AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Har hatt noen veldig slitsomme flyturer i det siste med unger som skriker og herjer på flyet i flere timer. Har derfor bestemt meg for å legge litt mer i billetten for å unngå dette. Er det bedre på første klasse? Finnes det barnefrie soner på flyet? Noen med erfaring fra første klasse her?
Gjest gutt92 Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Skulle ikke vært lov til å ta med små barn på fly... Det ødelegger HELE turen. Jeg irriterer meg over det hele turen selv om det kanskje varte 5 min. Skal de ha med unga på flyet bør de være lydige og gamle nok til å forstå. 7
Gjest Spinell Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 I følge denne artikkelen finnes det flyselskap som har forbud mot babyer på førsteklasse, og hos de som ikke har, sies det å være færre småttinger der enn ellers. Foruten dette er det ingen ting som heter barnefrie soner. Jeg kan trøste deg med at irritasjonen over slike ting muligens avtar med årene. Det gjorde det i alle fall for meg. (Nei, jeg har ikke barn, men irritasjonen over dem har avtatt likevel.) 1
Gjest grønnfi Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Det skal være barnefrisone, iallefall på de selskapene jeg har reist med. Dessverre har jeg opplevd opptil flere ganger at foreldre setter seg foran og plasserer ungene bak. Med det resultat at det er ett helsikas renn av unger som bare skal spørre/fortelle foreldrene noe.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 I følge denne artikkelen finnes det flyselskap som har forbud mot babyer på førsteklasse, og hos de som ikke har, sies det å være færre småttinger der enn ellers. Foruten dette er det ingen ting som heter barnefrie soner. Jeg kan trøste deg med at irritasjonen over slike ting muligens avtar med årene. Det gjorde det i alle fall for meg. (Nei, jeg har ikke barn, men irritasjonen over dem har avtatt likevel.) Jeg skrev ikke at jeg irriterte meg. Jeg skrev at det var slitsomt. Min forrige flytur tok nesten 14 timer og jeg fikk ikke sove et sekund. Så dette er ikke noe jeg vokser av meg. Med tanke på at jeg snart er 40 så skulle jeg tro jeg hadde gjort det for lenge siden. 3
Xtra_lilje Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Jeg skrev ikke at jeg irriterte meg. Jeg skrev at det var slitsomt. Min forrige flytur tok nesten 14 timer og jeg fikk ikke sove et sekund. Så dette er ikke noe jeg vokser av meg. Med tanke på at jeg snart er 40 så skulle jeg tro jeg hadde gjort det for lenge siden. Jeg har flydd endel førsteklasse til USA og det er en himmel forskjell, syns jeg da. Får faktisk sove, har god plass, får superb service - men er sjeleglad jobben har betalt, for det koster jammen skjorta...koster fort 3-4 ganger så mye.
Gjest Spinell Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Jeg skrev ikke at jeg irriterte meg. Jeg skrev at det var slitsomt. Min forrige flytur tok nesten 14 timer og jeg fikk ikke sove et sekund. Så dette er ikke noe jeg vokser av meg. Med tanke på at jeg snart er 40 så skulle jeg tro jeg hadde gjort det for lenge siden. Det ble nok en logisk kortslutning da jeg leste det. Leste slitsom: antok det var irriterende (på meg selv kjenner jeg andre ) Vi er omtrent på samme alder, så hvis det kun hadde dreid seg om irritasjon kan det nok være du skulle vokst det av deg for en ti-tolv års tid siden, ja...
Miki Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 (endret) Mange mammaer som kommer til å klikke på dette innlegget fordi "barn må få være barn, og barn gråter". Ja, det er irriterende og slitsomt for andre når de ikke får ungen til å være stille. Tok fly til Spania i juni, tidlig på morgenen. Hadde lyst å sove, men det gikk jo ikke an. Att og fram med babyer de skulle roe ned, som gråt og gråt og gråt og gråt. EDIT: litt eldre barn som sitter bak og sparker i setet forran! Non-stop! Endret 11. august 2011 av Miki
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Mange mammaer som kommer til å klikke på dette innlegget fordi "barn må få være barn, og barn gråter". Ja, det er irriterende og slitsomt for andre når de ikke får ungen til å være stille. Tok fly til Spania i juni, tidlig på morgenen. Hadde lyst å sove, men det gikk jo ikke an. Att og fram med babyer de skulle roe ned, som gråt og gråt og gråt og gråt. EDIT: litt eldre barn som sitter bak og sparker i setet forran! Non-stop! Små babyer som hyler en irriterende nok, men kanskje ikke så mye å gjøre med. Verre er det med de litt større barna som herjer og bråker. Det kan foreldrene i det minste gjøre noe med hvis de hadde hatt lyst....
