Chill Skrevet 24. november 2003 #1 Del Skrevet 24. november 2003 Hei! Er det bare meg som betaler skjorta av meg på bilforikring? Jeg betaler 20 000 kr i året! Jeg må ha kasko pga lån på bilen og kjørelengden er 25 000 km. Siden jeg har hatt bil et år så har jeg ikke opparbeidet meg noen bonus enda Hvor mye betaler dere? Noen smarte tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. november 2003 #2 Del Skrevet 24. november 2003 Hei Jeg betaler 4600 i året og har bilforsikring for første gang. 20 % bonus er alt jeg har. Tips: kjør ut lister fra gule sider over forsikring byråer og ring rund. Prisene VARIERE SINNSYKT... :blunke: Det dyreste jeg fikk av tilbud var 9000 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 24. november 2003 #3 Del Skrevet 24. november 2003 Sjekk og sammenlign priser både her og der. Vanligvis får man bonus på 20%, eller var det 10? Når man setter opp en avtale. Trenger du full kasko? Gammel bil og billig bil er det billigere forsikring på. Om du er under 23 blir også bilforsikringen med ett dyrere. Om du lager en avtale om at ingen under 23 kjører bilen får en også billigere forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 24. november 2003 #4 Del Skrevet 24. november 2003 Varierer mye på bilmodeller også. Men jeg er også dritlei av å sponse de unge guttene som kjører villmann.... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 24. november 2003 #5 Del Skrevet 24. november 2003 er du organisert og medlem i LO får du billigere forsikring i sparebank1! jeg betaler 5600 i sparebank1; DNB skulle ha 9000 og Vesta 15000!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise79 Skrevet 24. november 2003 #6 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du er over 23 og ikke har hatt bil før, vil du kunne få 20% startbonus. Hvis du derimot har hatt bil før og har minus i bonus fra et annet selskap må du bruke denne. Det anbefales å være medlem i en form for forening som kan føre til rabatter. De fleste store selskapene har rabatt avtaler med foreninger. En annen ting man bør tenke på er om man skal ha full kasko, delkasko eller bare ansvar. Kjøper du en gammel bil, bør det holde med bare ansvar. Pass også på lånet. Hvis du tar opp lån med pant i bilen, krever disse at du har full kasko på bilen. Kanskje litt dumt hvis du kjøper en bil fra 80-tallet? Det blir iallefall inmari dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 24. november 2003 #7 Del Skrevet 24. november 2003 Hos vanlige forsikringsselskaper skulle vi betalt 40 000 kr i forsikring i året for bilen vår, men siden vi har mulighet til å benytte oss av Jernbanepersonalets forsikringer, må vi bare ut med 16 000 kr pr år. Sjekk om du kan få forsikring der. (Jeg tror du må være i familie med en som jobber hos Nsb eller jobbe hos Nsb selv, men er ikke helt sikker.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 25. november 2003 #8 Del Skrevet 25. november 2003 Ja, nå har vi endelig fått bil vi også. Og forsikringen er rådyr. Men jeg har ihvertfall lært en ting; at prisen varierer stort fra selskap til selskap. Dette avhenger bla. av bilmerke/type. Så jeg kan bare råde deg til å ringe rundt. Vi endte opp i et helt annet selskap enn der mannen min jobber og får store rabatter, fordi det selskapet var veldig dyr på den bilen. Det samme gjaldt et selskap der fagforeninga mi har rabatter. Så i år blir det IF, og så får vi ringe rundt til neste år igjen, for å sjekke om det lønner seg å bytte da. (Ved hovedforfall). Men så får vi jo også 1/2 pris på leie av bilstol (hurra). Det var en ekstra hyggelig overraskelse, siden det var noe vi hadde planlagt likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 25. november 2003 #9 Del Skrevet 25. november 2003 Men så får vi jo også 1/2 pris på leie av bilstol (hurra). Det var en ekstra hyggelig overraskelse' date=' siden det var noe vi hadde planlagt likevel.[/quote'] Bilstol?!? Hva i all verden er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 25. november 2003 #10 Del Skrevet 25. november 2003 Vel, barnesete da! Skal jo ha en til om et par uker. og hørte på radioen at det var 1/2 pris på leie for de som hadde forsikring i IF. Det er en kampanje som går ut november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Martine Skrevet 25. november 2003 #11 Del Skrevet 25. november 2003 Det er mange faktorer som spiller inn her. Tipper at du er under 24 år, at du har et bilmerke hvor det står en i bak og i tillegg har du lengre kjørelengde enn det som er mest vanlig. Alt dette er med å bidra til at premien fyker i været... Selv betaler jeg 16.000,- pr. år i forsikring, men det er for bil, villa, ulykke for mannen, innbo og hunden min. Jeg er kjempefornøyd - har fått endel rabatter pga feilfri kjøring, husalarm, medlemsskap i Huseiernes Landsforbund osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 25. november 2003 #12 Del Skrevet 25. november 2003 Bilforsikring er dyrt! Ring rundt og hent inn tilbud hvert år, det kan lønne seg stort. Jeg lider siden jeg ikke har rukket å opparbeide meg så mye bonus ennå, bor i Oslo, parkerer på gata, 20 000 km i året, politisk ukorrekt modell og "litt mange" gamper under panseret (som er latterlig, det er jo ikke en moped jeg kjører, må jo ha motor :blunke:). Da hjelper det lite at jeg er 29, kjører pent som bare det og bilen in question er en 11 år gammel Mazda som jeg pleier som om det var dama mi. Ringerunden var ganske morsom. Trygg Hansa ville ha 47 000 (halvparten av bilens verdi!) for full kasko . Jeg spurte dem om de ikke bare like gjerne kunne si nei til å forsikre meg, men det var visst ikke "deres policy". Gjennom Akademikerne gir jeg 9 500,- for delkasko i Gjensidige NOR, og det billigste fullkasko jeg fant var på 24 000,-. Hvis man i tillegg regner med egenandel på 6000,- , kan jeg altså herpe bilen for 20 000,- i året på differansen. Siden jeg ikke er avhengig av fullkasko var valget ganske lett ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 25. november 2003 #13 Del Skrevet 25. november 2003 Akkurat nå er jeg glad for at jeg ikke har bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chill Skrevet 26. november 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 26. november 2003 Hei! Takk for alle svar. Skal ta en ringerunde. Jeg har en Ford Courrier 2001 mod med 65 Hestekrefter så det er ikke noen råtass... Men jeg er under 23 og kjører mye så det blir jo så dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå