Gå til innhold

Sendte gave i posten som aldri kom fram til mottager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte 1000 kr i et brev til venninnen min som giftet seg for litt siden. Jeg fikk ikke noe takk for kort el presang fra henne så tenkte til slutt å bare høre om gaven hadde kommet fram. Og det hadde den ikke...

Ja - jeg vet at man ikke burde sende penger i vanlig brev, men jeg ville så gjerne at det skulle komme frem i tide til bryllupsdagen deres, ¨så derfor tok jeg en sjangs. Stupid me.

Så hva mener folket at jeg bør gjøre?

Jeg har jo "gitt" 1000.- men det hjelper jo ikke når hun ikke har mottatt de...huff det blir fryktelig dyrt for meg å gi det samme en gang til...over nettbank denne gangen i såfall:)

Noen som har opplevd lignende? Hva gjør man?

Skrevet

Tja, du får vel ingenting igjen i fra Posten når du sender kontanter, så det er bare å glemme. Når det gjelder gaven til venninna di så ville jeg forklart hva som skjedde og at det derfor ble litt dyrt å gi like mye en gang til, og isteden gitt brudeparet en hyggelig gave til en lavere pris. Det er i mine øyne bedre - og mindre matematisk - enn å måle en passe sum å "trekke fra" det opprinnelige beløpet. Skjønner også at det føles voldsomt å gi 1000x2.

Skrevet (endret)

Det er tanken som teller. Jeg hadde gitt et koselig kort med gratulasjoner + kanskje blomster eller noe annet som ikke er så alt for dyrt.

edit: neste gang kan du kanskje sende pengene med noen andre eller sette inn på konto? så slipper du slike kjipe situasjoner =/

Endret av Chelmon
Skrevet

Takk for svar! Jeg kommer som sagt ikke til å sende penger i posten mer nei! Venninnen min bor i Sverige så blomster er utelukket, jeg må hvertfall sende et nytt kort (mon tro om dette kommer fram?)men jeg må tygge litt mer på den gavebiten. Huff, det er jo ikke hennes feil at det ble sånn..

Noen flere innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...