gard Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Hei Det har vært snakk om barnefrie soner hos noen flyselskap men jeg er ikke sikker på om dette er innført. Men du spør om første klasse: som regel er dette så dyrt at det er ganske få som har råd til det. Vi snakker ikke her om 3-4 ganger så dyrt men 10 ganger så dyrt. Det er bare å sjekke f.eks. Lufthansa Frankfurt-Hong Kong som koster ca 90.000 kroner på Lufthansa websiden. Men på første klasse er det som regel lagt færre seter (typisk 8 til 14 seter) og hos de beste får du egne små "lugarer". Det er kanskje mer aktuelt å fly businessklasse ettersom det "bare" koster fra 25.000 til 40.000 fra Norge til Asia litt avhengig av hvilket selskap du flyr med. Jeg har opplevd at det er barn på slike flighter men jeg kan ikke huske at det har vært veldig unge barn med selv om det er fullt lovlig dersom en betaler for sete ;-) 1
Wonders Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 (endret) Vi sitter alle i samme rom, enten om det er foran eller bak den magiske gardinen. Så lenge ikke 1. klasse er i en annen etasje og barnefri sone er sjansen for at du hører de veldig stor. Gjør som meg; putt i ørepropper, disse i fagerike bokser på apoteket; http://www.google.no/imgres?q=%C3%B8repropper&um=1&hl=no&sa=N&tbm=isch&tbnid=6EMtRVQptsgm5M:&imgrefurl=https://www.lexow.no/default.asp%253FWMFN%253DPWSProductGroupWebLet%2526WMFT%253DD%2526SPG%253D12145878&docid=NH9AfJvHoSVP4M&w=200&h=114&ei=vfNDTuGVBYPXsgay84zrBw&zoom=1&iact=rc&page=2&tbnh=91&tbnw=160&start=45&ndsp=45&ved=1t:429,r:26,s:45&tx=105&ty=39&biw=1843&bih=933 OG skru opp volum på ipod eller data, radio eller noe som demper støyen. Husk å kjøpe headset som demper lyd. De koster litt mer, men de demper støy for deg, og demper lyden for oss andre fra ditt headset... Veldig kjipt å ufrivillig lytte til andres headset og bare få med deg støy, fordi headsettet er så dårlig på demping av lyd at vi blir utsatt for ennå mer faktorer enn strengt tatt nødvendig. Endret 11. august 2011 av Wonders 2
gard Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 Vi sitter alle i samme rom, enten om det er foran eller bak den magiske gardinen. Så lenge ikke 1. klasse er i en annen etasje og barnefri sone er sjansen for at du hører de veldig stor. Nja, ikke nødvendigvis helt sant ;-) Hvis man flyr Lufthansa første klasse på en 747 så er første klassen i andre etasje og dermed er man ganske skjermet fra resten av passasjerene :-) Men ja, det funker også gaske bra med ørepropper :gjeiper: 1
Gjest Spinell Skrevet 11. august 2011 #13 Skrevet 11. august 2011 Ulempen er at ørepropper hjelper dårlig mot unger som 1. sitter i setet bak deg og sparker i seteryggen din 2. sitter foran deg og henger over sin egen seterygg for å se på deg 3. springer rundt i midtgangen og skumper rundt på passasjerene 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #14 Skrevet 12. august 2011 Jeg har et barn på snart to, og skulle også gjerne hatt barnefrie soner på fly - og da også barnevennlige soner. Når jeg reiser alene uten barn, og jeg ser småbarnsforeldre med en baby på veg inn på samme fly, ber jeg en stille bønn inni meg om at de ikke sitter rett ved/bak meg. Selv om jeg er mor selv, er jeg ikke glad i barneskrål og oppleve sparking i seterygg (som er vanskelig å unngå med barn, når det er så trangt på flyene nå til dags). Jeg vil helst slappe av med en god bok og lade opp til konferansen eller møtet jeg skal på. Når jeg går på flyet med barnet, har jeg en veske full av avledningsleker/mat/rosiner/bøker, alt for å aktivisere barnet slik at hun ikke hyler eller maser. Det er kjempeslitsomt, det også, men jeg får så dårlig samvittighet hvis hun bråker, pga at jeg vet hvor plagsomt det kan være for andre. 2
Maria M Skrevet 14. august 2011 #16 Skrevet 14. august 2011 Skulle ikke vært lov til å ta med små barn på fly... Det ødelegger HELE turen. Jeg irriterer meg over det hele turen selv om det kanskje varte 5 min. Skal de ha med unga på flyet bør de være lydige og gamle nok til å forstå. Er vel ikke serlig bedre å fly med gamle pensjonister ved siden av deg heller! Var nettopp på ferie, og hadde en dame ved siden av meg som snakket i 5 timer om hvordanhun harhat det i løpet av 1 uke Må si at noen virkelig har lite å gjøre i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #17 Skrevet 17. august 2011 Gamlinger har en tendens til å ha dårlig mage også, de gasser i vei. Uff. Dere som har flydd skikkelig fancy first class, kan ikke dere forklare hvordan det er? Ikke drep fantasien om ordentlig first class.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå