AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Hei, Jeg og samboern min har nå prøvd å få barn i ca et år, men uten hell. Syklusen min er ikke helt på stell. Gikk på p-piller i mange år men sluttet for 1 1/2 år siden, når jeg sluttet så gikk det ca 6 mnd før jeg fikk noe som helt tegn til mens. Når jeg først fikk mensen kunne det vare i flere uker og kunne ta lang tid mellom hver mens. Ellers så har jeg vanskligheter for å få orgasme vaginalt. Det har skjedd, men veldig sjeldent. Jeg lurer derfor på om dette kan være en grunn for at jeg ikke blir gravid? Er det lettere å få en liten spire til å sitte hvis jeg får en vaginalorgasme rundt eggløsningstiden? Eller har ikke det så mye å si? Dette ble et litt rotete innlegg, men håper noen kan gi meg et svar
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Jeg har aldri lest eller hørt noe om at vaginal orgasme skal ha noen betydning. Og etter å ha vært ufrivillig barnløs i mange år så har jeg lest mye (rart). Det eneste jeg har lest er at en orgasme kan hjelpe svømmerene oppover, men det trengte ikke å være en vaginal orgasme. Men dette er ikke noe vitenskapelig altså. Om dere har prøvd i ett år så kan du be om utredning. Er syklusene dine fortsatt ustabile?
Gjest only me Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 At du ikke er blitt gravid enda, kan ha med p-pille bruken. Det tar ei stund for alle hormonene er ute av kroppen. Ta tiden litt til hjelp, tror vi kvinner blir litt overstressa når det kommer til å bli gravid, vet ikke om det er så heldig. Ta deg en tur til legen å få det sjekka ut for sikkerhet skyld. LYKKE TIL:)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Jeg har aldri lest eller hørt noe om at vaginal orgasme skal ha noen betydning. Og etter å ha vært ufrivillig barnløs i mange år så har jeg lest mye (rart). Det eneste jeg har lest er at en orgasme kan hjelpe svømmerene oppover, men det trengte ikke å være en vaginal orgasme. Men dette er ikke noe vitenskapelig altså. Om dere har prøvd i ett år så kan du be om utredning. Er syklusene dine fortsatt ustabile? Ja, Syklusene mine er fremdeles ustabile. Jeg har vært hos legen min veldig ofte, og en tur på sykehuset der de sjekket meg for pcos. Men det var ikke der grunnen lå For å prøve å stabilisere syklusene mine går jeg på et legemiddel som heter "provera". Dette skal jeg ta ti tabletter i mnd. men lurer på hvordan det blir med syklusen når jeg slutter med dette. Skulle prøve dette i en tre mnd periode.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Ja, Syklusene mine er fremdeles ustabile. Jeg har vært hos legen min veldig ofte, og en tur på sykehuset der de sjekket meg for pcos. Men det var ikke der grunnen lå For å prøve å stabilisere syklusene mine går jeg på et legemiddel som heter "provera". Dette skal jeg ta ti tabletter i mnd. men lurer på hvordan det blir med syklusen når jeg slutter med dette. Skulle prøve dette i en tre mnd periode. Du hadde ikke PCOS? Bare hormonkluss fra p-pillene? Provera virker bare i den syklusen det blir tatt stort sett, men håper det setter kroppen din i riktig sving igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå