Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 For all del jenter, ikke begynn og råklin oppe ved alteret. Det ser rett og slett for jævlig ut! Når presten sier at dere kan kysse, så mener han det, det skal ikke være noe forspill til bryllupsnatten oppe ved alteret. Brudepar som ikke har folkeskikk oppe ved alteret, ødelegger mye av seremonien, og det er utrolig pinlig for gjestene.
Livets datter Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Brudepar som ikke har folkeskikk oppe ved alteret, ødelegger mye av seremonien, og det er utrolig pinlig for gjestene. Men det er jo ikke akkurat gjestenes dag, heller da!
jea Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 selvfølgelig skal vi ta det værste tunge kysset du kan tenke deg
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Men det er jo ikke akkurat gjestenes dag, heller da! ...teller det ingenting at gjestene har en god opplevelse av seremonien? Bør paret tillate seg å dumme seg ut?
Livets datter Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Det er ikke sikkert alle gjestene er like touchy som deg? Synes du virkelig et par som kliner litt dummer seg ut?
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Det er ikke sikkert alle gjestene er like touchy som deg? Synes du virkelig et par som kliner litt dummer seg ut? Råklining hører ikke hjemme i en kirke, brude-kyssingen skal ha en viss verdighet, og være en del av det seremonielle. Råklining hører privatlivet til.
nessi Skrevet 24. november 2003 #7 Skrevet 24. november 2003 Jeg er faktisk helt enig med "gjest" i dette tilfellet. Det er stor forskjell på å gi hverandre et kyss (mer enn nuss) og det å råkline. 1
Isiselin Skrevet 24. november 2003 #8 Skrevet 24. november 2003 Enig. Råklining hører ikke hjemme i kirken. Kyss er ok, klining med tungen og hele sulamitten tar man når man har kommet hjem etter festen! :-) 1
aline Skrevet 24. november 2003 #9 Skrevet 24. november 2003 Hva er tillatt og hva er ikke tillatt da? Er det kun tillatt kyssing uten tunge? Eller er det lov til litt tunge? Er det bare nuss som er tillatt? Og hva om brudeparet er så lykkelige over at de nettopp har blitt viet til evig ekteskap at de i lykkerusen "glemmer" hvor mye kyssing som er tillatt eller ikke, er de da de dummeste i verden og har ødelagt dagen for alle gjestene? Dersom jeg skulle reagert på noe når det gjelder kyssingen, så ville det heller vært om hvor lenge de ble stående, dersom kyssingen/kliningen strekker ut i laaaaaang tid, så ville jeg vel synes det var litt kjedelig å se på i lengden. Men om de bruker tunge eller ikke, se DET ser jeg på som fint lite min sak!! Det er brudeparets dag, det er DE som er de viktigste på bryllupsdagen!
Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #10 Skrevet 24. november 2003 Null klining, det passer seg ikke i en kirke syns jeg. Å kysse er noe helt annet enn å kline, presten sier "kysse bruden" og ikke sjekke mandlene hennes.
9na Skrevet 24. november 2003 #11 Skrevet 24. november 2003 Jeg har aldri sett noen brudepar råkline i kirken, jeg... Er det vanlig? :klø:
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #12 Skrevet 24. november 2003 Jeg har aldri sett noen brudepar råkline i kirken, jeg... Er det vanlig? :klø: Jeg kjenner en mor der brudgommen begynte å kline oppe ved alteret. Det varte leeenge, og gjestene syntes det var svært pinlig.
9na Skrevet 24. november 2003 #13 Skrevet 24. november 2003 Det er jeg som har høflige venner som har giftet seg, da!
VesleBråka Skrevet 24. november 2003 #14 Skrevet 24. november 2003 Har aldri sett noen kline i kirken, og hadde de gjort det så hadde jeg begynt å le. Veldig tacky. Man trenger jo ikke bare en kjapp upersonlig nuss heller (sånn som du gir foreldre og besteforeldre på kinnet), man kan ta et kjærlighetsfylt kyss på leppene, kanskje flere smånuss også. Holde leppene mot hverandre en stund og flomme kjærlighet mot hverandre. Det er ganske fint det også, alle kyss trenger ikke ha seksuell undertone. 1
aline Skrevet 24. november 2003 #15 Skrevet 24. november 2003 Fint jeg ikke skal gifte meg i noen kirke altså!! Siden jeg kanskje kunne funnet på å bli litt "revet med" etter å ha inngått ekteskap med personen jeg elsker!! (skjønner hva dere mener, er bare ikke helt enig.)
zmurfette Skrevet 24. november 2003 #16 Skrevet 24. november 2003 Let me get this straight... I kirken er det fryktelig pinlig å se brudeparet kysse, men så fort man kommer på festen skal det slås på glass og tallerkner til den store gullmedalje slik at man kan få se brudeparet kravle seg opp på stolene og kysse (jmf. tidligere diskusjon på disse sidene)? Flere enn meg som synes dette er litt ulogisk? At man ikke skal kysse i kirken pga Gud osv er nå en ting, men pga gjestene?!?!?! I de fleste bryllup jeg har vært svinser jo folk rundt brudeparet og ber de om å kysse slik at de kan få tatt et bilde mens de gjør det. Men det er kanskje bare min omgangskrets som driver på med slikt.
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #17 Skrevet 24. november 2003 Er jo forskjell på å kysse, og å råkline-med-tunga-langt-inni-munnen-på hverandre-med-hender-som-knar-på-rumpa-i flere-minutter..... Prippne meg synes i og for seg at all slik klining kan ventes med til brudesuiten, men skjønner jo at ikke alle er slik. Men syne suansett at man ikke gjør det i kirken. Ikke noe problem med ulike relger i kirken og på fest, det gjelder jo for mye, bla at det er skikk og bruk at man dekker seg litt til i en kirke (skjal elhvis man har stroppeløs kjole), men ikke nødvendigvis på festen.
Green Skrevet 24. november 2003 #18 Skrevet 24. november 2003 Nei, ingen kyssing og iallefall ingen klining i kyrkja!!! Sistnemnte er jo å bæsje på leggen totalt då!!! Synast forøvrig at det ikkje passar seg å kline på utstilling uansett om det er i kyrkja eller på festen, men i kyrkja er det jo direkte respektlaust!!! Men kyssing (nussing) er lov :kysse:
Gjest Bertine Skrevet 24. november 2003 #19 Skrevet 24. november 2003 hmmm.. dette har jeg faktisk aldri tenkt over engang.. har da aldri hørt om noen som har klaget over at brudeparet "råklinte" i kirken.. hvis noen blir tent, av å kysse bruden i en kirke mens presten og "Gud" kikker på dem, syns nå jeg det er litt merkelig! men, men, hver sin smak.. syns nå dette var litt merkelig å diskutere jeg da... folk må nå gjøre som de vil??! men, som sagt, jeg har aldri opplevd det.. jeg kommer nok til å kysse forloveden min både godt å lenge, men det får vente til vi står utenfor kirken, mens familie og venner roper at vi skal kysse. inne i kirken blir det vel et kort, søtt kyss :oops:
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #20 Skrevet 24. november 2003 syns nå dette var litt merkelig å diskutere jeg da... folk må nå gjøre som de vil??! Hehe, da kunne vi jo lagt ned store deler av diskusjonsforumet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå