AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Hei! Har så lyst å dra på utvekslingsår. Problemet er bare hvor. Vet det er mange som vil og har vært i USA. Skjønner jo godt hvorfor, for jeg kunne gjerne reist dit jeg også. "Problemet" er bare at mange sier ; Tenk utenfor boksen. Men jeg vet ikke hvor ? Jeg har en mor som er overbevist om at jeg burden velge et spansktalende land. Personlig kommer jeg fra en liten by i nord. Syns Oslo er tidenes største drittplass. Og er ikke fan av steder der det sitter narkomaner, uteliggere osv 24/7. Får rett og slett vondt i meg, og syns synd i dem. Kan hende dere tenker at jeg da ikke burde dra. Ja har tenkt tanken selv. Kanskje jeg ikke er sterk nok ? Men hører så mange sier at det er et minne for livet. Kommer til å være nøye med å ikke velge en drittorganisasjon (etter det jeg har hørt) Som ef, og sts. Slik at hele oppholdet ikke blir wasted money. Forresten liker også at det skjer ting hele tiden, ikke fan av å sitte på rompa hele dagen å kjede vettet av meg. TIPS ? ERFARINGER? ANBEFALINGER? Forslag til hvor jeg kan dra?
Gjest gutt92 Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 (endret) Jeg var i usa i fjor. Sjekk treningsloggen i signaturen og sjekk bloggen som ligger der for bilder og opplevelser. Drit i "hvor" om du skal til USA. Med mindre du er lommekjent i usa så bare vær forberedt på å havne hvor som helst! Du kan jo velge litt selv og om du har mange interesserte familier. Selv bodde jeg i Hollidaysbur, Pennsylvania, som hadde vært kjedelig om jeg kom til en vanlig familie, men fammen min var styrtrik, så det var det beste året jeg har hatt i mitt liv. Levde "the american dream" bokstavelig talt. USA er helt rått. Ingen tvil. Må innrømme at EF var ræl, men den feilen de gjorde, gjorde at jeg endte opp med familien jeg endte opp med, så jeg hadde FLAKS i uflaks, så ikke velg EF. Det koster masse og de er dårlig til å følge opp. Snakket bare med område rep. jeg og han var som en kamerat heller.. Hadde ikke kontakt med selve "EF" og de hadde ikke noe samlinger som de sa de skulle, så han reppen vår tok det i egne hender. Velg speak eller noe. Endret 11. august 2011 av gutt92
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Takk for svar! Bryr meg ikke om hvor i USA jeg ender opp, hvis jeg velger det. Bare om jeg skal velge USA i det hele tatt. - TS
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Jeg anbefaler deg å lese på disse to sidene: http://www.utvekslingsstudent.com/ http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561409
Brukernavn Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Jeg var i USA, men ser absolutt fordeler ved å velge et spansktalende land, og det hadde jeg kanskje gjort dersom jeg skulle reist nå Utvekslingsåret mitt var HELT PERFEKT, og jeg anbefaler ALLE å reise om de får muligheten. Jeg tror ikke HVOR man reiser er så viktig egentlig. Opplevelsene for livet tror jeg man får uansett. En viktig ting når du velger organisasjon er uansett at du velger en som ikke betaler familier for å ta i mot studenter...for da kan man være uheldig og havne hos noen som gjør det for pengenes skyld. Det er vel sånn hos alle organisasjoner at studenten velger land, og så velger familien student, sånn at med tanke på at du vil være et sted der det skjer mye osv er det bare viktig at du gir et klart og tydelig uttrykk for hvem du er i det personlige brevet du skriver. (det som familien velger utifra)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Nå er USA egentlig litt eksotisk det også, det er ikke bare Norge med engelsk språk. Amerikanerne er verdens mest narsissistiske folk, og det blir det et annen type samfunn av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå