AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Føler jeg er konstant sulten jeg. Men tør ikke spise mer enn frokost, lunsj, middag og kvelds i frykt for å rase opp i vekt. Men går gjennom dagen og er "skjelven" og føler meg dårlig. Trøtt, slapp og har et voldsomt søtsug. Føler jeg spiser veldig normalt. Også jogger jeg 4-5 km 3 ganger i uken, og går tur 2-3 ganger i uken... Men er det flere som har denne følelsen gjonnom dagen? Noe som har hjulpet? Må ha litt kaffe igjennom dagen for å holde meg oppe, og det hjelper ikke akkurat på skjelven
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Også leser jeg om alle som spiser så godt som ingenting uten at det liksom er noe stress. Skjønner ikke hvordan de får med seg kroppen på daglige gjøremål en gang jeg... :lurer: TS
tingeling90 Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Jeg er i grunn veldig lik når det kommer til sultenfølesen.. Jeg er konstant sulten, og kan trykke i meg en hau, bli mett, og så sulten etter 10-20 min.. Er i grunn litt plagsomt, men har vent meg til det.. Men har ingen anelse om hva som gjør det.. Jeg legger heller ikke noe på meg selv om jeg kan spise nesten hva som helst, så regner med jeg har temli god forbrenning.. Trener veldig lite, men går hele dagen når jeg er på jobb! Jeg føler meg heldevis ikke dårli av den grunn..
Suzy Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Ja jeg blir skjelven og sjuk om jeg ikke spiser nok. Du kan gjerne spise mellommåltider bare du legger opp kostholdet ditt slik at du spiser sundt og bra og ikke ræl, vet du. Gode mellommål er yoghurt, cottage cheese, egg, salat, grønnsaker osv - trenger ikke være så mye bare du passer på å fylle på litt før du blir helt vill av sult. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Jeg er i grunn veldig lik når det kommer til sultenfølesen.. Jeg er konstant sulten, og kan trykke i meg en hau, bli mett, og så sulten etter 10-20 min.. Er i grunn litt plagsomt, men har vent meg til det.. Men har ingen anelse om hva som gjør det.. Jeg legger heller ikke noe på meg selv om jeg kan spise nesten hva som helst, så regner med jeg har temli god forbrenning.. Trener veldig lite, men går hele dagen når jeg er på jobb! Jeg føler meg heldevis ikke dårli av den grunn.. Har jo tenkt på det her med høy forbrenning. Jeg har jo faktisk ikke prøvd å spise noe hver gang jeg er sulten i frykt for å legge på meg. Men føler liksom ikke jeg er "tynn nok" til å ha høy forbrenning. Selvom jeg overhodet ikke er tjukk... :lurer: TS
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Jeg kjenner meg igjen i det å bli skjelven. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og noen fullkornsskorper til kveldsmat. Normalt går det greit om jeg tar et eple i 10 tiden og to tiden også, men nå og da, kanskje jeg har stesset mer en formiddag, hatt det fryktelig travelt på jobb eller noe, da kan jeg være så sulten at blodsukkeret går til bunns og jeg skjelver. Eneste fokuset jeg har da er å få i meg mat, helt desperat. Og det er bare mellom frokost til lunsj. Jegblir også så nedpsyket når blodsukkeret er så lavt, at det er rett før tårene kommer mens jeg desperat finner meg mat. Jeg er 167 cm og 52 kg.Har vært hos legen, og de finner ingenting galt med meg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Jeg følte meg sånn da jeg spiste lavkalori / lite fett. Blodsukkeret svingte voldsomt, jeg var alltid sulten selv rett etter at jeg hadde spist, søtsuget var enormt, men jeg turte ikke å spise mer fordi jeg var redd for å legge på meg. Nå har jeg byttet ut mange av karbohydratene med mer proteiner og fett. (For eksempel spiser jeg nå kjøtt, grønnsaker og bearnaisesaus istedenfor kjøtt, grønnsaker og kokte poteter.) Ligger i kaloriunderskudd, men klarer meg med tre måltider om dagen uten at jeg reagerer på samme måte som før, og sulten er borte. Jeg spiser fortsatt ganske lite, men kroppen min er veldig fornøyd. Ikke sikkert det funker for alle, men ville dele min erfaring.
Swirly Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Så klart man blir dårlig av å spise for lite. Jeg har til og med hørt at folk har dødd av det.... 1
Gjest "gjest" Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Gå over til lavkarbo og du vil bli superfornøyd.
Mynona Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Men hva spiser du? Kanskje du skulle spist noe som metter lenger? Man skal jo ikke gå rundt å være sulten.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 Å bli dårlig av å spise for lite er helt normalt. Det er det som gjør at det er "for lite"... Jeg blir kvalm og svimmel, og utrolig sutrete og grinete. Men om du ikke er overvektig, og ikke prøver å gå ned i vekt, burde det være helt unødvendig å gå rundt slik. Du spretter ikke fem kilo opp i vekt på en dag om du tar deg et eple ekstra. Øk forsiktig på med mat, så ser du om du legger på deg eller ei. Og om du skulle legge på deg et par hundre gram, så kutter du bare ned litt, ingen skade skjedd. Du bør også tenke på -hva- du spiser. Proteiner og fiber metter lenge.
venus_ Skrevet 12. august 2011 #12 Skrevet 12. august 2011 (endret) Jeg blir dårlig når det er lenge siden jeg har spist. Har veldig svingende blodsukker så jeg må passe på at det ikke går så lang tid mellom hvert måltid. Går jeg for lenge uten å spise blir jeg utrolig slapp, skjelven og ukonsentrert. Kan også blir fryktelig kvalm om jeg går altfor lenge. Jeg lurer også på hva/hvor mye du faktisk spiser? Endret 12. august 2011 av venus_
Dragonfly84 Skrevet 12. august 2011 #13 Skrevet 12. august 2011 Spiser du noe med proteiner til hvert måltid? Det hjelper på blodsukkeret mitt, i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #15 Skrevet 12. august 2011 På en gjennomsnittlig hverdag spiser jeg dette: Frokost: 1 grovbrødskive med leverpostei/skinke/kokt egg 1 grovbrødskive med norvegia og naturlig lett bringebærsyltetøy / noen dager havregryn med rosiner og melk 1 glass melk (ikke i tillegg til havregryn) 1 kopp kaffe med litt kakaopulver oppi Lunsj: Samme som frokost, men ikke søtt pålegg/salat med diverse/middagsrester. Oftest brød, noen ganger 3 knekkebrød istedet for brødskiver Drikker vann eller 1 glass eplejuice Middag: "vanlig kost", kylling, laks, kyllingkjøttdeig, kyllingpølser, svinekjøtt, kjøttboller, kjøttkaker, fiskegrateng. Alltid med fullkornspasta, fullkornsris eller poteter. Og selvfølgelig masse salat/grønnsaker Drikker vann eller fun light til. Kvelds: Enten samme som frokost eller frukt og bær med vaniljekesam. Drikker et glass pepsi max til kvelds. Helgene blir det mer kosemat, hjemmelagd pizza, taco, lasagne, grilling, ovnsbakte poteter osv. Og spiser godis så og si hele helgen. Altså litt fra fredag til søndag. Helst da popkorn, chips og sjokolade (elsker M&M) TS
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #16 Skrevet 12. august 2011 Og spiser godis så og si hele helgen. Altså litt fra fredag til søndag. Helst da popkorn, chips og sjokolade (elsker M&M) TS
Evelyne Skrevet 12. august 2011 #17 Skrevet 12. august 2011 Jag känner alltid så där när jag spiser för lite. Jag är otroligt beroende av att ha ett jämnt blodsocker och när jag blir hungrig mår jag fruktansvärt dåligt, även om jag ätit bra tidigare under dagen. Jag skakar, svettas, blir förbannad, känner mig svimfärdig.. Men som sagt, det är bara när jag är riktigt hungrig eller spiser för lite. Är du säker på att du spiser tillräckligt? Ät en banan eller något när du börjar må dåligt, det hjälper i alla fall mig. Du borde också kolla så att du inte har mangel på någon vitamin eller järn. Jag hade järnmangel för några år sedan (så allvarligt att jag fick läggas in på sjukhus) och då var jag sulten precis hela tiden även om jag fick i mig tillräckligt med energi. Anledningen till att jag fortfarande var sulten var ju att kroppen fortfarande inte fått i sig det järn den ville ha. Så fort jag började äta järntabletter slutade jag också att vara så sulten! Jag gick genast ner de 10kg jag gått upp också.
Evelyne Skrevet 12. august 2011 #18 Skrevet 12. august 2011 Jag skulle för övrigt sluta dricka både pepsi max och fun light om jag var du då det också påverkar hur sulten du blir.
venus_ Skrevet 12. august 2011 #19 Skrevet 12. august 2011 Hva med å legge inn noen mellommåltider feks mellom frokost-lunsj og lunsj-middag? Eller evt spise litt mer lunsj. Synes kostholdet ditt ser veldig bra ut, men du kan fint spise litt mer. Jeg blir alltid fort sulten etter frokost og er avhengig av å snike inn et knekkebrød, en banan el for å ikke bli slapp og dårlig før lunsj, det samme gjelder før middag.
Mynona Skrevet 12. august 2011 #20 Skrevet 12. august 2011 Kullsyre gjør at du blir mer sulten. Prøv å kutt ut det helt. Ellers ser det jo ikke så gæærnt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå