AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jobber en del skift for tiden, hvor jeg dessverre ikke rekker å lage middag hjemme. Spiser da middag på jobb (jobber i matbutikk). Slanker meg litt, så vil veldig gjerne spise noe sunt, og ikke velge "feil" ferdigmat. Noen som vet om Fjordland er et godt alternativ? Har tidlige valgt Kystens fiskegrateng, men ble skuffet over at den kun inneholder rundt 20 % fisk, og ellers mye makaroni og saus. Har sett litt på biff stroganoff med poteter og ertestuing. En slik pakke inneholder 473 kcal. Blir noe mindre da jeg ikke spiser erter. Denne pakken har også nøkkelhullmerket. Noen som kan tipse meg om sunn ferdigmat som jeg kan kjøpe på jobben? Vi har ikke ferskvare, så må bli noe fra frysen eller kjølen.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 * Mente oksekjøtt i saus, men blir vel så og si det samme
FantasDick Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 (endret) Hva med disse fra et lett valg-serien? Jeg er ikke helt sikker på hvor sunne de er (vet ikke hvordan du spiser), men jeg synes de smaker veldig godt (er tross alt ferdigmat) i alle fall. Endret 10. august 2011 av Zaphireh 1
Gjest Mahareth Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Jeg har spist ganske mye fjordlandmat på jobb, og det største problemet jeg har med det er at det er salt. Ellers er det ikke verre enn samtlige Toro-varer. Det er ikke umulig å lage en salat, en wrap, eller spise knekkebrød med sunt pålegg. Avocado og kyllingfiletsskiver, f.eks. Ellers er mitt beste tips til varm og sunn mat på jobb alltid middagsrester og annet du har laget til hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Vi har dessverre ikke lett-produktene, bare de vanlige Jeg kan godt ta med meg mat, men vil gjerne ha en skikkelig middag, ikke bare salat og litt kylling (selv om dette og er godt!) Ser ikke ut som om det er så mye fett i produktene, dog mye karbohydrater. Men nå går jeg på lavkalori da, og ikke lavkarbo, så sånn sett har det vel ikke så mye å si? Eller?
Tjuagutten Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 tunfisk er jo billig, sunt og godt! tilbehør er jeg ikke god på, men finnes nok endel
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Siden dere har mikrobølgeovn antar jeg så er det jo bare å ta med kald middag som du har laget hjemme. Gryter og supper er jo veldig enkelt å ha med.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Hva med frysetørret mat? Den er ikke like salt som fjordlands produkter og det finnes litt å velge i : http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article401236.ece
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Jeg spiser ofte Fjordland og går fint ned i vekt! Anbefalesfor travle damer! Grete Roede anbefaler også Fjordland så det kan ikke være så ille. Det er sikkert for mye salt, men jeg spiser det jo ikke hver dag. Lettproduktene til Fjordland er ikke nødvendigvis lettere, men de skal ha en bedre sammensetning av næringsstoffer. Ligger mellom 400 og 500 kcal per pakke. Jeg liker fisken med yoghurtsaus og thai fiskegryte. Noen av de vanlige har ned mot 360 kcal per pakke. Noe for en hver smak!
michi88 Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 jeg går ofte for rett i koppen både supper og de andre typene.. i frysedisken er det også litt ferdigmat som gryteretter og paier.. enkle å varme opp! fjordland spagette med kjøttsaus tror jeg er den med minst kalorier og komle/ball har hele 1200 kcal i seg. vist jeg var deg ville jeg heller droppa litt av poteten enn det lille grønne som er i fjordland produktene. om det er for mye kalorier i pakken.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 jeg går ofte for rett i koppen både supper og de andre typene.. i frysedisken er det også litt ferdigmat som gryteretter og paier.. enkle å varme opp! fjordland spagette med kjøttsaus tror jeg er den med minst kalorier og komle/ball har hele 1200 kcal i seg. vist jeg var deg ville jeg heller droppa litt av poteten enn det lille grønne som er i fjordland produktene. om det er for mye kalorier i pakken. Ja, det er viktig å lese på pakken. Biffsnadder er heller ingen lettvekter akkurat, men 1200!!! Jeg synes Rett i koppen er litt for lite til middag, men veldig fint som mellommåltid.
Honeydew Skrevet 11. august 2011 #13 Skrevet 11. august 2011 Jeg er veeeeldig glad i komlene/raspeballene til Fjordland.. men kcalinnholdet er jo astronomisk. MEN jeg spiser uansett ikke poelsen som er i den. Det er en poelsesnabb (vossakorv tror jeg) paa rundt 6 cm, sikkert 2,5 cm i diameter. Noen som kan gi meg et noenlunde anslag paa ca hvor mye kcal det er i den? Saa jeg evt kan trekke det fra om jeg gaar for raspeballene en dag Vakuumposen poelsen ligger i er ogsaa full av fett, saa jeg liker aa tro at det staar for en ganske betydelig andel av kaloriene. Kaalrabistappe og raspeballer kan jo ikke vaere SAA ille, og det er ikke akkurat mye av det salte kjoettet heller.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #14 Skrevet 12. august 2011 TS her Lurer på om jeg skal satse på Toro Velbekomme Lasagne. Gir meg 465 kcal, synes ikke det var så gale. Har ikke spist lasagne på flere mnd, så hadde vært godt Ikke helt fornøyd med fettinnholdet, men kan vel ikke få både i pose og i sekk :gjeiper:
Gjest Iah Skrevet 12. august 2011 #15 Skrevet 12. august 2011 Hva med å ha med middagsrester som du varmer opp? Da jeg jobbet skift hadde jeg ofte med meg lasagne, wok, taco, diverse kyllingretter o.l med meg som mat på jobb. Veldig enkelt å bare lage litt ekstra middag.
Gjest Consensio Skrevet 12. august 2011 #16 Skrevet 12. august 2011 Æsj, de smaker jo helt grusomt. Hadde jeg vært deg (ts) så ville jeg heller brukt litt tid på å lage mat i større porsjoner hjemme som jeg hadde fryst ned. Når vi drar ut på lengre bilturer, så har jeg gjerne en liten boks med salat, en liten boks med ris og en med for eksempel kyllinggryte. Så enkelt å lage og så enkelt å ta med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå