daemonia Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 (endret) (Link fjernet) Hvis noen kjenner til denne katten så ta kontakt. Veldig snill og kosete. PS: Jeg gir den ikke fra meg uten at jeg virkelig tror på at det er de rette eierne som tar kontakt!! Endret 12. desember 2011 av daemonia
Green Lady Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Utrolig søt pus! Da jeg fant en kattunge i fjor, så la jeg ut annonse her og her. På disse stedene kan du også se om noen har lagt ut annonse på katt savnes. Videre sjekket jeg chip to ganger (for å være sikker, men ingen chip, gitt..). Jeg hengte opp lapper på stolper, oppslagsvegger og i butikker. Ringte dyrebeskyttelsen og hørte om de hadde fått en etterlysning. Kontaktet også lokalavisen, og fikk en liten artikkelnotis, samt la ut annonse på nett tilknyttet alle lokalavisene i Oslo. Men ingen tok kontakt, og nå, nesten ett år etter, er hun visst her enda PS: Dette er kun ment som tips til andre ting du kan gjøre for å prøve å finne eier, med mindre du ikke har gjort det. Kom forresten på en ting til, på Facebook er det en gruppe for tapte/funnet kjæledyr. Den finner du her. 3
daemonia Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2011 hei, og takk for gode linker Jeg har sett om noen har meldt katten savnet der, men ingen som passet dessverre Skal legge ut annonse der selv også i kveld og se om det er noen som tar kontakt. hvis ikke så blir vi vel de heldige eierne av hele 3 katter i stede for de to søskenene vi allerede har
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 Utrolig søt pus! Da jeg fant en kattunge i fjor, så la jeg ut annonse her og her. På disse stedene kan du også se om noen har lagt ut annonse på katt savnes. Videre sjekket jeg chip to ganger (for å være sikker, men ingen chip, gitt..). Jeg hengte opp lapper på stolper, oppslagsvegger og i butikker. Ringte dyrebeskyttelsen og hørte om de hadde fått en etterlysning. Kontaktet også lokalavisen, og fikk en liten artikkelnotis, samt la ut annonse på nett tilknyttet alle lokalavisene i Oslo. Men ingen tok kontakt, og nå, nesten ett år etter, er hun visst her enda PS: Dette er kun ment som tips til andre ting du kan gjøre for å prøve å finne eier, med mindre du ikke har gjort det. Kom forresten på en ting til, på Facebook er det en gruppe for tapte/funnet kjæledyr. Den finner du her. Her har det dukket opp to kattunger med noen måneders mellomrom. Den siste var i februar, og det var 25 minusgrader... Har prøvd mange av de samme tingene som deg for å finne eierne, har også sjekket alle oppslagstavlene på butikkene i nærheten, og tapt/funnet i lokalavisa, for å se om noen har meldt dem savnet på den måten. Og selvfølgelig vært hos veterinær for å sjekke om de hadde chip...Den første som kom var kanskje 10 uker gammel, og bare skinn og bein. Den siste var i litt bedre form, men for liten til å være ute alene. Og at folk på død og liv skal slippe ut fertile katter*grrr* Den første var ei hukatte, og den siste en hann. Nå er de begge kastrerte, noe alle katter burde være før de slipper ut. I tillegg så mangler jo kattene stedsans når de er små, den er vel ikke ferdig utvikla før katta nærmer seg ett år... Så begge er her enda:) Sånn er det når man blir adoptert av en katt...Og de som har endt opp her er helt herlige, og like mye verdt for oss som rasekattene:) 1
daemonia Skrevet 12. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2011 Her har det dukket opp to kattunger med noen måneders mellomrom. Den siste var i februar, og det var 25 minusgrader... Har prøvd mange av de samme tingene som deg for å finne eierne, har også sjekket alle oppslagstavlene på butikkene i nærheten, og tapt/funnet i lokalavisa, for å se om noen har meldt dem savnet på den måten. ....... Så begge er her enda:) Sånn er det når man blir adoptert av en katt...Og de som har endt opp her er helt herlige, og like mye verdt for oss som rasekattene:) Skal ut på handletur om et par timer, og da tenkte jeg å sjekke om jeg finner noen plakater ja. Er jo ikke alle som bruker nettet for å finne eller etterlyse dyrene sine. Vel.. jeg er forberedt på at vi nå blir eiere av hele 3 katter, men det er helt greit. Litt stress om det skjer støtt og stadig, men vi kan jo ikke la dem lide selv om vi ikke kan ha dem selv. Denne er veldig kosete, men er ganske tynn. Kjenner tydelig ryggvirvler og det kjennes ut som hoftebein helt bak på ryggen.
daemonia Skrevet 13. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2011 Etter å ha sett disse bildene hos Dyrebeskyttelsen Haugaland tror jeg faktisk at kattemysteriet er løst... http://dbhaugaland.no/component/content/article/19-dyr-som-er-funnet-observert/466-kattunge-funnet-i-grinde.html Denne kattungen ble funnet av en nabo et lite stykke bortenfor oss som bor nærme veien på samme tid som "vår" kattunge dukket opp i nabolaget. Mest sannsynlig har vi altså adoptert en liten søt kattunge som var ment å bli påkjørt
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Etter å ha sett disse bildene hos Dyrebeskyttelsen Haugaland tror jeg faktisk at kattemysteriet er løst... http://dbhaugaland.no/component/content/article/19-dyr-som-er-funnet-observert/466-kattunge-funnet-i-grinde.html Denne kattungen ble funnet av en nabo et lite stykke bortenfor oss som bor nærme veien på samme tid som "vår" kattunge dukket opp i nabolaget. Mest sannsynlig har vi altså adoptert en liten søt kattunge som var ment å bli påkjørt Folk som dumper kattunger kan brenne i hel**** etter min mening... Supert at du adopterer kattungen, og om man har to eller tre katter spiller jo ingen rolle. Hehe, det der har jeg sagt når jeg gikk fra to til tre, fra tre til fire, og fire til fem katter;) Dyrere blir det jo med mat, sand, vaksiner og forsikring, men det blir også mye mer kos og selskap:)
daemonia Skrevet 13. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2011 Folk som dumper kattunger kan brenne i hel**** etter min mening... Supert at du adopterer kattungen, og om man har to eller tre katter spiller jo ingen rolle. Hehe, det der har jeg sagt når jeg gikk fra to til tre, fra tre til fire, og fire til fem katter;) Dyrere blir det jo med mat, sand, vaksiner og forsikring, men det blir også mye mer kos og selskap:) Om jeg sier hva slike folk fortjener så blir jeg sperret på livstid her, så jeg skal spare meg. Men når det er sagt så tror jeg at vi sier stopp ved 3 katter. Dessverre så kan det hende at vi snart er nede i 2 katter om noen mnd hvis ikke en av de voksne blir frist snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå