AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg er ganske ny i P-pille-verden, og har et spm. I pakningsvedlegget til mine Loette-piller, står det: "Visse legemidler øker innholdet av etinyløstradiol i blodet" Og her er Paracetamol nevnt som en av disse legemidlene. Hva betyr dette? Jeg har nå blitt forkjølet, og det eneste febernedsettende legemidlet jeg har er Paracet. Kan jeg bruke dette likevel? Hvilken risiko medfører det?
Miki Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Jeg har ikke hørt at paracet har noe å si om du tar p-piller, men nå går jeg på en annen type p-piller. Håper du får det svaret du søker, for det er så travelt å lure på om du kan ta forskjellige medisiner (glemmer å si til legen at jeg går på pillen så må alltid ringe tilbake etter jeg har vert der).
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Det er riktig at p-piller kan reagere med de fleste medikamenter, mange som ikke har fått med seg det. Det står blandt annet på Felleskatalogen om du søker opp p-piller. Men om det har noen merkbar effekt, da med tanke på Paracetamol vet jeg ikke. Hør med legen din eller et apotek, de skal vite sånn.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Tror du fint kan ta paracet, men om du er skeptisk kan du vel bare ta ibux?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Jeg har tidligere gått på Loette, men tok paracet dersom jeg trengte det likevel. ingen problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå