Gå til innhold

Ønsker seg kun penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i et bryllup der brudeparet kun ønsker seg penger. Jeg synes det er utrolig kjedelig å kun gi bort en konvolutt med penger i, så jeg trenger noen tips til hvordan jeg kan få en slik gave spennende.

For noen år siden ga vi også bort penger til noen som ønsket seg et bidrag til bryllupsreisen. Da visste vi at de skulle til Paris, så vi gav dem en reisehåndbok der vi puttet noen Euro-sedler inni.

Denne gangen skal ikke brudeparet på noe reise, så det ble litt vanskeligere...

Noen som har noen gode tips?

Og, ja... før noen kommenterer det: Jeg synes også det er kjempe-kjipt å kun ønske seg penger... men siden det er det de gjør så synes jeg ikke det er riktig å kjøpe noen annen gave heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pengetre, pengeblomst er gøy.

Gjest NozMonster
Skrevet

du kan jo for eksempel kjøpe ett sånt lite tre i potte ( litt dålig på blomster og navn, men Bonzai trær er jo kjempestilige), også kan du veksle alle pengene dere skal gi til dem inn i 50 lapper og 5 kroninger ( siden de har hull) og feste alle til treet? og wips- du har ett pengetre i gave!

• Liker 2
Skrevet

Vi ga bort et norgesglass med mynter med en pen etikett i gave til et par som bare ønsket seg penger. Var også i bryllup i sommer der noen hadde laget en "kake" av doruller og pyntet kaken med sedler bundet sammen med sløyfebånd og andre dekorasjoner. Veldig originalt og morsomt. De hadde også pakket inn dorullkaken i cellofan slik at den syntes gjennom innpakningen.

Skrevet

Kanskje de har alt de trenger, og ønsker seg pengene til noe spesielt de ikke vil dele med alle.

Det å ønske seg miksmastere og servise henger vel egentlig litt igjen fra den tiden man ikke flyttet sammen før etter at man var gift, og startet livet sitt sammen da. Nå har jo de fleste som gifter seg vært samboere først, og har jo da mest sannsynlig alt de trenger.

Brudeparet synes tydeligvis ikke det er kjedelig med penger, så om du gjør det betyr vel egentlig ingenting....du kan jo ønske deg noe mer spennende når du gifter deg da ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns også det er litt stusselig å bare ønske seg penger. Søstra mi gjorde det, til bryllupsreise, og siden de ikke kom med ett eneste alternativ ble det jo penger da... Men de fikk mye annet også, endel av det måtte de bytte siden de fikk mange av hver men sånn går det når man ikke får alternativer.

Det en kamerat av oss gjorde var å krølle sammen masse penger og putte det i en lykt siden søstra mi har så utrolig mange av de. Syns det var en morsom måte å gjøre det på :)

Skrevet

Kanskje de har alt de trenger, og ønsker seg pengene til noe spesielt de ikke vil dele med alle.

Det å ønske seg miksmastere og servise henger vel egentlig litt igjen fra den tiden man ikke flyttet sammen før etter at man var gift, og startet livet sitt sammen da. Nå har jo de fleste som gifter seg vært samboere først, og har jo da mest sannsynlig alt de trenger.

Brudeparet synes tydeligvis ikke det er kjedelig med penger, så om du gjør det betyr vel egentlig ingenting....du kan jo ønske deg noe mer spennende når du gifter deg da ;)

Vil bare legge til: Vi har vel alle fått stygge gaver (uansett om det er til bursdag eller jul), som aldri blir brukt uansett, så hvorfor ikke penger?

Jeg tror ikke at brudeparet forventer at gjestene skal gjøre pengegaver spennende.

• Liker 2
Skrevet

Kommer de ikke med alternativ, så finner jeg på et alternativ som jeg synes passer brudeparet. Akkurat som grandtante Olga og bestemor Kari kommer til å gjøre. Jeg gir ikke bort penger i present, slik er det med den saken.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke at det er kjipt å ønske seg penger. For de som ikke trenger noe annet er det jo bare dust å ønske seg ting de ikke vil ha (for nei, det er ikke alle som har lyst på ting bare for å ha ting).

Jeg ville tatt i betraktning hva som var spesielt med akkurat dette paret, og gjort noe ut av det (slik som med de som fikk lykta med penger i).

• Liker 1
Skrevet

*forundret* Leste du startinnlegget, AB?

Hei Angelheart2

Noen forslag:

• Dere kan lage et "skattekart" som viser hvor en kiste med penger er gjemt.

• Lag en "kransekake" av mynter med hull i som er tredd på ringer. Pynte med flagg og knallbonboner.

• Pakk pengesedler inn i cellofan som små "drops" og legg på en krukke.

• Brette pengesedler som små t-shirts og bukser og heng på en snor (med flagg f.eks.)

• Brette små sommerfugler av pengesedlene, bind ståltråd rundt og sett dem på en blomst/et lite tre.

Skrevet

Kommer de ikke med alternativ, så finner jeg på et alternativ som jeg synes passer brudeparet. Akkurat som grandtante Olga og bestemor Kari kommer til å gjøre. Jeg gir ikke bort penger i present, slik er det med den saken.

Ja, hvorfor skal vi gi en gave som vi VET blir satt pris på? :filer:

• Liker 3
Skrevet

Ja, hvorfor skal vi gi en gave som vi VET blir satt pris på? :filer:

Fordi man ikke ser på penger som en gave, kanskje? Da kunne jo brudeparet like godt tatt inngangspenger. :filer:

Gjest Spinell
Skrevet

Det ideelle er selvsagt å gi noe brudeparet ønsker seg, og som en selv synes er ok å gi bort. Finnes det ingen ting som matcher begge disse kriteriene er det jo brudeparets ønsker som bør gå først.

Synes du har fått mange kreative og morsomme forslag, men tenker litt annerledes selv. Selv om det ser kjedeligere ut på gavebordet, ville jeg rett og slett bedt om et kontonummer å sette inn penger på, og kun gitt dem et forseggjort kort med en hyggelig tekst på bryllupsdagen. Innskuddet i banken kan merkes med "bryllupsgave fra NN". Å ha flere titalls tusen kroner i cash i bryllupslokalene virker litt utrygt, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Synes du har fått mange kreative og morsomme forslag, men tenker litt annerledes selv. Selv om det ser kjedeligere ut på gavebordet, ville jeg rett og slett bedt om et kontonummer å sette inn penger på, og kun gitt dem et forseggjort kort med en hyggelig tekst på bryllupsdagen. Innskuddet i banken kan merkes med "bryllupsgave fra NN". Å ha flere titalls tusen kroner i cash i bryllupslokalene virker litt utrygt, synes jeg.

Dette tenkte jeg også på.

Skrevet

Vi er invitert i et bryllup der brudeparet kun ønsker seg penger. Jeg synes det er utrolig kjedelig å kun gi bort en konvolutt med penger i, så jeg trenger noen tips til hvordan jeg kan få en slik gave spennende.

For noen år siden ga vi også bort penger til noen som ønsket seg et bidrag til bryllupsreisen. Da visste vi at de skulle til Paris, så vi gav dem en reisehåndbok der vi puttet noen Euro-sedler inni.

Og, ja... før noen kommenterer det: Jeg synes også det er kjempe-kjipt å kun ønske seg penger... men siden det er det de gjør så synes jeg ikke det er riktig å kjøpe noen annen gave heller.

Jeg synes man skal tilstrebe å gi brudeparet det de ønsker seg! Jeg ville ikke satt pris på å få noe som "noen" mente var en fin gave, men som jeg måtte bruke tid på å bytte i ettertid. Men hvis du kjenner brudeparet godt og vet hva de liker, eller om de kanskje samler på et servise/bestikk/sølv, kan man jo kjøpe det. Hvis ikke ville jeg gått for penger!

Er du god på scrapping? Jeg ville lagd et fint og personlig kort, gjerne med en pengelomme, et dikt som beskriver brudeparet osv! Det finnes mange blogger og nettsider om scrapping og kortlaging :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi ønsker oss stort sett kun penger - årsaken til det er at vi har vært samboere i snart 12 år og har ALT vi trenger av ting og tang.

Vi har bidrag til bryllupsfesten, og bidrag til bryllupsreise øverst på ønskelisten - men vi har og skrevet opp noen småønsker som karafler fra Eva-Solo, Rosendahl o.l som alternativ for de som ikke vil gi pengegave.

Gavesjekk (pengesjekk kjøpt i bank) er jo en mulighet evt da, har jo ingenting å si om den er på 200 eller 2000 kr, man gir jo bare det man hadde tenkt å bruke på gave?

Endret av Ninab
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...