Ra|cer Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Jeg har hatt linser/briller i en del år nå og har begynt å tenke på en laser operasjon for og fixe synet. Vet dere hvor mye det koster (ca), er det smertefullt?, plasser å gjøre det? Jeg bor i Stavanger området...
aline Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Kan jeg henge meg på å spørre om det samme i oslo-området? Ser på tv-programmer om folk som ligger under dette aparatet i noen korte minutter, også har de haukeblikk når de er ferdig!!! :o Hadde vært super deilig å sluppet å trenge briller, spesielt når jeg danser og er aktiv ellers.
Gjest Cleopatra Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 (endret) .... Endret 7. oktober 2006 av Cleopatra
Grooo Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Gjør ett søk på "laseroperasjon" på søkefunksjonen her på KG så finner dere en hel masse om dette. Så vidt jeg vet koster operasjonen 30.000 samme hvor man gjør den. Da er det inkludert alle forrundersøkelser, selve operasjonen, bedøvelse og div. smertestillende man ev. trenger, og alle etterkontroller og eventuelle etteropperasjoner i to år. Jeg tok operasjon hos Norsk Synskirurgi her i Oslo i fjor høst, og det var helt supert! Ingen problemer av noe slag, ikke noe smerter eller noe.. Var på ettårskontroll her om dagen, og øyenlegen sa at resultatet var bedre enn forventet! (Hadde ett "vanskelig øye" fordi jeg er født en god del for tidlig og det dermed ikke var ferdig utviklet da jeg ble født...)
punkyB Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Har vært tråder om dette tidligere også - så hvis du søker får du sikkert enda mer svar. Jeg har opererte øynene mine tidlig i høst. Jeg var litt uheldig fordi jeg har et øye som de ikke kunne få korrigert synet på - var noe med at jeg skjelet som liten og da ble synet permanent dårlig pga. det. Men ellers er jeg fornøyd - operasjonen gikk greit - veldig raskt overstått ikke noe plager etterpå. Opererte hos Norsk Synskirurgi - de var flinke selv om de har litt for mange pasienter inne der til samme tid som gjør at det går fort unna. De følger godt opp etterpå. Betalte 30 000 for begge øyne - lasik. Anbefaler operasjon - som en ny verden å kunne stå rett opp OG se - og slippe linsestyret ....
Grooo Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Jeg var litt uheldig fordi jeg har et øye som de ikke kunne få korrigert synet på - var noe med at jeg skjelet som liten og da ble synet permanent dårlig pga. det. Noe av det samme her og. Ser absolutt ikke perfekt på venstreøyet mitt, men øyenlegen ble altså postitivt overrasket når jeg var der forrige uke, det hadde blitt mye bedre enn hva han hadde trodd! Ser mye bedre på det øyet nå enn hva jeg kunne gjøre med briller eller linser, de hjalp nesten ikke i det hele tatt på det øyet. Glemte også å fortelle at man jo får skrevet av på skatten hvis man har mer enn -6 på ett eller begge øyne. Så da blir det ikke SÅ dyrt, men dyrt nok!
Thomas Skrevet 24. november 2003 #7 Skrevet 24. november 2003 Det er slutt på at man får skrive av operasjonen på skatten. Endelig har politikerne tettet nok et hull i lovgivningen. Vi kunne jo ha brukt overskuddet på sprit og løsaktig livførsel.
Grooo Skrevet 24. november 2003 #8 Skrevet 24. november 2003 Når ble det slutt på dette??? Jeg tok jo opperasjon i oktober i fjor, og jeg fikk skrive av på skatten...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå