Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart slutt på min "sommerparfyme" gjennom de siste 2-3 år ("Light blue" fra D&G) og jeg er veldig mottakelig for tips om liknende dufter jeg kan begynne å prøvesniffe på. Kan så klart kjøpe den om igjen, men kjekt med forandring også.

Er på jakt etter en lett duft som ikke er for søt, og som heller ikke er for sterk. For en del år siden likte jeg L'Air du Temps veldig godt, men nå synes jeg den er i sterkeste laget. Har vel en forkjærlighet for sitrusliknende eller "grønne" dufter. Tunge blomsterparfymer er ikke helt meg.

Blir veldig glad for tips slik at jeg kan begynne jakten. Jeg er nemlig av dem som MÅ teste parfyme før jeg kjøper. På meg kan den ende med å dufte veldig forskjellig fra det den gjør på flaska, så dette vil ta litt tid å finne ut av.

Videoannonse
Annonse
Gjest Leonidene
Skrevet

Taj Sunset? Nydelig, lukter søt frukt, men ikkje for kraftig (syns eg ihvertfall) :)

Skrevet

Takk, søt frukt har det ofte med å ende som "råtten frukt" på meg :fnise:, men skal ta en prøvedusj hvis jeg kommer over den.

Skrevet

Marc Jacob - Splash fåes i flere varianter med forskjellige fruktdufter. Sitron, Grapefrukt eller Agurk er f.eks tre av variantene den finnes i.

DKNY - Be Delicious (den grønne versjonen) har duft av eple, sitron og agurk. Denne er frisk, men ikke for søt.

Skrevet

Skal se om jeg finner Splash. Lemon hørtes ut som det kunne være noe for meg, og kunne godt prøve den som heter Rain også.

Skrevet

Jeg har forelsket meg i Clean, bruker den som heter Warm Cotton. Veldig lett og naturlig duft. Tok litt tid før jeg vente meg til den, nå er jeg helt frelst. Lukter lett, friskt og naturlig, og mannfolka elsker den ;)

Jeg har ikke tålt parfyme på huden på over 10 år, denne kan jeg spraye rett på huden uten reaksjoner. Den er ganske dyr, men verdt det syns jeg.

Skrevet

Liker Ralph Lauren sine godt, er J'aime fra Dior

Skrevet

"Light blue" fra D&G har jeg dessverre ikke prøvd så blir litt vanskelig å sammenligne.. Jeg har "Taj Sunset" av Escada som blir nevnt her, men det er jo en sommerkolleksjon og blir kanskje for søt? Jeg elsker den! den dufter nesten godteri syns jeg :D Alltid når mamma spør meg hvilken parfyme hun skal kjøpe så sier jeg Escada sommerkolleksjonen, men hun synes de er for "ungdommelige". Nå vet jo ikke jeg hvor gammel du er da.. men mamma sa også at hun ville ha en som ikke var for søt og ikke var for sterk, så jeg anbefalte henne Ralph Lauren (den blå) og den likte hun (og jeg!) hehe. DKNY - Be Delicious (den lyserosa) har jeg også prøvd og den var kjempe frisk og herlig duft. Du får nesten bare lukte deg frem til din smak :)

Skrevet

J'aime blir for skarp for meg. Er glad i Burberry Brit, ikke den matte flasken, den andre. Den lukter herlig, kanskje på kanten til for søtt for enkelte, men den er god! Ellers har faktisk Oriflame et par kjempegode. :)

Gjest Cosette
Skrevet

Hva med Green Tea fra Elizabeth Arden? Den er veldig lett og dufter definitivt "grønt" :)

Skrevet

Bright Crystal! Kjempefin parfyme :D

Skrevet

Jeg liker IKKE søte dufter, og mange av anbefalingene her oppe blir for søte og "rosa" for min smak.

Av sitrusaktige dufter kan jeg anbefale Dior Escale à Portofino, og Dior Miss Dior Chérie L'Eau (viktig! De vanlige lukter nemlig kirsebær og popcorn). Dersom du har lyst til å bruke litt mer penger, er Annick Goutal Eau d'Hadrien også fantastisk (fås hos parfumerie.no). :)

Skrevet

Parfymer med samme noter som light blue: sephora fragrance finder

friske sitrusdufter: sephora fragrance finder

Den "finderen" var genial. *lagre i bokmerker*

Takk for tips til alle andre også, nå har jeg noen ideer til hva jeg skal starte med når jeg skal prøvesniffe ;)

Skrevet

Jeg liker IKKE søte dufter, og mange av anbefalingene her oppe blir for søte og "rosa" for min smak.

Av sitrusaktige dufter kan jeg anbefale Dior Escale à Portofino, og Dior Miss Dior Chérie L'Eau

"Rosa" er sååå veldig ikke meg. Den Dior Escale á Portofino må jeg prøve å finne. Ut fra innholdet så så det ut som den kunne være noe jeg kunne trives med.

Skrevet

Jeg er også enig i at mye av det som er nevnt her er veldig "rosa" og søtt. F.eks er den rosa "Be Delicious" flasken mye søtere enn den grønne. Jeg har begge, og det er stor forskjell på dem.

Jeg er på parfymejakt selv, og ble litt nyskjerrig på Dior-parfymene som Honesty nevnte. Den eneste jeg har vært i nærheten av hittil fra Dior som ikke har vært for tung eller for søt er "Addict 2" (rosa flaske), men den er mer kveldsparfyme enn dagparfyme.

Skrevet

Insolence fra Guerlain er den beste parfymen jeg noen gang har luktet på og brukt. Den lukter faktisk så godt at jeg stadig tar mg en sniff bortpå håndleddet bare fordi det lukter godt.

Den er ganske søt da, men den finnes i 3 varianter som er litt forskjellige fra hverandre.

Skrevet

Ja, er et slit å finne parfyme når man "må" ha ny. :ler: Først skal man finne noe som er verdt å prøve, og så må man gå med den en time eller to så man får kjenne hvordan duften er, og så kan man jo heller ikke prøve for mange ad gangen slik at man blir duftblind.

Sååå kan man tenke på å kjøpe, så fremt man husker hvem som var best av de man har prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...