humlen3 Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 (endret) Hei Jeg har vurdert å studere medisin etter videregående, men mangler kjemi 2. Er det noen som vet om studieprogrammet KJM1001 - Innføring i kjemi ved UiO kan gjøre opp for det, slik at jeg etter å ha hatt dette kan søke medisin med førstegangsvitnemål? Endret 11. august 2011 av humlen3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Hvis du forbedrer karakterer kan du ikke søke med primærkvote, da kommer du i ordinærkvote.
JohnS Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Nei, det kan det ikke. Du må ha R1, fysikk 1, kjemi 1 og kjemi 2 fra VGS. Det er et absolutt krav. 1
humlen3 Skrevet 12. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2011 Går det over til andregangsvitnemål dersom jeg ikke forbedrer noen karakterer, men bare tar fag jeg ikke har hatt?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Går det over til andregangsvitnemål dersom jeg ikke forbedrer noen karakterer, men bare tar fag jeg ikke har hatt? Ja Poengberegning i førstegangsvitnemålskvoten (...) Nye fag dokumentert på kompetansebevis som dekker spesielle opptakskrav eller gir realfags-/språkpoeng, regnes ikke med i kvoten for førstegangsvitnemål. Hvis du forbedrer fag etter at du er ferdig med det 3-årige løpet, blir heller ikke disse forbedringene regnet med. Forbedringer som er tatt i løpet av de 3 årene og dermed er ført på førstegangsvitnemålet, vil derimot telle med. Poengberegning i ordinær kvote (...) I ordinær kvote kan du få tilleggspoeng for alder, høyere utdanning, militær/sivil førstegangstjeneste eller folkehøgskole. Du kan også få regnet med forbedringer eller nye fag.
Gjest IngvildSF Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Inntil det året du fyller 21 år søker du automatisk på både førstegangs og andregangsvitnemålet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå