingen vekt tilgjengelig...

I alle sånne næringstabeller så står det jo bare pr spiselig g.

Gjest Varpunen
Skrevet

står det hvor mange gram det var på pakka du spiste, og har du beina fortsatt?

Skrevet

Jeg har veid dem før jeg har spist og deretter bena etterpå og kommet frem til at en kyllingvinge kan regnes som ca. 72 gram :opplyser:

Skrevet

Jeg har veid dem før jeg har spist og deretter bena etterpå og kommet frem til at en kyllingvinge kan regnes som ca. 72 gram :opplyser:

Må da være en fryktelig stor vinge?

I allefall leste jeg et sted at ca 63% er spiselig på kyllingvinger.

Skrevet

jeg var borte, og ville derfor ikke lage mye styr ut av det.

Har derfor ikke fått veid de, eller veid beina eller noe. Det ville vært lettvindt... men vet jo heller ikke hvor mange jeg spiste.. :P ganske mange :(

Skrevet

Lurte litt på det der jeg også...

Skrevet

Jeg tror jeg kom fram til at en pakke med 500g kyllingvinger (gilde ferdig grillede) kom på opp mot 800 kcal. Da spiste vi pakken, og så veide jeg bena som var igjen og regnet ut. Hjelper det noe?

Skrevet

takk :) Jepp, det gjorde det. Fikk regnet den ut sånn ca med å regne at jeg spise 63% av vekta.

Takk alle sammen!

Skrevet

Det kan hende, vet ikke hvor mange str. de kommer i, jeg :fnise: Men 63% høres riktig ut om jeg husker riktig mht. totalvekt.

Skrevet

Sikker på at du ikke blander kyllingvinger og kyllinglår nå? :klo: Hvis dette hadde stemt hadde man jo bare trengt to kyllingvinger per person for å få en "vanlig" kjøttmengde (150 g). Jeg spiser jo fort 10-15 kyllingvinger de få gangene jeg spiser det, men da kaster jeg virkelig ikke i meg en kilo kylling altså. :fnise:

Skrevet

Nei, jeg mener vinger, men jeg ser ved et raskt google-søk at type Prior sine vinger er veldig små i forhold til de jeg pleier å kjøpe, så da skjønner jeg at det ikke stemmer :) Men det beste er altså å veie vingen, så spise det du kan og deretter veie bena.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på kyllingvinger....

:lol:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...