Ella Peralta Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Lille-jenta mi hadde et tisse uhell i senga si,den natten hadde hun ikke tisselaken under lakenet. Jeg har fått tørket det mest mulig, men hvordan skal jeg få vasket dette? Anbefales dampvasker? Eller må jeg rett og slett kjøpe ny madrass?
Pastill Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Kommer litt an på madrassen og om det lukter. Tykke skumgummimadrasser har jeg spylt i badekaret med biotex (vær oppmerksom på at enkelte vaskemidler kan få urin til å lukte enda mer; biotex gjør ikke det!) og deretter satt ut i solen for å tørke. Null lukt av dem i dag 1
slask Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Har du en terrasse kan du spyle/dusje og tråkke over noen ganger, så spyle igjen. Gjenta evt noen ganger. Og evt bruk såpe under 'tråkkebehandlinga'. Utfordringen er tørkinga. Ute under tak noen dager eller foran ei vifte noen dager. Klem/tråkk ut så mye vann som mulig først. Jeg ville ikke være redd for noe lukt etter sånn behandling, men tørking er altså det vanskeligste. 1
Gjest *Røyskatt* Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Det er bare å skylle av med dusjen grundig, og legge ut til tørking og lufting. Men vesla må nok sove på en annen madrass i natt, for madrasstørking tar en god stund.
Chelmon Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Ånei, så pinelig på dine vegne. Hva er pinlig med det? Håper du fikk redda madrassen 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Hva er pinlig med det? Håper du fikk redda madrassen Hehe.. bare svarer på samme måte som Ella svarer på andres spørsmål. Andres spørsmål er tydeligvis ikke like viktige som hennes egne. 1
sommermor Skrevet 14. august 2011 #10 Skrevet 14. august 2011 Hvis senga har overmadrass,tar du av trekket og hiver det i vaskemaskinen på kokvask.Det gjorde jeg i dag tidlig da det var uhell hos oss. Trekket tørker fort ute nå.Selv har jeg flere løse trekk liggende.
Blomst Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 En gang i året leier vi en tepperenser fra den lokale byggvarebutikken. Maskinen koster 250,- pr døgn. Også koster shampo rundt 100-200. På det døgnet rekker vi å vaske sofaer i stua, sofaer i kjellerstua, sofa på sønnens rom og alle madrasser over og under pluss et par ryer/tepper. Maskinen fylles med såpevann også følger det med 2 munnstykker, ett smalt og ett bredt. Den skyter vannet ned i madrassen for så å suge det opp igjen umiddelbart. Dett gjør at alle tekstiler blir rene men våte, men med litt effektiv gjennomtrekk er alt tørt på et par timer. Vi som har beige sofa må gjøre dette jevnlig, men når man ser på fargen på vannet etterpå er dette skikkelig nyttig for de fleste Les mer her > 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #12 Skrevet 30. august 2011 Hva gjør man når dette skjedde på en rammemadass(uten overmadras..) hjelp.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 30. august 2011 #13 Skrevet 30. august 2011 Hva gjør man når dette skjedde på en rammemadass(uten overmadras..) hjelp. ' Da ville jeg ha lagt ned aviser så fort som mulig. Aviser suger opp fuktigheten veldig raskt. Etter at de hadde fått ligge litt ville jeg ha spraya på godt med tekstilrens, og vasket med ekstra vann. Så gjentatt prosedyren, tror jeg. Blir vanskeligere med rammemadreass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå