Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil gjerne lese gode bøker, men synes det er vanskelig å finne dem. Jeg liker å lese det meste utenom krim, fantasy, og typiske romaner i hyllene som for tiden handler om familiehemmeligheter og andre mysterier. Jeg liker bøker fra virkeligheten, realistiske handlinger, som man gjerne må gå dypere i for å forstå. Gjerne med psykologiske eller filosofiske temaer. Jeg vet jeg står i fare for å høre "meget dyp og seriøs" ut, men jeg er litt kresen bare :sjenert:

Skriv helst hva boka handler om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kafka på stranden - vanskelig å beskrive. bare sjekk den ut!

Endret av ludo
Skrevet

Dukkespillet - Patrick Redmond

Den Norske Bokdatabasens omtale:

Når Michael og Rebecca leier ei leilighet viser det seg å bli et skjebnesvangert valg. Husverten Max er en manipulator av rang. Han elsker rollen som dukkemester, og han forsøker stadig å tøye strikken. Michael som hele sitt liv har lengtet etter en farsfigur er et lett bytte for den karismatiske husverten. Max er en mann som gjerne ødelegger andres liv for sin egen fornøyelses skyld. Og første punkt på dagsorden for Max er å bli kvitt Rebecca. © DnBB AS

Skrevet

Skal virkelig se etter Kafka på stranden på biblioteket! Takk for tips begge to.

• Liker 1
Skrevet

Pscyhology - the science of mind and behaviour. Passer, Smith et. al. ;)

Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg må anbefale ''Skadet'' av Cathy Glass. Handler om en liten jente som har blitt misbrukt av foreldrene, så hun blir sendt i fosterhjem.Cathy er fostermoren, så dette er en sann historie. Vet ikke om det var noe sånt du var ute etter, men den er utrolig god og en veldig sterk historie så måtte anbefale den allikevel! :)

Skrevet

Ble akkurat ferdig med Saras Nøkkel. En helt fantastisk gripende bok. Må leses!

Skrevet

Milan Kundera skriver filosofisk :) F.eks Immortality er bra. Handler mye om hvorfor mennesker oppfører seg som de gjør og om livet.

Skrevet

Hvis det går greit å lese ungdomsbøker vil jeg anbefale det meste av Jostein Gaarder. Spesielt Sofies verden, Appelsinpiken og I et speil, i en gåte.

Skrevet

Veronica vil dø - paulo cohelo

handler veldig mye om psykologi, døden og livet..... mer tør jeg liksom ikke gå inn på, for da røper jeg alt.

Skrevet

Hold deg langt unna Saras nøkkel, men les Mengele Zoo.

Skrevet (endret)

"I morgen var jeg alltid en løve". Handler om en schizofren dame, som etter å ha blitt frisk, ble psykolog. Utrolig gode skildringer om psykoser og hallusinasjoner. Veldig spennende :)

Endret av CoffeeCup
Skrevet

Ekstremt høyt og utrolig nært

Muleum

The Catcher in the Rye

• Liker 1
Skrevet

Alt blir klart og betydelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...