Gå til innhold

~ Dine foreldre og hans/hennes foreldre ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som IKKE har barn: Kjenner dine foreldre foreldrene til kjæresten/samboeren din? Når er det riktig at disse evt. får møte hverandre? Hva er det som avgjør når/om de får treffes og bli kjent?

Din og kjærestens alder?

Hvor lenge dere har vært et par?

Om dere er bare kjærester eller samboere?

Hvor de bor i forholdt til hverandre?

Og til dere som har presentert hverandres foreldre for hverandre; Hvor lang tid tok det, og ber dere begges foreldre når dere først ber inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 1 år og 10 mnd. Våre foreldre har møtt hverandre flere ganger.

Vi flyttet sammen rimelig kjapt etter at vi møttes (offisielt etter 2 mnd, egentlig med en gang) og jeg husker ikke hvor kjapt vi inviterte begges foreldre på middag. Var vel etter at vi hadde vært sammen 3 -4 måneder tenker jeg.

Nå ber vi jo selvfølgelig inn begges foreldre når det er bursdag, og ellers ber vi dem på middag nå og da. Noen ganger ber vi begges foreldre, og andre ganger bare en av parene. På julaften i år kommer begges foreldre.

Vi er 32 og 35 år og bor i dag i hus (kjøpte for 1 år siden) i bygda hvor kjæresten min vokste opp, og hvor hans foreldre bor. Foreldrene mine bor ca 5 mil unna.

Skrevet

De bor på hver sin kant av landet, mine og hans foreldre. Men vi arrangerte en middag sammen da det var bestemt at vi skulle gifte oss. Det ville IKKE vært noe ålreit om de var første gang de traff hverandre.

Jeg har vært samboer tidligere. Da inviterte man hver sin gang til middag da forholdet ble så alvorlig at vi flyttet sammen. Men da kom vi også fra omtrent samme sted, så verden ble litt enklere i så måte.

Skrevet

De ble invitert på middag ca 6 mnd etter vi flyttet sammen (de kunne ikke før). Da hadde vi vært sammen i 4 år.

Vi ønsket å vente en stund pga har flere venner som har introdusert foreldrene sine for det ene nye foreldreparet etter det andre, ettersom de har fått ny kjæreste. Slik ønsket ikke vi å ha det.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg og min kjære har vært sammen i 4 år og samboere i 3 år, og våre foreldre har ikke møtt hverandre..

både vi og begge foreldreparrene bor med flere timers kjøring mellom oss

vi har nå begynt å snakke om ekteskap og jeg "pusher på" at vi må få dem sammen..

men det er alltid vi som reiser på besøk til dem, ingen av våre foreldre har noen gang vært der vi bor nå (de anser det som en "hybel" og tror vi "kommer hjem" når vi besøker dem.. )

så dersom vi skal få dem sammen, må vi nesten invitere dem alle hit til Oslo..

men vi har ingen mulighet til å ha dem som overnattingsgjester.. og mine foreldre har ikke råd til hotell

så jeg aner ikke hvordan vi skal gjøre det..

tips tas i mot med takk!!

Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 3,5 år og bodd sammen i 2,5.

Jeg er 20 og han er 24.

Hans foreldre bor her og mine foreldre bor ca 3 timer unna.

Mine foreldre og hans foreldre kjente hverandre godt før vi ble sammen, så det var ikke noe problem.

Skrevet

Jeg og min samboer har kjent hverandre i 5½ år og bodd sammen i litt over 4 år, men foreldre har ikke møttes. Dette skyldes nok i hovedsak at de bor i hvert sitt land - og det er ikke ofte jeg har foreldre på besøk. Hadde de bodd i nærheten av hverandre tror jeg nok de hadde møttes, men det er litt vanskelig å svare på hvor lang tid det skulle gå. Når det hadde vært alvorlig en stund kanskje?

Jennifer

Skrevet

Tror de traff hverandre da vi hadde vært kjærester i 2 år. De bor langt fra hverandre, og vi bor enda lenger unna på hybel så det er ikke så ofte de treffes. Foreldrene til kjæresten min kjørte ham da han skulle besøke oss på hytta i påsken, så da ble det jo foreldre-hilsing. Er glad at de har truffet hverandre før bryllupet.

Skrevet

Vi har vært samboere i halvannet år og vært sammen i snart to år. Vi er 22 og 25 år gamle.

Mine foreldre bor i nærheten, hans foreldre bor 2-3 timer unna. Etter at jeg hadde vært på besøk hos hans foreldre første gang, kjørte de oss hjem, og da spiste vi alle middag hos mine foreldre. Dette var etter 2-3 måneder tror jeg. Føltes bare naturlig. Etter dette har de møtt hverandre en fire-fem-seks ganger. Middag noen ganger, og begge hjalp til da jeg og samboeren flyttet andre gang.

Naturlig nok blir nå mine foreldre bedt oftere til middag. Men det er jo fordi hans foreldre bor langt unna. Men tror ikke jeg hadde bedt de så ofte samtidig. Ikke utenom bursdager og slikt. Er ikke så flink husmor, så ville nok ikke hatt begge foreldre så ofte på middag sammen...

Skrevet

Vi har vært sammen i snart fem år og foreldrene våre har aldri møtt hverandre. De bor på hver sin kant av landet, og det har liksom aldri blitt noe av, selv om de hele tiden sier "nå MÅ vi møtes snart"....

Vi skal gifte oss i september, så nå synes jeg virkelig det er på tide, ville blitt litt rart hvis de hilste på hverandre for første gang på kirketrappa :wink:

Skrevet

Det viste seg at mamma hadde jobbet sammen med sambos far og pappa kjente sambos mor (hjalp henne med bank-ting når sambos far døde). Vi ber henne nå av og til med på hytta i ferier og har middager sammen. Og imorgen skal vi alle i teateret sammen! Syns det er koselig at vi alle kommer så godt overens. Og mine foreldre og hans mor bor bare få km fra hverandre.

Skrevet

Vi har vært sammen i snart tre år og skal gifte oss i februar.

Vi bor i byen min samboer kommer fra og mine foreldre har vært her oppe flere ganger og i forbindeles med bursdager.

I fjor feiret vi jul sammen med svigermor og mine foreldre. ingen umiddelbar suksess. Men pytt.

Mine foreldre har ikke møtt svigerfar enda. Men det blir vel snart.

Vi hadde vært sammen i ca 6 mnd da de møttes første gang, mine foreldre og hennes mor.

Gjest ikke pålogget...
Skrevet

Vi skal flytte sammen etter jul og da skal foreldrene våre møtes!! Noe som er helt naturlig siden jeg flytter over landegrensen og trenger hjelp til transport...Gleder meg!

jeg elsker k

Skrevet

Vi har vært sammen i seks år til våren, og våre foreldre har møttes tre fire ganger. De er veldig forskjellige som personer, så det blir bare i sammenheng med jul og bursdager de møtes. Tror at første gangen de møttes hadde vi vært sammen i litt over to år.

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 3 år, bodd sammen i 2,5 og våre foreldre har aldri møttes. De bor i forskjellige land og har ikke noe felles språk, så jeg tviler på at de noengang blir særlig kjent.. litt synd.

Skrevet

Våre foreldre har bare hilst på hverandre en gang, og det var på bryllupsfesten.

Det blir nok ikke noe kontakt mellom dem, de er fra forskjellige planeter! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Våre foreldre har bare hilst på hverandre en gang, og det var på bryllupsfesten.

Det blir nok ikke noe kontakt mellom dem, de er fra forskjellige planeter! :ler:

godt å høre at det ikke bare er vi...

både vi og foreldene våre lever vidt forskjellige liv på vidt forskjellige steder i verden.. så det hadde vært både vanskelig å få til og unaturlig om vi skulle omgås..

vi har tenkt at vi skulle få dem sammen før vi gifter oss, men tror kanskje ikke at det blir mulig..

Gjest Dolphina
Skrevet

Vi har vært sammen i 2,5 år og samboere i litt over 1 år. Er 21 og 23 år.

Er fra samme kommune, så de har da møttes en gang eller to.

Men ikke noe middag eller noe slikt!

Mor drev å snakket om å be foreldra hans på middag, det var vel rett etter vi flyttet sammen, men da sa jeg STOPP!

Synes det er litt tidlig...

Vi er jo fortsatt unge...

Skrevet

"For de som IKKE har barn: Kjenner dine foreldre foreldrene til kjæresten/samboeren din? "

De kjenner ikke hverandre spesielt godt. Men de har møttes en gang. Hos hans foreldre. Dvs. min far og hans samboer har møtt dem. Mamma har ikke møtt dem ennå, men kanskje vi får til noe til jul ?

( ingen av foreldrene mine bor her i områdt lenger )

"Når er det riktig at disse evt. får møte hverandre? "

Når man har vært sammen en stund... Dvs. litt mer enn 6 måneder / 1 år... Synes vi da...

"Hva er det som avgjør når/om de får treffes og bli kjent?"

At vi har vært sammen så lenge at vi mener det er alvor og at vi ønsker å være samboere og ha et seriøst forhold.

"Din og kjærestens alder?" Meg : 23 og han : 28

"Hvor lenge dere har vært et par?" I mars måned er det tre år.

"Om dere er bare kjærester eller samboere?" Samboere:)

"Hvor de bor i forholdt til hverandre?"

Sambo`s foreldre bor her i fjorden. Min far og hans samboer bor et par timer unna. Min mor bor ca 5 timer unna...

"Og til dere som har presentert hverandres foreldre for hverandre; Hvor lang tid tok det, og ber dere begges foreldre når dere først ber inn?"

Mine foreldre er sjelden i byen, så det har foreløpig bare blitt med den ene gangen. Er det noe familiegreier på gangs, så inviterer vi sikkert alle om alle er i området :D

Kom bare på noe jeg vil legge til....

Foreldrene mine er svært unge i forhold til hans foreldre. Dermed ville de sannsynlig ikke vært omgangsvenner selv om de hadde bodd i smme by....

Skrevet

Vi bor i midtnorge, hans foreldre på vestlandet, min mor på østlandet og min far i nordnorge. De har aldri truffet hverandre av naturlige årsaker (vel, min mor og far har truffet hverandre da :ler: ). Til neste år flytter vi sørover, og da regner jeg med at foreldrene hans kommer på besøk - da skal vi nok få til å arrangere et møte med min mor i hvert fall.

Men, som andre sier her - de er nok fra forskjellige planeter, så jeg har ikke forhåpninger om noe superforhold dem imellom... dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...