AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Jeg har en datter som har spurt etter å lære om politikk. De lærer noe av dette på skolen (9.klasse), men ikke tilstrekkelig. Hun ønsker å lære basistingene som hva de forskjellige partiene står for, hvilke partier som er representert på stortinget og ulike ideologier. For at hun skal lære må hun lese selv. Det hjelper ikke stort at jeg lærer henne. Så i den anledning lurer jeg på om noen har tips til gode nettsider som kan passe?
Hariette Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Har ikke noen nettsider og anbefale, men kan du ikke noe om dette selv som du kan forklare videre? Hvis du søker litt finner du i hvertfall lett ut hva de politiske partiene står for og hvor mange mandater de har på Stortinget. Nå er det jo kommunevalg snart, så da kan du forklare forskjellen på kommunevalg og stortingsvalg. Mye å ta av som ikke er vanskelig hvis dette er noe du kan litt om. H
Porcelain Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Det skal finnes noen nettsider med mer informasjon om dette, rettet mot ungdom, men jeg husker ikke hvor og har ikke overskudd til å søke etter dette akkurat nå I tillegg er det svært sannsynlig (og datteren din kan også be om det) at de vil få en del undervisning om dette siden det er lokalvalg nå i høst. I tillegg kan jo du også lese deg opp, sammen med henne?
Handy-man Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Du har tinget.no, ser at siden tydligvis skal legges ned til høsten, men står fortsatt mye nyttig for elever der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå