Gå til innhold

Hva er det dyreste dyret ditt har ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om valper som tygger på Jimmy Choo og kaniner som skvetter ned sofaer... :fnise:

Så jeg lurer på, hva er dine indirekte kostnader med kjæledyret ditt, og hva er det dyreste han/hun har ødelagt?

Kan jo begynne jeg- vår kjære ulvehund tisset i stykker parketten i stua da hun var valp. Antatt kostnad for å bytte: 50-60000.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TV'n....

Svær Rottis som veivet med halen så lysestaken gikk rett i skjermen. Uheldigvis traff den på et "følsomt" sted (iflg butikken), så hele skiten nærmest eksploderte.

Han lå på et uthus tak også, og skulle ned og trimme en katt. I iveren hopper han på panseret på en bil, som ble helt ødelagt. Gammel bil, så det gjorde ikke noe (vår bil).

Skrevet

Katten vår har ødelagt vinduskarmer, dørkarmer og lister i hele huset som er ganske nytt. Tør ikke å finne ut hva det koster :(

Har også klort opp en ny sofa.

Dette er en utekatt med masse trær rett utenfor huset og kloresaker og leker inni huset så det står ikke på at han kjeder seg. Tror han gjør det for å irritere. Ser det på blikket hans når han gjør det. Full av F..!!! :sur:

• Liker 1
Skrevet

Uff.. det hørtes veldig dyrt ut! :S Jeg har nå en tispe på 1 år og noen måneder, hun er veldig livlig og valpete enda. Vi hadde ikke så store problemer med tissing, det holdt bare på et par uker etter at vi fikk henne..

Det som hun har ødelagt av mine ting, er vel kanskje ikke så veldig dyrt, men det er at fra en hel sminkepung med splitter ny sminke fra MAC (kunne ikke brukes etterpå) til skolesekken min med lånte bøker fra skolen (måtte betale for 4 av de bøkene, og skolebøker er ganske dyre)..

Jo! en utrolig morsom hendelse var at vi nå har funnet ut at hele undersiden av sofaen har blitt tygd opp.. kan ikke skjønne hvordan vi kunne overse at hun forsvant under der..

Men uansett så går det jo ikke ann å bli sur og grinete på min vesle fuglehund :rodmer:

Skrevet

Uff.. det hørtes veldig dyrt ut! :S Jeg har nå en tispe på 1 år og noen måneder, hun er veldig livlig og valpete enda. Vi hadde ikke så store problemer med tissing, det holdt bare på et par uker etter at vi fikk henne..

Det som hun har ødelagt av mine ting, er vel kanskje ikke så veldig dyrt, men det er at fra en hel sminkepung med splitter ny sminke fra MAC (kunne ikke brukes etterpå) til skolesekken min med lånte bøker fra skolen (måtte betale for 4 av de bøkene, og skolebøker er ganske dyre)..

Jo! en utrolig morsom hendelse var at vi nå har funnet ut at hele undersiden av sofaen har blitt tygd opp.. kan ikke skjønne hvordan vi kunne overse at hun forsvant under der..

Men uansett så går det jo ikke ann å bli sur og grinete på min vesle fuglehund :rodmer:

Vi har ikke kjøpt ny sofa enda, men sminken og bøkene ble vel på omntrent 2 - 3000 i minus.. Ikke morsomt for en 16 år gammel jente for å si det sånn :sukk:

Skrevet

åh jeg vet ikke hva som er verst jeg, når man vokser opp i et hjem med St.Bernhard-oppdrett, då er det mye som går tapt, mye veldig viktig for ei litta jente. Jeg husker barbieslottet mitt med heis (veldig viktig med den heisen) ble ødelagt da to av valpene tygde det ihjel.

Ellers var det krise da jeg mistet backstreet boys-kassetten min i gapet på den største hannhunden vi hadde.

Skrevet

Se her ja! TV, skolebøker, dørkarmer, sminke... Mange dyr som er dyre i drift, men felles skjebne er som kjent felles trøst ;)

Og affeksjonsverdi kan være like ille som pengeverdi- det var en tid i livet da Backstreet Boys-kassetter betydde mye her også :ler:

Sofaer lever tydeligvis et farlig liv i hus med dyr. Selv er jeg glad for at vi har sånn "supertrekk" på sofaen som bare kan tørkes av, for hunden er fæl til å dra med seg beinet sitt, legge hodet på sofaen, og tygge og sikle i vek... *urk*

Gjest grønnfi
Skrevet

Mi tispe klarte å røske ned minilaptopen min 1 uke etter jeg hadde kjøpt den.

Jeg kjøpte en ny også røsker dyret ned den også. Resultat var 2 knuste laptoper på 2 uker og ingen forsikring som dekket det. Itillegg så ødela hun ytterdøren og listene rundt, engang hun fikk det for seg at hun ikke ville være alene hjemme. Jeg har også måttet male hele trappehuset og entreen etter hun hadde et sår på øret som hun drev å "flappet" opp, bloddråper helt opp til taket som ikke jeg fikk vasket bort. Men jeg elsket skjønne dyret :rodmer:

Skrevet

Katten har faktisk bare knust en ting, et kjøkkenglass fra IKEA. Men sofaen har jo noen riper, noen laken har fått endel hull og veggen der han har klorestativ(til å henge på veggen) er full av kloremerker som vi må fikse før vi skal selge. Egentlig ganske imponert over at han ikke har ødelagt mer sånn som han holder på noen ganger :)

Skrevet

Vi har en omplasseringshund med litt bagasje. Han hadde separasjonsangst og kunne ikke være alene uten bur da vi fikk han. Begynte hjemme-alene trening fra scratch og etter en stund kunne han være alene i 2-3 timer. Plutselig en dag kom vi hjem etter ca. 3 timer og da hadde han tydeligvis ikke hatt det så greit likevel. Han hadde spist opp/i stykker en skittentøyskurv, en søppelkasse, ett digert stueteppe, en pc-stol og en stressless med tilhørende skammel vi hadde kjøpt dagen før. Takk, liksom! :ler:

Ellers har han logret ned noen lysestaker og pyntegjenstander, spist opp noen sko og litt klær, gått bananas i eskene med julepynt før vi rakk å henge opp all pynten - var glitter i hele huset, knuste julekuler, oppspist gavepapir og bånd, girlander i tusen biter og på hele bikkja, samt at han holdt på å rive ned hele tv'n da han hoppet på skjermen etter noen fulger på et naturprogram. Hadde jeg ikke styrtet fram og holdt tv'n hadde den falt rett på han der den stod å vippet kraftig!

Vi har en Rottweiler, forresten. :)

Skrevet (endret)

Høreapperat * 2(10 000 ca)

Glass

Asjetter

Klær

MASSE undertøy

20 håndkler

Sko

Dyr jakke jeg hadde

Endret av mirandaa
Skrevet

Oi.. Jeg skjønner at vår snuppe er billig i drift!

Det eneste hun har ødelagt er senga si x3. Kjøpt på salg til 250,- per stk. En sko (men kjøpt i USA og VELDIG gode!) kan hende jeg får reparet den, så den er ikke kastet..

Ellers et par dørlister som har kloremerker, men de er bare å pusse ned og male over.

Men hun har vært en del syk, og vetrinærutgiftene nærmer seg nå 30 000,- (vi har forsikring, men siden hun ble syk før karantene tiden gikk ut, gjelder ikke forsikringen..)

Skrevet

Hehehe, morsom tråd. Vi har også tydeligvis vært heldige. Det eneste hunden har ødelagt er pc-ladere og en sko da hun var valp. Heldigvis kom hun ut av den "tygge på alt"-perioden i 9 mnds alderen.

Skrevet

Hesten rullet seg sal i fjor og en sal er IKKE billig :S Gikk noen lapper der ja.

Skrevet

En hamster ødela en bunad, vet ikke hva verdien på den var, men tipper det var minst 15 000,-

• Liker 1
Skrevet

Legge til at en tidligere hest spiste (!!!!) kledningen på hele låvebygget vår som var vendt inn mot luftegården. Her snakker vi store mengder plank på skremmende kort tid :S Pappa var ikke glad når han måtte bytte kledning og kjøpe tjære å ha over :fnise:

Gjest Varpunen
Skrevet (endret)

jeg tror mine to hunder hadde et samarbeidsprosjekt om ødeleggelse av sko en periode. Eldstehunden gikk opp i trappa og dyttet de ned med snuta (det er sånn åpen trapp uten planker mellom trappetrinnene mine, og jeg bruker trappa til oppbevaring av sko. Et par på hvert trinn) og minstejenta (hunden) sto klar nede på bakken og tygget i vei..

Det gikk noen sko i den perioden...

edit: forresten lurer jeg kanskje på om det dyreste er når minstejenta satte til livs alt påskegodtet(sjokolade) på langfredagen. Dyrlege er ganske dyrt, spesielt med helligdagstillegg...

Endret av Varpunen
Skrevet

Noe som faktisk ble ødelagt må være et par sko til 200kr. Ble ihjeltygget av katten. Andre småting som kloremerker på treverk er lett å fikse.

Katten har dog mange ganger vært nær til å ødelegge laptopene. Henger seg fast i en ledning og freaker ut så han drar med seg laptopen ledningen sitter fast i.

Skrevet

Mange hæler på sko.

Gulvbelegget i gangen.

Lister.

Logret ned x antall ting fra stuebordet:)

.

Hadde to rottweiler men kunn den ene sto for ødeleggelsene.

Bortsett at di samarbeiset for å komme seg ut av luftegården, var virkelig fasinerende å se på:)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hesten min (ikke den jeg har nå, en forrige) knuste en bil. Takk og lov for at forsikringen trådte inn der ja. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...