Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg har vurdert å studere medisin etter videregående, men mangler kjemi 2. Er det noen som vet om studieprogrammet KJM1001 - Innføring i kjemi ved UiO kan gjøre opp for det, slik at jeg etter å ha hatt dette kan søke medisin med førstegangsvitnemål? :)

Endret av humlen3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du forbedrer karakterer kan du ikke søke med primærkvote, da kommer du i ordinærkvote.

Skrevet

Nei, det kan det ikke. Du må ha R1, fysikk 1, kjemi 1 og kjemi 2 fra VGS. Det er et absolutt krav.

• Liker 1
Skrevet

Går det over til andregangsvitnemål dersom jeg ikke forbedrer noen karakterer, men bare tar fag jeg ikke har hatt? :)

Skrevet

Går det over til andregangsvitnemål dersom jeg ikke forbedrer noen karakterer, men bare tar fag jeg ikke har hatt? :)

Ja

Poengberegning i førstegangsvitnemålskvoten

(...) Nye fag dokumentert på kompetansebevis som dekker spesielle opptakskrav eller gir realfags-/språkpoeng, regnes ikke med i kvoten for førstegangsvitnemål.

Hvis du forbedrer fag etter at du er ferdig med det 3-årige løpet, blir heller ikke disse forbedringene regnet med.

Forbedringer som er tatt i løpet av de 3 årene og dermed er ført på førstegangsvitnemålet, vil derimot telle med.

Poengberegning i ordinær kvote

(...) I ordinær kvote kan du få tilleggspoeng for alder, høyere utdanning, militær/sivil førstegangstjeneste eller folkehøgskole. Du kan også få regnet med forbedringer eller nye fag.

Skrevet

Da forstår jeg. Takk :)

Gjest IngvildSF
Skrevet

Inntil det året du fyller 21 år søker du automatisk på både førstegangs og andregangsvitnemålet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...