AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Vil det det? Eller er det bom stopp med produksjon av (åhh, hva heter nå det hormonet igjen...) med en gang EL har vært? Eller er det "rester" igjen...
Gjest Alabama Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Man har stigning i LH 24-48 timer før EL. Deretter synker det igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Takk Så da vil det på tester være svak strek selv etter EL har vært skjønner jeg.. Ihvertfall et par dager.?
LindaM Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Jeg bruker el-tester fra billigetester.no. Så vidt jeg har skjønt, så er svak strek/ingen strek = negativ Uansett hvor mye svakere den er i forhold til kontrollstreken Den er kun positiv når begge strekene er like tydelige. Testen blir negativ igjen når egget er sluppet. Vet ikke hvilket merke du bruker. Jeg synes ofte de strekene er vanskelige å tyde, så lurer på om jeg skal skaffe meg en digital i stedet.. der får man klart svar uten å tyde streker.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 TS her. Jeg har Apotek1 sine. Jeg kjøpte de, kun for å forsikre meg om at EL er når jeg tror.. Noe som viser seg å ikke stemme.. Er på dag 14 og fortsatt negativ. Er fryktelig usikker på om jeg hadde EL på dag 8-9. Jeg begynte å teste på dag 10. Så jeg må nok kjøpe nye til neste mnd, og begynne med testingen TIDLIG :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 TS her. Jeg har Apotek1 sine. Jeg kjøpte de, kun for å forsikre meg om at EL er når jeg tror.. Noe som viser seg å ikke stemme.. Er på dag 14 og fortsatt negativ. Er fryktelig usikker på om jeg hadde EL på dag 8-9. Jeg begynte å teste på dag 10. Så jeg må nok kjøpe nye til neste mnd, og begynne med testingen TIDLIG :gjeiper: hadde jeg vært deg hadde jeg heller regnet ut når EL kom utifra mens. å drive å teste kan føre til at EL faktisk ikke kommer. den kan nemlig utebli ved stress. (noe jeg antar at du gjør siden du driver med tester) ?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 TS her. Jeg har ikke testet før. Skulle egentlig bare sjekke at jeg det jeg trodde, stemte.. Jeg har en syklus mellom 26-28 dager. Og nei, jeg er ikke stresset
Athene Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 (endret) hadde jeg vært deg hadde jeg heller regnet ut når EL kom utifra mens. å drive å teste kan føre til at EL faktisk ikke kommer. den kan nemlig utebli ved stress. (noe jeg antar at du gjør siden du driver med tester) ? Det er bare myter. Jeg kan garantere at testing ikke har noe som helst å si for om EL skjer eller ikke Det er smart å teste noen sykluser for å bli kjent med egen kropp. EL skjer for 90% av alle kvinner 11-17 før mens, for enkelte fra 5-25 dager før mens. 14 dager er kun et snitt, så det å regne seg frem til eggløsning er absolutt ikke å anbefalle da man kan bomme grovt. Tilbake til spørsmålet - de fleste vil få en svak strek gjennom hele syklusen, da man alltid har et visst LH nivå i urinen. Det er ikke unormalt overhodet. En positiv test er like sterk eller sterkere enn kontrolltesten. Mange opplever at dette skjer i flere dager på rad, andre vil aldri se dette. Man skal ikke teste på morgenurin eller veldig konsentrert urin, da det kan gi falsk positiv test. Men heller ikke for utvannet urin. Ønsker man å kartlegge egen syklus anbefaler jeg temping som en mye mer nøyaktig metode Endret 14. august 2011 av Atheene 1
Athene Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 hva er temping Man bruker et digitalt termometer med to desimaler til å ta temperaturen til samme tidspunkt hver morgen før man står opp. Ved å registere dette inn i tempskjema vil man tydelig se en temperaturøkning på ca 0,2-0,5 grader når eggløsning har vært. Jeg har tempet to-tre år, og kan også lese av tempskjema når eggløsning er (jeg har en spesiell utviling som ender med tempdipp på EL dagen), at progesteronproduksjonen er ok, og at det ikke er noe annet unormalt. Veldig kjekt for meg som har uregelmessige sykluser og innimellom eggløsningsfrie sykluser, jeg vet alltid likevel på dagen når mensen kommer. Les mer her http://www.pernille.info/bbt.htm
jeg skal ha barn Skrevet 19. august 2011 #11 Skrevet 19. august 2011 Man bruker et digitalt termometer med to desimaler til å ta temperaturen til samme tidspunkt hver morgen før man står opp. Ved å registere dette inn i tempskjema vil man tydelig se en temperaturøkning på ca 0,2-0,5 grader når eggløsning har vært. Jeg har tempet to-tre år, og kan også lese av tempskjema når eggløsning er (jeg har en spesiell utviling som ender med tempdipp på EL dagen), at progesteronproduksjonen er ok, og at det ikke er noe annet unormalt. Veldig kjekt for meg som har uregelmessige sykluser og innimellom eggløsningsfrie sykluser, jeg vet alltid likevel på dagen når mensen kommer. Les mer her http://www.pernille.info/bbt.htm takk for svaret kor flink du var. Har du noen barn da, eller er fortsatt prøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå