Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å kjøpe en Asus Eee, eller en HP mini. Noen som har noen positive/negative erfaringer med disse? Eller andre modeller som kan være aktuelle?

Skal bruke den mest til enkel surfing, skriving i Word, og muligens litt streaming av serier fra tid til annen. Men de har jo bare 1 GB RAM-minne de fleste av disse mini-PCene, er de trege å bruke?

Hvor kan jeg få kjøpt en billigst mulig? Ser at netonnet.no har bra priser, vet noen om andre steder som er billigere/bedre?

Setter pris på tips! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd: ikke kjøp miniPC. De er ubrukelige. Kjøp heller Mac, det har jeg såå lyst til!

Om du likevel skulle gå for en miniPC, så tror jeg Asus Eee ville vært bra. Så den fikk bra anmeldelser på TV : )

Skrevet

Mitt råd: ikke kjøp miniPC. De er ubrukelige. Kjøp heller Mac, det har jeg såå lyst til!

Om du likevel skulle gå for en miniPC, så tror jeg Asus Eee ville vært bra. Så den fikk bra anmeldelser på TV : )

Hvorfor mener du de er ubrukelige?

Jeg er kjempefornøyd med min Asus Eee, bruker den til internett og enkle ting i office-pakken, og da trenger jeg ikke mer enn den kapasiteten min-pcen har. Veldig god batterikapasitet har den også! Koster jo ikke mer enn 2000-2500, sparer mye penger i forhold til å kjøpe mac da altså!

• Liker 1
Skrevet

gå for asus.desidert best;)

mini pc er no dritt.

hp pc er også no dritt.

Skrevet

Enig med deg. Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe mini pc, men når selv selgeren i butikken sa at mini pc var dårlig.... jeg lot vere å kjøpe jeg :nei:

Skrevet

Om det er dårlig eller ei kommer jo helt ann på hva man skal bruke den til

Skal man spille kjøper man jo ikke en mini pc.

Men til å bare surfe og slike småting funker da en mini pc helt ypperlig.

Eneste minuset er at de er som regel laget for å være så billig som mulig i produksjon. Så de har som regel en litt billig ...innfatning..chassis? vetta svarte hva det heter. Tastatur, rammen osv.

Skrevet

Enig med deg. Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe mini pc, men når selv selgeren i butikken sa at mini pc var dårlig.... jeg lot vere å kjøpe jeg :nei:

Selgeren i butikken ville selvfølgelig ikke at du skulle kjøpe billigste alternativ, nei.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd miniPC, og jeg syns de er knotete å skrive på, dårlig minne, dårlig grafikk på skjermen osv. Jeg bruker selvfølgelig min data til bilder, film, internett og slikt, så jeg trenger jo noe større. Har en 17tommer HP som jeg er kjempefornøyd med, men som har tatt kveld :(

Har også en 15tommer HP "kontor"-PC som jeg bruker til skolen. Den er jeg ikke fornøyd med, og kan ikke bruke den til annet enn dokumenter og facebook.

En Mac fungerer til alt, bilder, film, dokumenter, skolen, osv. HP kan jeg ikke skryte særlig av siden de har mye problemer, men min store har vart i snart 4 år. Godt fornøyd med det :)

Skrevet

Ulempen med mini-PC er at du må scrolle sidelengs på mange websider, og at du ikke kan bruke den til å se en DVD.

Skrevet

Jeg har en Acer Aspire one 11", som jeg er strålende fornøyd med. Det er selvsagt begrenset hva den kan brukes til, men den er lett og god å ha med i veska/skolesekken uten at det blir for tungt, og på reise. Jeg har min med win xp, og til tross for kun 2 gb ram er den rask i bruk når det kommer til internett og diverse office programmer. God batterilevetid har den og. Jeg bruker denne og min fritidspc om hverandre. Sistnevnte er større, nyere, dyrere, og er mye treigere enn mini pcen, til tross for at den har 6 gb ram.

Gå for Asus eller Acer, begge er gode maskiner, sørg bare for at den har win xp eller linux da disse krever lite ytelse og har få feil. Vista, for eksempel, har mange hull og krever mye ytelse. Jeg tror heller ikke mini pcer kommer med win 7.

Om du skulle ha behov for å se en film på farten eller lignende, kan du jo eventuelt laste det ned. Men du kan også kjøpe en ekstern cdrom-stasjon for et par hundrelapper som du plugger til med usb om du anser det som nødvendig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...