Gå til innhold

bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og leser spesielt på hva man må huske på den store dagen etc.. 8 uker igjen her....

ser mange bruker engangskameraer til å plassere ut på bordene

Da fikk jeg plutselig en god idè her ;-) Jeg tenker kjøpe inn ett antall med billige minnepenner som jeg gir ut til de som fotograferer. Da er det enkelt for de å legge det over på minnepenna og sende de til oss i ettertid :-) Det kan selvsagt kombineres med engangskameraer, men med minnepenna får en jo bilder også fra kirka.

Vet av erfaring at flere har blitt lovet av gjester at di skal sende bilder..uten at så skjer. men får de med seg en minnepenn så er det større sjans for at det faktisk skjer.

Hva tror dere? er ikke det en god idè da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ein fin tanke det.

Ulempa er jo at dei likevel skal sende det i ettertid, fort å bli glømt. I tillegg er det begrensa plass på ein minnepenn, eg hadde aldri hatt plass til alle mine bilder på ein minnepenn, men så har eg vore hobbyfotograf i bryllupa, og tatt ekstremt mange bilder, etter oppdrag frå brudeparet.

Vi har ein plan om å ha ein pc i lokale, med minnekort-lesar tilkobla. Planen er at toastmaster skal opplyse om dette, og at gjestane kan laste inn bilda frå bryllupet før dei går heim. Det må sjølvsagt vere ein som er ansvarleg for dette, slik at bilda blir lagt i ulike mapper, med namn. Det var no iallfall tanken, men mulig vi ombestemmer oss når det kjem til stykke... Vi får sjå ;)

Skrevet

Vi har ein plan om å ha ein pc i lokale, med minnekort-lesar tilkobla. Planen er at toastmaster skal opplyse om dette, og at gjestane kan laste inn bilda frå bryllupet før dei går heim. Det må sjølvsagt vere ein som er ansvarleg for dette, slik at bilda blir lagt i ulike mapper, med namn. Det var no iallfall tanken, men mulig vi ombestemmer oss når det kjem til stykke... Vi får sjå ;)

har hørt om de som har hatt pc der, og når gjester oppdaget de hadde andre private bilder som var tatt tidligere og ikke var slettet da ville de ikke overføre.. selv om den ansvarlige sa at de kun kopierte bilder tatt i bryllupet..

det er jo ikke alle som trenger sende minnepenna, vi treffer mange av våre gjester i ettertid. og da er det raskt og enkelt og overføre inn på den penna de har fått om de ikke har gjort det allerede. skal det sendes på mail, er det straks mer omfattende... og en får plass til ganske mange bilder på minnepenn da. jeg har selv lagt inn bilder der og det er jo ikke snakk om at vi ønsker 1000 bilder fra hver enkelt heller da, det kan bli litt vel mye ;-)

Skrevet

God idé, evt pc-ideen. Engangskamera er fryktelig dårlig greier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir litt mye "styr" med pc/minnepinne-overføring i bryllupet eller sending i ettertid - hvis det ikke er nære venner eller nær familie. Tror nok jeg ville ha sneket meg unna det, hvis jeg var gjest, selv om jeg hadde tatt mange bilder.

Mine bilder er personlige, både motivvalg og eksperimentering, og kanskje jeg f.eks. ville tatt bilder av kjæresten min, eller av oss sammen, men ville vært litt brydd over å sende dette til brudeparet.

Det jeg kanskje helst vil anbefale, er å gi noen få personer i oppgave å være fotografer. Kanskje noen unge tenåringer, en eldre tante, folk i helt ulike aldersgrupper, som kanskje ser helt ulike motiver. Men de bør jo vite hvordan man bruker et kamera, da.

Vi hadde selv div bilder fra engangskamera (billig på ebay, billig fremkalling på bryllupsreise) som jeg satte sammen i et litt rølpete festalbum, pluss to personer i familien som vi ba om å ta bilder for oss gjennom dagen (de tok mange gode bilder og er interessert i fotografering), og et par andre nære venner som sendte oss det de hadde i ettertid.

Skrevet

Jeg tenker at begge deler går an, men idéen høres absolutt kurant ut. Vi hadde både engangskameraer, som jeg tror gir mange artige bilder, og andre bilder fra gjestene våre. Noen har jeg fått se allerede. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det du kan gjøre er å lage en side på fotoknudsen.no el. l. og sende til alle på mail, så kan de gå inn der og legge inn de bildene de selv har lyst å legge inn.. Det ble gjort etter en ferietur jeg var på (vi var 16 stk, så det ble jo tatt en del bilder), veldig vellykket :)

Skrevet

Mine bilder er personlige, både motivvalg og eksperimentering, og kanskje jeg f.eks. ville tatt bilder av kjæresten min, eller av oss sammen, men ville vært litt brydd over å sende dette til brudeparet.

