Gå til innhold

Kaste strømpebånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tradisjonen med å samle alle ugifte damer i selskapet og så kaste brudebuketten, er vel noe alle kjenner til.

Jeg har vært med på en morsom vri, hvor bruden kastet strømpebåndet istedenfor buketten (som jo de færreste vil kaste).

Noen andre som har vært med på noe lignede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opprinnelig en amerikansk skikk, men med en liten detaljforskjell; mens bruden kaster buketten til de ugifte jentene kaster hun strømpebåndet til de ugifte guttene.

Skrevet

De vennene og slektningene jeg har som ikke er opptatt hadde helt sikkert ikke satt pris på å bli samlet på den måten. For deres skyd skal jeg derfor ikke kaste verken brudebukett eller strømpebånd.

Man føler seg jo litt "til overs" og desperat når man blir samlet på den måten. Slik jeg ser det, så er det like ille som å bli samlet på et eget "singles"-bord...

Skrevet
De vennene og slektningene jeg har som ikke er opptatt hadde helt sikkert ikke satt pris på å bli samlet på den måten. For deres skyd skal jeg derfor ikke kaste verken brudebukett eller strømpebånd.  

Man føler seg jo litt "til overs" og desperat når man blir samlet på den måten. Slik jeg ser det, så er det like ille som å bli samlet på et eget "singles"-bord...

Man samler ikke bare de som er single, men alle som ikke er gift. De kan godt ha vært samboere i 50 år.

Skrevet

Sier du det?! Det visste jeg ikke.

Det vil jo si omtrent halvparten av gjestene, det.

Da blir det selvfølgelig noe annet.

Skrevet

Jeg skal ikke kaste brudebuketten min, og ikke skal jeg ha strømpebånd, så den type æksjn blir det lite av hos oss....

Gjest Anonymous
Skrevet
Tradisjonen med å samle alle ugifte damer i selskapet og så kaste brudebuketten' date=' er vel noe alle kjenner til.?[/quote']

nei, dette er en amerikansk tradisjon.. så den er slett ikke noe nordmenn kjenner til.. (med unntak av gjennom film osv :roll: )

Jeg har vært med på en morsom vri, hvor bruden kastet strømpebåndet istedenfor buketten (som jo de færreste vil kaste). ?

Du har altså sett en missforstått versjon av en amerikansk tradisjon..

:kvalm:

Skrevet

Er ikke så sikker på om jeg kommer til å gjøre dette heller. Får se an stemningen utpå kvelden. Jeg har imidlertid tenkt å bruke et blått strømpebånd som jeg fanget når min tidligere svoger og svigerinne giftet seg. Hun kastet det til stor jubel for alle tilstede.

Skrevet

Vi var i et bryllup for 2 år siden hvor brudgommen tok strømpebåndet av bruden og ba alle ugifte menn om å samle seg rundt han. Han kastet strømpebåndet og min kjære fikk tak i det.

Det er ingen i vennekretsen som har giftet seg siden det bryllupet, men nå gifter ikke vi oss fordi vi føler noe press fordi han tok strømpebåndet. Rett og slett fordi vi elsker hverandre.... :hjerter:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet bli "samlet opp" som ugift og så skulle kjempe om et strømpebånd (eller en brudebukett for den saks skyld). Helt FOR teit. Og hva i all verden er poenget med å erklære folk som har vært samboere i tusen år for "ugifte"? Jeg mener - selv er jeg samboer på 10. året og vi har tre barn, føler meg ikke så innmari "ugift" akkurat. Pluss som sagt at jeg syns det er bak mål, spy og teit å kaste noe for at folk skal fange det og være "nestemann ut" eller hva det nå betyr. Forutsetter at alle ønsker å gifte seg, bare det er temmelig fjernt...

Skrevet

Dette er ingen norsk skikk, hverken bukett eller strømpebånd. I USA forekommer det at mannen lirker av strømpebåndet av bruden, og kaster det til ungkarene.

Slibrig og ekkelt synes jeg.

Skrevet

Slibrig og ekkelt synes jeg.

Har litt av den samme følelsen, men så er jo jeg veldig motstander av slike veldigimporterte skikkene da...

Skrevet

Jeg dukket for en blomsterbukett i brylupet til søskenbarnet mitt. :oops:

Det var hun som sto bak meg som fikk den.

Vet ikke hvorfor jeg gjorde det, panikk kanskje?

Skrevet

Alt for mange tror ting er skikk kun fordi de har sett det på film og tv. Spør mødrene deres om kasting av bukett og strømpebånd....

Gjest Anonymous
Skrevet

I et bryllup jeg var for noen år siden gjorde de dette med strømpebåndet. Brudgommen tok av bruden strømpebåndet med munnen, og kastet det til alle de single/ugifte mennene i selskapet. Det ble ganske komisk, men litt pinlig også... Ikke helt norsk, likosm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...