Gå til innhold

Cottage cheese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg fram til at dette kan være et bra mellommåltid eller kvelds.. Men jeg er så skeptisk til å kjøpe en hel boks når jeg ikke aner hvordan det smaker? Går det an å sammenligne det med noe? Mener å huske at min mor spiste det mye som pålegg sammen med syltetøy før, og jeg syntes det så ut som riskrem.. Hvordan er konsistensen på det? Når jeg spør henne hva det smaker, sier hun bare "godt".... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smaker ikke så mye syns jeg. Pleier og ha appelsinsyltetøy i det. er vel heller konsistensen som er litt spesielll. men veldig godt da:)

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg synes ikke det smaker noe særlig godt. En venninne av meg pleier å drysse kanel over for da smaker det så mye bedre synes hun, men jeg synes ikke det smakte noe bedre nei. CS skal visst være veldig sunt, men spiser ikke mat jeg ikke liker :)

Skrevet

En boks koster 23 kroner. Tenker det er en helt ok investering for å finne ut om du liker eller ikke ;)

Det smaker mildt, nesten ikke noe og har ganske fast litt kornete konsistens. Jeg elsker CC og bruker det til alt mulig. Blander det i havregrøten min, spiser det helt naturell, blander med yoghurt, med litt vaniljekesam, med bare bær....

Det er veldig bra mat - mye protein og kalorifattig. Metter godt gjør det også.

Gjest Spinell
Skrevet

Tja, det smaker slik jeg innbiller meg at en ganske fast riskrem uten tilsatt sukker ville smakt. Men i og med at smak er så utrolig personlig, bør du nesten prøve selv. Som nevnt over: om du ikke liker den har du tross alt ikke tapt mer enn 23 kroner :)

Skrevet

Tja, det smaker slik jeg innbiller meg at en ganske fast riskrem uten tilsatt sukker ville smakt. Men i og med at smak er så utrolig personlig, bør du nesten prøve selv. Som nevnt over: om du ikke liker den har du tross alt ikke tapt mer enn 23 kroner :)

18,- på Kiwi :)

Skrevet

18,- på Kiwi :)

Enda bedre! :ler:

Skrevet

Jeg er og veldig skeptisk til cottage cheese, selv om det er sunt. Hvis det smaker i nærheten av rømme, spyr jeg :gjeiper: Tenkte å prøve det i dag da, bare for å se :) Men er vel så mangt man kan ha av tilbehør...

Skrevet

Det smaker ikke noe i nærhetn av rømme.

Rømme er syrlig og cc er helt nøytralt.

Skrevet

Kjøpte det idag. Er ganske spent på å prøve det, så blir vel kanskje litt til kvelds! Går det greit å bare spise CC, eller er det best å ha noe i eller bruke det i noe annet? Ser havregrøt er blitt nevnt, men det blir kanskje litt tung mat på kvelden..

Syns det er rart å være voksen og nærmest nervøs for å smake CC :fnise: Tenker på konsistensen.. :gjeiper:

Skrevet

Smaker godt med litt syltetøy oppi.

Gjest Varpunen
Skrevet

Oppdater oss om hvordan det går med smakinga da TS :)

Skrevet (endret)

Cottage cheese med bær eller syltetøy og diverse frø på toppen (linfrø, solsikkefrø o.l.) :spise:

Perfekt kveldsmat!

Endret av Rosa Pute
Gjest Varpunen
Skrevet

Noen som har smakt de versjonene med smakstilsetninger? Hvordan er de?

Skrevet

Jeg spiser det på knekkebrød med skinke og agurk på, eller som tilbehør til kylling og grønnsaker f.eks

Skrevet

HUFF, jeg syntes det var GRUSOMT!!! :sjokkbla: Prøvde først en teskje..UFF! Prøvde en til, tenkte at kanskje smaken bare var ny..DOBBELUFF! Tømte oppi en liten skål og tok syltetøy på..litt bedre. Ble OK når jeg blandet 50/50 med CC og syltetøy da.. :sjenert: Men da er det plutselig ikke så sunt lenger.. :roll: Jeg er normalt sett ikke kresen, så det er sagt ;)

Noen som har smakt de versjonene med smakstilsetninger? Hvordan er de?

Tenkte på det jeg og, er de bedre??=)

Jeg spiser det på knekkebrød med skinke og agurk på, eller som tilbehør til kylling og grønnsaker f.eks

Det høres ut som det kan være noe da, mine smaksløker tilsier at det passer bedre til noe salt enn noe søtt - som syltetøy eller kanel :gjeiper:

Skrevet

Kjøpte det idag. Er ganske spent på å prøve det, så blir vel kanskje litt til kvelds! Går det greit å bare spise CC, eller er det best å ha noe i eller bruke det i noe annet? Ser havregrøt er blitt nevnt, men det blir kanskje litt tung mat på kvelden..

Syns det er rart å være voksen og nærmest nervøs for å smake CC :fnise: Tenker på konsistensen.. :gjeiper:

Dette går så bra så :ler:

Jeg syns CC er godt på knekkebrød med skinke eller annet pålegg oppå, som tilbehør til koteletter, kjøttkaker eller annen kjøttmat, som nevnt i havregrøten, men også som ingrediens i lapper (istedet for risgrøt), i vafler, i omeletten eller til omeletten, blandet med yoghurt eller vaniljekesam... ja mulighetene er vel mer eller mindre endeløse.

Og jeg har heller ikke smakt de med smak, men de er sikker gode som middagsmat-tilbehør.

Skrevet

Hvis du er ute etter næringsinnholdet, kan du jo blande det i andre ting. Som i havregrøt, omelett osv. Da forsvinner smaken. Jeg spiser det med litt frø og biola naturell. Det er ikke godt, men det er ikke stygt heller. Men det holder meg mett lenge, og er en lettvint frokost. Spiser det hver dag.

Nå har du jo investert i en helt boks, så du burde kanskje prøve den i andre ting slik at du får valuta for pengene :fnise:

Skrevet

bland med fun light-saft - kjempegodt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte en boks idag for å smake, siden jeg har hørt så mye bra om CC. Jeg var nok like skeptisk som TS og jeg likte det absolutt ikke! Jeg spiste den naturell, så det kan være årsaken... Fikk nesten litt sånn skrekken, jeg fikk bare lyst å kaste hele boksen! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...