Det er nettopp det som er hele poenget med minnepenn istedet for pc i lokalet. Da velger de jo selv hva som legges inn på minnepenna.

Jeg ønsker heller ikke personlige bilder av mine venner og kjente...

Og så det er sagt, vi har ordnet oss med folk som skal fotografere, men vet av erfaring at det er mange blinkskudd som blir tatt av mange i løpet av en sånn kveld og de hadde vært artig å hatt.

Vi kommer iallefall til å gjøre det på den måten at toastmaster opplyser om at vi vil være takknemlige om noen av gjestene ønsker å dele bilder med oss og til den anledning har vi minnepenner som den enkelte kan få med han i løpet av kvelden. Da er det også opp til hver enkelt av de som ønsker bidra med bilder :-)

Skrevet

Jeg ville hvertfall ikke brukt en pc med minnekort leser. Alle som kan litt om foto vet at man helst ikke skal bruke minnekort leser da de sliter fælt på minnekortet og at minnekort fort kan bli ødelagt i en sånn leser. Minnekortet skal helst alltid ligge i kamera og man bør bruke kabel. Men alle kameraer har forskjellige kabler og tror det blir vanskelig å be alle om å ta de med.

Jeg syns minnepenn ideen var svært god jeg :) Du får sikkert en del av de tilbake, men hvis de ikke er så dyre, er det ikke noen krise om ikke alle blir sendt tilbake. Da kan de sitte i ro og mak og velge hvilke bilder de kan sende! Jeg vet at jeg hadde sendt tilbake hvertfall:)

• Liker 1
Skrevet

Minnepenn som ligger i ferdigadresserte og frankerte konvolutter?

Selv om ikke alle gidder å sende så er det sikkert en del som gjør det. :) Og pass på at minnepennen er store nok...

Pc hadde jeg ikke vært så begeistra på, greit å få kjøre litt sensur selv og på slutten av en bryllupsfest er man jo gjerne sigen og klar for å gå hjem (dvs ikke stå i "kø" for å laste ned bilder.

Skrevet

Vi tok våre to egne digitalkamera og festet på følgende lapp "Hei, jeg er kameraet til brudeparet. Kan du ta et bilde og sende meg videre?" Disse kameraene gikk rundt alle tre dagene, og vi har fått sett mange glimt som vi ikke hadde fått sett ellers. I tillegg hadde vi en PC stående for de som ville legge igjen bildene sine der. Noen gjorde dette, mange ikke (ble heller ikke informert om det), men sitter nå igjen med et inntrykk av at vi allerede har fått tilgang på mer enn nok av bilder fra dagen vår, selv om det er like moro hver gang vi får se noen nye.

Skrevet

Vi tok våre to egne digitalkamera og festet på følgende lapp "Hei, jeg er kameraet til brudeparet. Kan du ta et bilde og sende meg videre?" Disse kameraene gikk rundt alle tre dagene, og vi har fått sett mange glimt som vi ikke hadde fått sett ellers. I tillegg hadde vi en PC stående for de som ville legge igjen bildene sine der. Noen gjorde dette, mange ikke (ble heller ikke informert om det), men sitter nå igjen med et inntrykk av at vi allerede har fått tilgang på mer enn nok av bilder fra dagen vår, selv om det er like moro hver gang vi får se noen nye.

Dette var en kjempeidé! Det skal jeg jammen meg gjøre!! :)

Skrevet

Det var kjempelurt ja. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det selv? :) Har bestilt et polaroidkamera på ebay jeg, og så tenkte jeg å legge frem et lite fotoalbum eller henge opp en stor plakat som folk kan feste bildene i/på.

Gjest Blondie65
Skrevet

Alle kameraer har ikke forskjellige ledninger nei. De fleste har USB - med liten kontakt i kameraenden og stor i PC enden. USB er en standard og det betyr at ledningene er like.

Hvis kameraet ikke har USB overføring av bildene blir det jo noe helt annet.

Jeg må si jeg ler litt av personer som ikke vil overføre bilder til minnepenn (også USB forøvrig) fordi de ikke vil gi fra seg personlige bilder. Det går fint an å velge nøyaktig hvilke bilder man gir videre - også ved overføring til USB.

Det går også en del bilder på en USB - og hvis man krymper de til f.eks. webformat (noe man kan få gjort i Microsoft Office Picture Manager som er en del av Office 2007 og 2010) så får man mange flere bilder inn.

En annen god ide er rett og slett å opprette en webside der bildene kan lastes opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...