AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Bor i stor-Oslo området og har brukt NSB til og fra vgs i flere år. Jeg tørr ikke en gang begynne å spekulere i hvor mange timer jeg har tapt på deres forsinkelser (alt mens jeg har betalt full-pris selvfølgelig). I sommer har jeg måtte bruke mellom 3 og 4 ganger så lang tid til og fra jobb pga ekstra arbeidet. Alt dette uten at jeg har vært spydig til en ansatt, eller klaget en eneste gang. Nå skal jeg begynne å studere i Trondheim og bestilte billetter fra forsiden av nsb.no fra Oslo til Trondheim. Jeg fikk "minipris" til 500 kr pr person, totalt ett tusen kroner. Dette var hundre kroner mer til sammen enn hva jeg fant flybilletter for, men jeg bestilte det allikevel da jeg har en hund jeg må ha med og tenkte at da er tog best. Jeg stusset på at ingen steder i løpet av bestillingen var hund ett alternativ og det stod heller ingen informasjon om det. Da jeg vet at dyr reiser gratis med en voksen i helgen og jeg ikke har reist med regiontog før tenkte jeg at alt er sikkert som det skal være og det bare er å ta han med. Bestemte meg allikevel nå for å ringe nsb for å dobbeltsjekke at alt er i orden. Da får jeg beskjed om at de har egne hundeplasser som MÅ bestilles per telefon, og som ikke er tilgjengelig fra nettsiden, og at nå som jeg har bestilt minipris billetter får de ikke endret disse (fordi har man bestilt minipris har man tydeligvis ingen rettigheter eller krav på service). Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne ha han i gangen eller ved døren på hundevogn selvom jeg står der og venter med han og det var ikke noe de kunne gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Slik er det når man ikke tar en telefon for å sjekke først, men satser på at det skal gå bra. For øvrig er jeg veldig fornøyd med NSB. 4
Daria Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 At du ikke sjekker sånt på forhånd er da ikke nsb sin feil. 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Du får ikke min medlidenhet. Når man reiser med dyr MÅ man lete etter ekstra info eller ringe for å høre hvordan du skal frakte dyret. Det skal man som dyreeier vite. Spesielt gjelder det hundeeiere som tror at det er helt greit at hårballen er med overalt, den er jo så snill og søt. - Det synes du ja, men jeg, som er allergiker synes ikke det er så søtt når du lar hunden sitte i setet på t-banen, gå bort og lukte på fremmede mennesker på bussen eller slipper bikja løs og ikke passer på at den ikke hopper opp på fremmede for å hilse. (Det siste var ikke rettet mot deg spesielt, TS, men mer utløp for frustrasjon over hundeeiere generelt.) 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Bestill nye og billetter og legg ut billettene på Finn eller spør familie / venner om de vil kjøpe rabattert...
Gjest Uglefot Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 (endret) Skjønner at det kan føles veldig surt selv om det tross alt er ditt ansvar å få sjekket ut dette. Men det hadde ikke gjort noe om de hadde bittelitt info ang. det å reise med dyr på nettsiden sin, eventuelt skrevet at man bør ringe nsb angående dette. Hadde ikke vært verre enn som så. Forøvrig så er jeg ikke spesielt fornøyd med nsb selv fordi de generelt er vanskelige å ha med å gjøre. Men det kan jo ha noe med at de har monopol på det de gjør. Folk kan ikke gjøre noe annet enn å ta til takke med dem. Edit; skrivefeil. Endret 11. august 2011 av Uglefot
LukaFrost Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Dette burde du da ha sjekket på forhånd. Jeg ble en gang sittende ved siden av ei som hadde med seg to hunder. Heldig vis var det to rolige og og hunder og det var nesten litt koselig å ha hodet til den ene hvilende i fanget mitt. Jeg er heller ikke allergiker.
Sugerøret Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Du får ikke min medlidenhet. Når man reiser med dyr MÅ man lete etter ekstra info eller ringe for å høre hvordan du skal frakte dyret. Det skal man som dyreeier vite. Spesielt gjelder det hundeeiere som tror at det er helt greit at hårballen er med overalt, den er jo så snill og søt. - Det synes du ja, men jeg, som er allergiker synes ikke det er så søtt når du lar hunden sitte i setet på t-banen, gå bort og lukte på fremmede mennesker på bussen eller slipper bikja løs og ikke passer på at den ikke hopper opp på fremmede for å hilse. (Det siste var ikke rettet mot deg spesielt, TS, men mer utløp for frustrasjon over hundeeiere generelt.) Det som er uthevet har INGENTING med allergi å gjøre. Vennligst ikke bland allergi med uoppdragne hunder (Les: Eier) Om du virkelig har allergi,spiller det fint lite rolle om hunden sitter,står eller ligger. Ang NSB ,de fleste som har hund oppdager at en må tenke litt annerledes når en faktisk må ta toget.Du må betale for hunden og noen steder kan du kun være i en vogn som er "tilrettelagt" for hund.Tidligere var denne vognen en røykekupè. Ellers kan du ikke regne med å få plass om det er mye bagasje eller barnevogner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Jeg pendler daglig med nsb og jeg må si at jeg syntes kritikken er betydelig overdrevet. De ansatte der har ihvertfall ytt god service til meg og togene er faktisk, på den strekningen jeg kjører, mer eller mindre stort sett i rute. Prisene derimot kunne godt vært lavere med tanke på at nsb er subsidiert av staten.
Skravla Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 Et kjapt søk og all informasjon ble avdekket. Reise med dyr. All informasjon kan ikke stå på forsiden og har man spesielle hensyn å ta så må man rett og slett innhente informasjonen.... 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 Jeg har absolutt ikke noe til overs for NSB selv. Men her er situasjonen såpass spesiell at jeg finner det rart at du ikke søkte informasjon i forkant. Ett enkelt Google søk - "NSB + hund" - ga med på linje tre en link til denne siden med all info du hadde trengt. Reise med dyr på toget - NSB Billetter og reise Det er et begrenset antall plasser for kjæledyr på hver togreise. Plassene finnes i egne områder og det kan derfor være flere dyr i området samtidig. På lengre strekninger må du reservere plass på forhånd. Billetter kan du kjøpe i et betjent billettsalg på stasjonen eller hos NSB kundesenter på telefon 815 00 888.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #13 Skrevet 12. august 2011 Det som er uthevet har INGENTING med allergi å gjøre. Vennligst ikke bland allergi med uoppdragne hunder (Les: Eier) Om du virkelig har allergi,spiller det fint lite rolle om hunden sitter,står eller ligger. For allergikere er det kanskje ekstra ille. Dersom en hund hopper opp på deg og dermed tar hårete poter på magen din, så legger den igjen allergene. Dersom man tar på det stedet hunden har satt potene sine og kanskje etterpå flytter et hår vekk fra ansiktet, så har man plutselig allergenene ved nese og øyne. Det er svært lite heldig for allergiker. Ved å sitte på et sete der en hund har sittet drar man med seg allergener. Det er heller ikke bra for en allergiker. 2
Sugerøret Skrevet 12. august 2011 #14 Skrevet 12. august 2011 Allergien blir trigget uansett om hunden står eller sitter på en plass. Poenget med svaret er at det AB beskrev var mer en uoppdragen eier+hund enn allergi grunner. Dessuten er det ikke hårene en er allergisk mot da.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #15 Skrevet 12. august 2011 For allergikere er det kanskje ekstra ille. Dersom en hund hopper opp på deg og dermed tar hårete poter på magen din, så legger den igjen allergene. Dersom man tar på det stedet hunden har satt potene sine og kanskje etterpå flytter et hår vekk fra ansiktet, så har man plutselig allergenene ved nese og øyne. Det er svært lite heldig for allergiker. Ved å sitte på et sete der en hund har sittet drar man med seg allergener. Det er heller ikke bra for en allergiker. Men det er mer sannsynlig at man får med seg masse allergener når man sitter på et sete der en hund har sittet, enn hvis hunden har sittet på gulvet, og man da bare får med allergener under skoene (som ellers når man er ute).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå